Wat hebben/moeten jullie overhebben voor je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Wat hebben/moeten jullie overhebben voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 22:10

Hallo!!!

Ik vroeg me af wie er eigenlij iets moet doen voor zen eigen paard. Wie er dus mee voor moet betalen, een werkje doen,...

Eske!!!!

PS, ik heb alle cadeaus afgezegd!!! En ga babysitten, en krijg minder zakgeld,... En jullie???

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:15

Ik werk voor mijn paard, betaal alles zelf...Ik heb dus veel voor hem over Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:17

Fleur kost me ca 1,5 week loon per maand, dus aardig wat. Ze kost me ook de helft van mijn vrije tijd per dag, dus ik heb helemaal geen tijd geld uit te geven Knipoog
Heb ik er met plezier voor over, het maakt zo veel goed Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:18

mijn dagindeling zegt al iets:
school
paard
huiswerk

verder gaat mijn loon er elke maand voor hem doorheen Haha!
Maar ik krijg er veel plezier/liefde/enz van terug dus daar doe ik eht heel graag voor!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:25

Ik betaal Ivanka helemaal zelf, heb haar zelf gekocht en onderhoud haar ook zelf van mn loon. En net als wat Anna-Jelly zegt, mijn loon gaat er elke maand doorheen, maar ik krijg er heel veel liefde en plezier voor terug, wat me meer waard is dan wat ook Lovers

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:30

Me ouders betalen het voer en zaagsel en ik betaal de rechts. Dus ik betaal als ik wat nodig heb. Soms leggen mijn ouders ook wel is wat bij als ik bijvoorbeeld een nieuwe deken nodig heb maar meestal moet ik er zelf voor sparen. Ik krijg 1x in de maand zakgeld en al m'n geld gaat dus ook naar de peerden. Helaas mag je nog niet op je 13e werken maar als ik 14 ben wil ik graag een krantenwijk lopen. Want nu kom ik ook vaak geld te kort als ik iets nodig heb en me ouders neit willen bijleggen. Maar ik ben er bijna.. over 2 maandjes word ik 14. Als ik dan wat geld verdien betaal ik ook wel wat mee aan het voer..

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:14

Ik betaal Sweety ook helemaal zelf Haha! . Daarvoor doe ik weekend en vakantiewerk en bijna al dat geld dat ik dan verdien gaat naar Sweety. Het enige wat ik voor mezelf hou is mijn zakgeld das natuurlijk veel minder dan mijn loon maar voor mijn schat heb ik dat wel over. een tijd geleden kreeg ik de kans 135 balen hooi in 1 koop te doen. Als ik dit deed kon ik ze bij die boer in een stal laten staan (is heel handig want ik woon in een wijk en Sweety staat ook midden in een wijk dus kan ik altijd maar max 40 kopen en opslaan) Ik heb dat toen gedaan maar jee dat heeft pijn gedaan. Zoveel geld ineens weg. Maar nu kom ik wel een aantal maanden toe.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:15

alles

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:41

ik werk 38 uur per week op een notaris kantoor, zo kan ik Sherif onderhouden. En extra dingen veroorloven....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:01

ik heb Tos zelf grotendeels betaalt, de stalling, hoefsmid, Da betalen me ouders
maar wedstrijden, ruiterzaak-dingen Haha! enzo moet ik zelf betalen.

Me zakgeld en me loon gaat ernaar...
*werk zo'n 4 dagen per maand, oppassen*

verder... tja, ik moet er wel eens een middagje winkelen met vriendinnen voor laten schieten, omdat ik op tijd Tos uit de wei moet halen ofzo...
maar dat vind ik totaal geen ramp, vergeleken met dat ik een super eigen paardje heb Lovers

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:50

Wat ik vr mijn paarden over moet hebben? ....GELD, bloed zweet en tranen....

Mijn dagelijkse schema:
paarden
werk
paarden
huishouden
paarden
slapen

Zou niet weten wanneer ik tijd heb om op vakantie te gaan, lekker kleding te gaan shoppen, op visite bij verweg wondende vrienden....

Moet toch eens mijn leven anders gaan inrichten...
Wat zal ik rijk worden.....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:54

Ik werk 40 uur per week om mijn paarden en mezelf + 4 katten te onderhouden. Zou best minder willen werken, maar dat lukt financieel helaas niet.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:57

Mijn ouders betalen alles voor mij. Maar als ik weer een nieuw shabrakje wil bv ( de 12de ongeveer Haha!) dan moet ik het zelf betalen en alle extra dingetjes die eigenlijk niet nodig zijn.
Maar binnenkort wil ik proberen om te gaan werken en dat ik dan het voer en zaagsel ga betalen van mijn loon. En zo langzamerhand steeds meer zelf betaal, want dat wil ik graag gaan proberen later.

