halsverlenger.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 22:15

werkt dat nou goed om je paard lager in te stellen??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:17

Ligt eraan hoe hardnekkig je paard sterren kijkt, ik ken er 1 die gewoon dwars door de halsverlenger heen loopt, kop omhoog en V-knik in de rug uit elkaar valt....

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:42

ik gebruik met mijn paardje zins kort ook een hals verlenger

Haha! werk erg goed moet ik zeggen heb hem gewoon op z'n groots staan ( voor pony van 1.30 )
en ze buigd al netjes

nu ff kijken of het ook nog zonder kan Bloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:49

ik heb 2 x met een halsverlenger gereden op zijn grootst en sinds toen buigt íe veel meer.. maar ik heb toen met dat ding gereden voor de concentratie.. hij had toen een periode dat alles wat bewoog eng was en hij alleen nog maar van voor omhoog kwam (NIET LEUK DUS!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:33

Ik heb er met allebei onze paarden goede ervaringen mee. Ik rijd er niet mee, maar met longeren gebruik ik ze wel.
Dick heeft in het begin wat moeite gehad om Leo in de galop bij elkaar te houden, en een paar keer met het halsverlengertje rijden heeft hem geleerd WAT hij nou eigenlijk moest voelen.
Toen had 'ie wat om naartoe te werken, en had 'ie het ook in no-time voor elkaar.

Ik vind het een prettige en vriendelijke hulpteugel!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:39

deze hulpteugel is niet onprettig voor het paard en als jij en je paard er goed mee omkunnnen gaan geeft het een fantastisch resultaat!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:21

Ik weet niet waarvoor je de halsverlenger precies gebruikt, maar als je rijdt kun je ook een Thiedeman teugel gebruiken. Dat is een hele zachte teugel en als het paard goed loopt, is de teugel buiten werking. De paarden die ik rijd (die dus niet goed door de hals willen) reageren er allemaal vrij goed op. Suc6 ermee! Haha! Haha! Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:30

Ik longeer ook vaak met halsverlenger (als ik longeer en dat ik weinig) en ben daar tevreden over. Met rijden gebruik ik hem nooit.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:03

Ik gebruik ook regelmatig een halsverlenger.
Mijn paard wil nog wel eens graag sterren kijken en dan heb ik met zo'n halsverlenger net wat meer te vertellen. Helaas heeft hij nu uitgevonden dat je er heerlijk op kunt gaan HANGEN.... Huilen Dus pas daar voor op, want anders ben je verder van huis!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 18:59

Killian loopt best netjes aan de teugel maar te hoog, ik wil hem dus lager instellen en daar dacht ik dat een halsverlenger voor was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:08

ten eerste werk je nooit aan de oprichting , oprichting krijg je van je paard . . . dat heb ik geleerde bij mijn huidige instructrice, vaanf dat ie net over de rug is komt ie vanvoor echt helemaal omhoog en dan komt ie in een hogere oprichting. maar als je het perse met hulpteugels wilt proberen zou ik als je handig genoeg bent een slof proberen maar denk dat je beter af bent met een gogue, die laat ze wat meer over de rug lopen .

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-01 22:24

ee hoor, t hoeft iet perse met hulpteugels, maar....isschie was t goed???

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:02

eerste keer dat ik ermee reed dacht ik dat t een wondermiddel was. Heeft een paar keer geholpen, maar je Neef is een Draver en loopt daar nu dus ook gewoon dwars doorheen.. Staat wel een tinker bij ons, die m nu van mij leent, en die loopt na anderhalve week met die elastiek ook zonder perfect, moet alleen nog in galop gebruikt worden. Staat echt super, zo'n tinker die heel netjes naar beneden loopt.. Maar, ik denk dus ook dat het aan het paard ligt. Heeft je paard zichzelf al geleerd overal doorheen te lopen, dan werkt dit ook niet, vcalt het wel mee, dan is dit een heel handig hulpmiddel.

karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:57

he, mo, kylian loopt zonder hulpteugel toch ook netjes? hij gaat trouwens steeds beter he? goed gedaan op almelo! Pling binnenkort starten jullie grand prix, hahaha. Party!!
se yaa,
-x- patries

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 09:17

DANK JE!!! Party!!