Door kou slecht aan been...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Door kou slecht aan been...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 20:20

Iedereen heeft het maar over die frisse paarden,
oh oh oh wat willen ze toch graag lopen....
Ondertussen zie je overal van die 'ritselige' knollen welke onder de ruiter vandaan lopen, maar aan het been? Verre van...

Niet dat die van mij nu beter is hoor, ook die is veel trager als doorgaans en des te allerter op de omgeving, ik rijd overgangen tot ik scheel zie en dat helpt wel iets, toch zal ik weer blij zijn als die vorst uit de grond is.
Ik vind dat je dan toch fijner aan het èchte rijden toe komt.

Niet echt een rijtechnisch probleem,
alhoewel? Zijn er mensen die het anders oplossen?


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:21

leg een binnebak aan is een redelijke optie Haha!
maar iets rijtechnisch zou ik niet weten

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:25

Sjuimpje schreef:
Citaat:
Niet dat die van mij nu beter is hoor, ook die is veel trager als doorgaans en des te allerter op de omgeving, ik rijd overgangen tot ik scheel zie en dat helpt wel iets, toch zal ik weer blij zijn als die vorst uit de grond is.
Ik vind dat je dan toch fijner aan het èchte rijden toe komt.


wel verdr... Lips are sealed Had ik me net voorgenomen om mijzelf vanavond ook eens te storten op het rijden van overgangen tot ik scheel zie omdat ik ook vind dat Meagan traag en niet echt lekker aan mijn been is, boor je al hoop op verbetering de grond in... Lopen doet ze wel, stuiteren ook naar haar lieve lust, maar fatsoenlijk op mijn been reageren?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 20:30

abby schreef:
Had ik me net voorgenomen om mijzelf vanavond ook eens te storten op het rijden van overgangen

Sjuimpje...
Char...
Kunnen in 1 adem genoemd worden Cool

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:35

Nou bij aisha ligt het niet aan de kou!! Haha!
Die doet het eigenlijk altijd (behalve in het hele begin, dan is ze nog wakker).
Maar ik rij dan eigenlijk ook overgangen stap draf stap keertje halt ertussen door, en als ze niet goed reageert (of helemaal niet reageert) krijgt ze een tik achter m'n kuit!
Maar ben pas een paar weken intensief aan het rijden, dus het wordt langzaam aan wel wat beter!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:54

hahaha, normaal rijd ik in deze tijd ook overgang tot ik erbij neerval. Maar de buurman is en blijft veel intersanter. Kheb dan ook een hele leuke buurman. ahum. Die is gewoon veel spannerder dan mijn benen. Tsjaa, hoe los je zoiets op. Heb het nog steeds niet ontdekt. Tenminste niet voor 100%

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:48

Hhahahhaa!! Jeetje wat voor beest heb jij joh!!?? Tong uitsteken Nou ik ken er echt geen 1 die langzamer wordt op het been met koud weer! Zal wel gelders bloed achter zitten of niet??? Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 08:46

IK heb de hele week nog niet gereden, paard staat al een tijd op stal, dus die moet wel fris zijn als ik ga rijden.
Ik rij normaal toch wel 4 keer in de week, maar deze week ben i kvan een binnenbak afhankelijk, en dus een auto en trailer. Tja, zolang de bestuurder va nde auto met trailer ziek is, dan houdt het op.

Traag aan het been worden het ik meestal geen last van, ik vind de paarden wel een stuk stugger als het koud is.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:33

Ik join the club, Sjuim. Ritselig van hier tot Tokio, maar normaal aan het been? ... dacht het niet!
Ik rijd alleen niet zo heel veel overgangen, daar is de bak me net niet goed genoeg voor. Ik kom momenteel niet verder dan een beetje stappen en ontspannen draven.
Ach, de dooi zet bijna weer in en dan wordt het helaas voor Fitz weer 'werken' .

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:28

Godzijdank, ik ben niet alleen!!!!!!!!!