Ik werk niet omdat ik er gewoon geen tijd voor heb met mijn paard en school.
Want na school gaat al mijn tijd in mijn paard zitten. Ik doe namelijk alles zelf op de stal, dus ga ook iedere ochtend om kwart voor zes naar mijn paard om hem te voeren en stal uit te mesten enz. voordat ik naar school ga. En s'avonds weer.

Dus wat er voornamelijk in gaat zitten is tijd *LOL*
Ook heb ik bijna nooit tijd om wat leuks te doen met vrienden.
Maar ik heb het er allemaal voor over omdat mijn paard het belangerijkste is wat ik heb en ik hou heel erg veel van hem.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:02

Ik betaal ook alles zelf. Daarnaast doe ik ook de verzorging helemaal zelf. Voordeel is dat het me zo niet zoveel kost, meer tijd dan geld eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:07

Ik werk 4 dagen per week, heb geen vrienden omdat ik daar geen tijd voor heb omdat ik elke dag m'n paard zelf wil doen, ga niet 's avonds de kroeg in of voor de tv hangen (geen tijd, ga naar Mileen), doe m'n huishouden met de Franse Slag (geen tijd, ga naar Mileen) etc.
Ik heb mazzel dat Dick ook besmet is met het paardenvirus en nu ook een paard heeft, anders was ik nu ook vrijgezel geweest.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:20

ik werk fulltime, heb een hypotheek en ik draag alleen de kosten voor een 2-persoons huishouden.

Banjer kost me ongeveer 200 - 250 euro in de maand... daarkomt dat eens in de 6 - 8 weken hoefsmid, eens per jaar in-enting (+ Rhino), en dan nog de "onvoorziene uitgaves"....

Dat houdt in dat ik niet meer uit kan, moet sparen om voor mezelf nieuwe kleding te kopen, moet sparen als er weer eens een verjaardag in de familie komt...

Ik heb ook nog andere huisdieren... en die heb ik meegeteld in miijn 2-persoons huishouden...

Eigenlijk kan ik nix meer doen sinds ik Banjer heb.... en ik heb het er met alle liefde graag voor over....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:29

Alles.
Ik betaal alles zelf en ga er elke dag heen of om te rijden of om 'm extra los te gooien of alleen maar om te poetsen.
In maart/April komen ze allemaal bij huis te staan dus dan is het dus 24 uur paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:36

Alles, een deel van mijn leven. Bospaden en bak bevroren, wel met -7 paard ingepakt en op het fietspad 2 uur! stappen en zelf er bijna niet meer af kunnen komen van de kou, en dit al 5 dagen lang, gelukkig nu 'warmer'.

Al mijn geld gaat erin en minstens 3,5 uur per dag aan tijd. Voer 3 keer per dag en moet er nog heen rijden (okey, 5 minuten rijden).

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:39

een boel van mijn studiefinanciering, Ga extra werken omdat ze volgend jaar hopelijk bij huis komt te staan en er dan een vriendje voor haar bij moet komen, verder is mijn sociaal leven op een paar paardenvriendinnen na tot op t 0 punt gezakt. maar ik zou niet willen ruilen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:24

Eerst even over de kosten.
Ik ben dus getrouwd en omdat ik niet alleen een paard wilde maar ook wedstrijden rijden, werd dus ook meteen een trailer gekocht (zodat we ook konden lessen). Lachen

Omdat ik epilepsie heb mag ik niet auto rijden, en ben afhankelijk van mijn man die rijdt, OF van iemand anders.
Dan is het handig als je een 2 paards trailer hebt, zodat je samen met een ander op wedstrijd of naar de les kunt, mocht Peter niet kunnen... Haha!

Dus een 2 paardstrailer, een nieuwe auto die de trailer kon trekken (aardig wat gewicht!), en daarnaast ook nog een E-rijbewijs voor Peter.
Verder het paard zelf wat we kochten, de spullen zoals dekens, zadel enz.
We waren dus al aardig wat geld kwijt toen we begonnen... Bloos

Verder de stalling: 150 euro p.m. dus dat valt mee vind ik. Maar ook komen daar nog lessen bij, en de kosten van wedstrijd rijden volgend jaar ook (tot nu toe nog niet van gekomen).

