Bah, mijn baasje herkent mijn trukjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Bah, mijn baasje herkent mijn trukjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 23:50

Bah , mijn baasje herkent mijn trukjes, dit moet Laiser gedacht hebben vandaag.


Zoals wel meer paarden heeft Laiser op het moment zijn nukken tijdens het rijden. Heel de truckendoos wordt weer uit de kast gehaald om maar niet de oefeningen te doen die hij eigenlijk van mij moet doen.
Zo heeft hij al weer een paar keertjes geprobeerd of het steigertrukje nog lukte...
Maar telkens was ik hem voor en kwam hij niet echt van de grond als hij dat probeerde. En boos dat hij dan werd! Boos! Dit vond hij overduidelijk niet leuk.
Tijdens de les vorige week heeft hij het ook geprobeerd en heeft de instructrice me nog een paar dingen ingefluisterd die ik dan moest doen. Ze vetelde toen ook dat je gewoon aan hem zag dat hij weer de grenzen aan het verkennen was. Het is omdat hij die middelvinger niet kon opsteken, maar anders had hij het zeker wel een aantal keren gedaan.

Vandaag reed ik nog heel eventjes met iemand anders in de bak, maar al snel was ik de enige in de bak. Ik zette Laiser aan het werk, we hadden nu immers volop de ruimte. Lachen
Alleen vond Laiser dat niet zo'n goed idee. En na wat onschuldig protest probeerde hij de grotere trukken uit de doos. Cool . Ja ja zelfs de steigertruck werd uit de kast gehaald...
... maar helaas voor Laiser, Christianne was hem voor en duwde toch even zeer duidelijk een spoor tegen zijn ribben.

Geeft toch een goed gevoel, als je paard wil gaan steigeren en je kunt hem aan de grond houden. Laiser schrok van mijn reactie en vloog naar voren. En begon zich flink uit te sloven. Vervolgens liep hij dus nog mooier dan daarvoor. Hij heeft nu eindelijk ook het wijken voor het linkerbeen goed gedaan. Dat vind hij nog heel moeilijk. Net als de middendraf die er vandaag ook goed uitkwam.

Kortom een goed gevoel over vandaag. Mijn jongetje kan het wel, willen is alleen soms een probleem Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Mickey op 12-12-02 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:02

Hihi wat een eigenwijs paardje heb je toch ook. Wel knap dat je hem steeds weer voor bent. Moet toch wel een goed gevoel geven niet?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:18

Haha grappig geschreven weer, net als dat opsteken van die middelvinger! *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 08:46

Goed man! Jullie komen er wel. Als je die energie om weet te zetten in energie die hij voor je gaat gebruiken krijgt hij nog nét even dat beetje meer uitstraling.

Ben benieuwd waar jullie gaan eindigen! Wanneer ga je weer starten?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:25

Die truukendoos die sommige paarden bezitten is soms echt groot Haha!, daar zou een goochelaar jaloers op zijn!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:54

Goed zo! Geen gezwaai meer naar de jury voor je reus!!!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:28

Afbeelding
Knipoog coowle foto

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:43

Die foto is idd wijs!!!!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:56

goh dat is heeel herkenbaar vooral dat uitsloven Haha!
Nouja steigeren doet de mijne niet.. maar als ie op zn kop heeft gehad gaat hij zich ook uitsloven Lachen

en die foto is gaaaf al denk ik neit dat jij op dat moment ook dacht: wow word gave foto Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:06

haha gave foto! doet me denken aan het rijden met Quentin...

maar vind het heel erg knap dat jij je paard aan de grond kan houden als ie omhoog wil komen!!
mij lukt het 9 van de 10 keer niet, wat ik ook doe!

t is ook heel herkenbaar, dat als je ze dan voor bent, ze ineens stukken beter lopen dan ze normaal doen!fijn gevoel is dat he!!

ga zo door!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 22:43

Het geeft inderdaad een goed gevoel als je hem aan de grond kan houden en vervolgens dat hij zich uitgaat sloven. Haha!

De zwaai-naar-de-jury-actie hoop ik echt niet meer mee te maken. Het was leuk voor de foto, maar een 2 op je protocol is ook niet zo geslaagd Haha! (Terwijl het toch wel een originele manier van groeten was Knipoog )
Op dat moment dat hij dat toen deed was ik niet echt bang. Heel gek misschien, maar ik was toen zo bezig om hem weer terug te krijgen dat ik niet in de gaten had hoe hoog hij was.Achteraf toen ik de beelden zag had ik wel zo iets van aj dat was wel hoog. Bloos
Hij heeft dat nog één keer hoger gedaan en dat was aan een 80-km-weg. En toen was ik niet zo blij meer. Maar goed ik hoop dat die tijd achter ons ligt.

Gelukkig ken ik mijn jochie ondertussen een stuk beter en voel ik al voordat een toeschouwer het kan ziet, wat hij van plan is. En dan kun je hem op de grond houden, je moet hem voor zijn in zijn handelen.
En zolang hij voor me blijft lopen ben ik tevreden. Meestal is dit iets waarna hij daarna beter gaat lopen.

Zo ook vandaag. In één keer viel er vandaag een kwartje en snapte hij wat nu de bedoeling was van een bepaalde oefening. Die moet ik dan een paar keer herhalen, zodat hij bevestigd krijgt wat hij nu precies goed doet en dan lukt die oefening ook steeds beter.



Sjimmy ik ga weer in januari starten. Ik ben benieuwd hoe dat weer zal gaan, wat tja met Laiser kun je altijd voor verrassingen komen te staan. Cool