Amnesty

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Amnesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 11:12

Op school hebben we voor vrijdags voor kerst dit jaar eens geen afgezaagde kerstviering, maar dit jaar is de bedoeling dat "voor elkaar"in het teken staat.
klassen gaan bejaarden uitlaten... hondjes uit het asiel uitlaten...

wij hebben met onze klas (en nog een andere klas) bedacht om brieven voor Amnesty te gaan schrijven.
Zelf vind ik dat wel een slimme actie, en je kunt met 50 brieven misschien meer bereiken ...

Maar nou waren er ene paar het er niet mee eens, en hun leek zo'n briefje zinloos. Alsof ze daarom iemand vrijlaten...

Naar mijn idee is het totaal niet zinloos, Amnesty heeft al meerdere succesvolle zaken...
en het gaat juist om te laten weten, dat je weet wat er afspeelt, daar aan de andere kant van de wereld!

Hoe denken jullie nou over Amnesty en hun acties?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:15

Ik ben er persoonlijk niet zo bekend mee, maar ik hoor op televisie toch veel goede verhalen over ze. Lijkt mij een mooie manier om iets nuttigs te doen voor jullie kerstviering.
Weet je ook al voor wie jullie je gaan inzetten? Tenminste, ik neem aan dat het gaat om brieven naar een regering.

* To Belg, or not to Belg *

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:25

Ethelate schreef:
bejaarden uitlaten...


Mooie woordkeus *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:25

Ik geef mijn geld alleen maar uit aan amnesty voor dieren. Niet voor mensen.

De hond is de betere mens

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 18:27

Margreet"]
[quote="Ethelate schreef:
bejaarden uitlaten...


Mooie woordkeus *LOL*
[/quote]

de leraar zei het:"bejaarden uitlaten in het asiel, en de hondjes in het bejaarde tehuis laten"

De leraar zou voor voorbeeld brieven zorgen, en een doel...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:30

wij moeten ook altijd met kerst brieven gaan schrijven voor amnesty, maar ik begrijp het nut er niet zo van Scheve mond ik weet niet eens waar die brieven nou naartoe gaan naar de gevangenen of naar amnesty ofzo Verward

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:36

Wij moeten 2 x per schooljaar brieven voor amnesty schrijven , (een uur geen les ).We hebben ook geschreven voor die vrouw die in Nigeria gestenigd word.En vorig jaar waren er 2 negers op onze school en er was iets met hun opa in Afrika die daar vastgehouden werd , en door al de brieven van amnesty (heel onze school en degrelijke) is hij vrijgelaten ; dus ja Amnesty is echt nuttig !!!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:46

Ireentjuh schreef:
wij moeten ook altijd met kerst brieven gaan schrijven voor amnesty, maar ik begrijp het nut er niet zo van Scheve mond ik weet niet eens waar die brieven nou naartoe gaan naar de gevangenen of naar amnesty ofzo Verward

Kan aan de gevangenen zijn maar meestal schrijf je naar de ambasade... naar de regering...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:36

Ik geef helemaal geel geld uit aan wat voor instanties dan ook. Heb al iets te vaak gehoord dat het meeste geld naar werknemers ging, en dat degene voor wie mijn geld bedoeld was nagenoeg niets kregen.
Verder zou ik ook alleen geld geven aan instanties voor dieren, zoals WNF, Brooke...dat soort instanties.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:06

Wij hebben vrijdag ook een kerstactie. Dan gaan we 2 uur achter elkaar iets doen met de 5e en 6e klassen. Je kunt kiezen uit 5 dingen, streesdance, aerobics, volleybal schaken en amnesty.

Ik vind het een vage actie, want wat is er nou zo speciaal aan 2 uur streetdance? Mijn eerste keus was streetdance maar ik zit te twijelen of ik amnesty erop ga zetten, want dat heeft nog tenminste een doel.

Maar wat hebben ze daar aan voorbeeldbrieven, die al door iemand daar zijn bedacht???

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:14

Naar mijn idee is Amnesty wel oké hoor. Ik heb me ook opgegeven als vrijwilliger. Persoonlijk houd ik me meer met dierenwelzijn bezig, maar ik wilde toch ook wel iets doen voor 'de mensheid'.

Dus nu ga ik ook brieven schrijven: Studenten voor studenten. Die brieven schrijf je dan aan studenten die ten onrechte gevangen genomen zijn. Hierdoor weten ze dat er aan hen gedacht wordt, wat alles misschien wat dragelijker voor ze maakt. Persoonlijk lijkt het me echt verschrikkelijk, als je in de gevangenis terecht komt, omdat je bijvoorbeeld je mening geuit hebt. Volgens mij had ik er dan al 10 jaar geleden ingezeten, omdat ik het lang niet altijd eens ben met huidige praktijken in ons land.

En omdat zij de moed hadden, om eens een keer in opstand te komen, zijn ze nu de sigaar. Dus hoop ik ze met een brief een hart onder de riem te kunnen steken.

Bescherm de dieren tegen de beesten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Anouk94, Anoukjuuuhh, furious, Ineke2, JudithGigi, Ladyson, manonutjuh, RoronaZorro, Summerfly, Thami, topsylover, zonnebloem18 en 50 bezoekers