Door mijn epilepsie ben ik afgekeurd en heb een gedeeltelijke uitkering, en vanwege kanker slik ik ontzettend veel vitaminen en voedingssuplementen die ook betaald moeten worden (90% wordt niet vergoed).
Die pillen alleen al (om je een idee te geven): 150 euro in de maand.
Kan ik een extra paard van stallen! Scheve mond

Maar goed, al met al moeten we een hoop laten om dit te kunnen betalen... gelukkig ben ik geen type die per se shabrakjes in modekleuren moet en zeven kleuren bandages en Anky winter- en zomer-kleding enz.
Leren laarzen kunnen ook nog wel ff wachten tot we in de M-dressuur zitten... *LOL* Met andere woorden die hoef ik dus niet aan te schaffen. Knipoog

Tja, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, bepaalde dingen wel of niet doen.
Kijk, als ik een minder 'heet' paard had gekocht, dat makkelijk een paar weken stil kan staan zonder uit haar voegen te barsten Knipoog , kon ik die bij een boer stallen zonder buitenbak (nu heb ik wel een buitenbak) en was het slechte weer niet zo erg, en de kosten misschien iets minder (bijv. 120 euro).

Nu heb ik wel een paard dat regelmatig moet lopen en een buitenbak en dagelijks weidegang is gewoon een must voor haar.
Verder koos ik voor wedstrijden en dus een trailer en in MIJN situatie moest dat een 2paards zijn en DUS een auto die het kon trekken maar diezelfde auto moest ook weer geschikt zijn om voor Peters werk lange afstanden te rijden. Dus geen busje of zo.
Werd ook aardig kostbaar... }>
Ik heb wat geld betreft aardig wat voor haar moeten overhebben, en wat tijd/energie betreft ook want door de kanker ben ik snel moe, slaap ook overdag, waardoor ik weinig tijd/energie heb.

Aan de andere kant: mijn paard is wel degene die mij door laat gaan met vechten, die mij gelukkig maakt, mijn paard is mijn toekomst, datgene waar ik mij elke dag op kan verheugen en over kan dromen wat ik er mee ga doen als ik eenmaal beter ben... Lovers
Gelukkig is mijn man ook stapelgek op haar! Lovers

Even over tijd, hoeveel tijd iemand voor zijn paard over heeft:
Verder zijn er mensen die geen tijd hoeven te steken in de verzorging, dus het paard staat bijv. op een manege waar uitmesten wordt gedaan, dat scheelt wel.
Als je bijv. een meid van 16 bent, de laatste klas van de mavo doet, examens, huiswerk, en dan ook nog elke dag de stal van je paardje moet uitmesten bij de boerderij die 7 km verderop ligt... Frusty

Dat is wat anders dan dat je ouders wat geld bijleggen en je paardje staat op een manege waar je eigenlijk zo huppekee kan gaan rijden zonder eerst nog van alles te moeten doen. Pling

Want het is vaak 'bij een boer' niet alleen de stal die je uitmest, maar ook nog vegen, extra hooi- of strobalen aanvullen voor de rest van de week, voeren, zelf de buitenbak (als die er is!) slepen, of anders een kwartier lang onder het zadel naar een beschikbare binnenbak rijden en ook weer terug...
Al deze dingen: ik geef het je te doen met die kou! *LOL*

Mocht je denken "Ondanks mijn huiswerk kan ik een eigen pony wel aan", probeer eerst eens een paar weken tijdens de winter een verzorgpony of op de manege elke dag meehelpen met de stallen of zo.
En dan niet 'deze dag heb ik geen zin'... *LOL*

Of bedenk een manier zodat je je pony kan stallen op een plaats waar je niet zoveel werk hoeft te verrichten zelf, en zoek bijv. een bijbaantje als kassiere of iets dergelijks.
En ook lief je ouders aankijken, elke dag weer, wie weet, ooit... }> Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:29

Ik betaal al ruim 4 jaar alles zelf voor mijn paarden. Het kost mij al mijn vrije tijd en een hoop salaris. Ik hoop straks nog meer te gaan verdienen om het allemaal wat makkelijker te bekostigen.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:01

ik moet er van mijn vader elke dag na toe om ze te verzorgen.dat is alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:16

Ik betaal mijn paard helemaal zelf [ook zelf de aanschaf betaald] en ook mijn deel van het huishouden. Daar werk ik 4 dagen per week voor.
Mijn man is ook dol op paarden en alles wat daar bij komt kijken. Zonder hem zou ik mijn paard niet kunnen houden op de manier waarop ik het nu doe.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:00

Alles. M'n ouders hebben nog geen cent betaalt. En als ik een X ergens heen moet en Tamara kan niet rijden(die rijd altijd voor me en ben ik haar heel dankbaar voor) moet ik m'n ouders echt bijna smeken om 1 enkel keertje te rijden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:13

Mijn dag:
6.00u opstaan
7.00u naar mijn stage
16.30u thuis
17.15u werken
20.00u thuis
20.15 paarden. 2x per week doet Frances ze (thanxxx ) en ga ik alleen voeren, de andere dagen moet ik ook voeren.
Dat werken is om Polly te betalen en voor d ehelft Sharif (de andere helft doet mijn vriendje )
dusss ik heb er heel wat voor over, maar krijg ook heel wat terug Lovers