Ik had juist hoge verwachtingen met dit weer, lekker werken tot je het beide warm hebt... Maar nee, meneer is niet aan het been, stijf in de kaken en na een uur is er nog geen spatje ontspanning te ontdekken.
Zelfs de binnenbak lost niets op! Onze stalhouder heeft de binnenbak afgelopen zondag voor het eerst vrij gegeven om te rijden (net op tijd dus) en alles is daar nieuw en spannend. Dat er aan 1 lange zijde (60 meter lang!!) nog geen muur staat en de vrachtwagens zo ongeveer naar binnen lijken te rijden, doet natuurlijk ook niet veel goeds...
In dat vieze natte weer toen we alleen een olympisch zwembad tot onze beschikking hadden (lees: buitenbak) liep hij juist de sterren van de hemel! Hij vloog voor het been, was nagevelijk en super geconcentreerd, maar nu....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:31

Ik ben jaloers op jullie, die van mij wordt al krankzinnig als ik m'n tenen beweeg in m'n laarzen, die staat nu echt op scherp. Bijna niet leuk meer.
Heb dus geen oplossing voor je. Misschien moeten we onze paarden met elkaar laten praten, wordt die van jou wat vlotter en die van mij wat rustiger....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:36

Sonja schreef:
Ik ben jaloers op jullie, die van mij wordt al krankzinnig als ik m'n tenen beweeg in m'n laarzen, die staat nu echt op scherp. Bijna niet leuk meer.
Heb dus geen oplossing voor je. Misschien moeten we onze paarden met elkaar laten praten, wordt die van jou wat vlotter en die van mij wat rustiger....


Het probleem is dat hij wel vlot is, maar niet aan het been, ritselig dus! Dat is volgens mij wel een heel groot verschil hoor, als ik mijn teen beweeg staat Tjal ook ineens 25 meter verder, maar dat is dus niet de manier waarop ik wil rijden! Hij beweegt zich niet fijn door zijn lijf en laat zich niet of nauwelijks ontspannen verzamelen.
Echt, laat die elfstedentocht maar, IK WIL DOOI!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:12

Marijn, dit is JOUW dag... Kijk eens op de weersverwachting van het KNMI..... *LOL* Joepieeeeeeeeeeeeeeeee het gaat warm water regenen *LOL*

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:15

Sonja schreef:
Marijn, dit is JOUW dag... Kijk eens op de weersverwachting van het KNMI..... *LOL* Joepieeeeeeeeeeeeeeeee het gaat warm water regenen *LOL*


Hahaha, ik had het uiteraard al gezien! Nieuw probleem is dat ik a.s. zondag les heb van AdB in de buurt van Alkmaar. Daar hebben ze alleen een buitenbak en ik zit me nu al druk te maken over mogelijke ijzel enzo... Maar goed, je kan niet alles hebben he? Knipoog

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:19

Sonja schreef:
Citaat:
Ik ben jaloers op jullie, die van mij wordt al krankzinnig als ik m'n tenen beweeg in m'n laarzen, die staat nu echt op scherp.


Daar heb ik wel een oplossing voor hoor: gewoon minder warm kleden in die regio, dan krijg je zulke koude tenen dat je ze niet meer kunt bewegen Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:26

Dit jaar is het de eerste keer dat ik mijn paardje aan de gang houdt(vorig jaar lag ik ziek op bed Huilen ) en het valt mij juist alles mee.
Gister in de les waren bijna alle paarden een beetje ritselig, maar Flap liep als een zonnetje. Niet heet, net zo aan mijn been als normaal(nog niet perfect, maar daar werken we nog aan *LOL* ) en hij liep heerlijk Lovers
Verder hoor ik inderdaad iedereen klagen over weglopende, ritselige, niet door het lijf lopende paarden Haha! Ik heb voor het eerst een winterpaard gevonden! Lovers

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:07

Die van mij is juist normaal niet rustig te krijgen, maar lijkt nu wel een diesel. Moet eerst 20 min warmgedraaid worden eer er enig buiging mogelijk is en voorwaarts word ie ook pas als ie warm is. Terwijl het toch een volbloed hengst is Verward

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 13:29

Suzanne F. schreef:
Hhahahhaa!! Jeetje wat voor beest heb jij joh!!?? Tong uitsteken Nou ik ken er echt geen 1 die langzamer wordt op het been met koud weer! Zal wel gelders bloed achter zitten of niet??? Schijnheilig

Ik was gister bij Juud op stal en ik was niet de enige!
Allemaal hadden ze hetzelfde.
-> Lekker afsluiten voor de ruiter maar o zo druk met de omgeving!


kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:22

Ik ben al 4 weken uit roulatie (gebroken pootje, gevallen met mijn dravertje). Dus ik zou het bij God niet weten hoe de mijne op dit weer reageren ! Hopelijk zal ik het volgende week weer weten. Ik heb een paar BR winterrijbotten besteld, zo van die warme, zachte in de hoop dat ik daar in kan, want ik kan dus in geen enkele bot of bottien (voet te dik en hiel scharniert nog niet) en die zouden ten laatste morgen aankomen in de winkel. Hopelijk kan ik ze dit week-end al eens uitproberen op de rug van een paard !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:26

En toch geldt dit ook voor Paddy, mijn hete bloedkikkertje. Ik vind haar ook trager op mijn beenhulpen reageren dan anders. Ik kan me voorstellen dat paarden verkrampen door de kou, dus verstijven en zich gaan vastzetten. Als je meer voorwaarts gaat rijden, moeten ze meer door het lijf bewegen terwijl ze misschien liever in elkaar kruipen om warm te blijven. Kan he.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:48

Ik kan niet zeggen dat Lois trager reageert maar hij geeft zich niet volledig. Als ik vraag om naar voren te rijden gaat hij wel naar voren maar houdt hij toch een beetje de rem er op. Als ik eventjes bij-tik met een been explodeert hij bijna.
Ik ga het eerste half uur alleen maar fink voorwaarts draven en galopperen waarbij ik alleen maar heel simpele lijnen rijdt. Als hij goed warm gedraaid is gaat het wel. Af en toe een keertje extra doorkomen met een been en dan maar hopen dat je boven blijft Lachen

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:57

[quote="Marijn4045"]Godzijdank, ik ben niet alleen!!!!!!!!! quote]

joepi ik heb het zelfde probleem
hij is niet vooruit te fikken Slapen

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:44

Sjuimpje"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Hhahahhaa!! Jeetje wat voor beest heb jij joh!!?? Tong uitsteken Nou ik ken er echt geen 1 die langzamer wordt op het been met koud weer! Zal wel gelders bloed achter zitten of niet??? Schijnheilig

Ik was gister bij Juud op stal en ik was niet de enige!
Allemaal hadden ze hetzelfde.
-> Lekker afsluiten voor de ruiter maar o zo druk met de omgeving!
[/quote]

Das dus ook precies wat ik nu met die gekke Spanjaard heb, en daar zit niet veel Gelders bloed in hoor Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:31

Er wel eens aan gedacht dat:

Door de extreme kou het paard niet teveel energie wil verspillen omdat hij daardoor (teveel) warmte verliest....
Hij alerter is omdat hij dat weet (= immers een vluchtdier) dat hij waneer hij ervandoor zou moeten gaan, (zijn boedsomloop sneller gaat) de warmteverspilling daardoor maximaal is (meer bloed in de spieren die aan de huidoppervlakte liggen), het voor hem weer meer energie kost om weer op temperatuur te komen...
Dus maw is natuurlijk aangeboren gedrag....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 03:00

hoi,

haha..... ik dacht ook al dat ik de enige was.... Haha! is dus 'normaal' Lips are sealed kan ik nu eindelijk de 1e winter 'doortrainen'.... blijft het nog bij 'gewoon een beetje rijden' Scheve mond

Alane; hetgene wat jij verteld, klinkt wel heel logisch ja ....

en de gouden tip?

mmm... idd... overgangen.. helpt een beetje...

Ik heb gisteren gereden... liep al niet zo lekker... dus...overgangen... en toen wilde ze niet aanspringen in de linkergalop.. & wat ze nog nooit gedaan heeft; ze begon te bokken (dus ze ging op de rem en niet meer voorwaarts te krijgen) dus 'prik' ik haar door... BOK... nog een keer BOK... dat wel zo'n 5x achter elkaar Lips are sealed
Uiteindelijk gaf ze het gelukkig wel op, maar baalde hier behoorlijk van... omdat ze dat dus nog nooit gedaan had...

nja... ga morgen maar eens kijken hoe de 'pet' dan staat ...

Overigens: wat ik binnenkort wél ga uitproberen is een gouden tip v. iemand anders:
wij krijgen een 'solarium' en de vertegenwoordiger vertelde me dat ik in de winterperiode eens moest proberen om het solarium niet te gebruiken als 'cooling down'... maar juist voor 'warming up' ...
Volgens hem doen alle bekendere ruiters/trainers dit en met veel succes... schijnt écht te helpen, dat de paarden dan 'losser' zijn en 'opgewarmd'

Verward ben benieuwd.... hebben jullie hier geen ervaring mee?

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers