hoe vaak mag een paard slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

hoe vaak mag een paard slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 15:44

Eenvoudige vraag, ik geef Gamble slobber van Subli (kant en klaar) maar hoe vaak mag ik dat in de week geven?
Groetjes Gamble


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:47

Ligt eraan hoeveel en wat ie verder te eten krijgt en aan beweging heeft enzo. Maar mijn paard krijgt vaak een klein emmertje als ie hard heeft gewerkt (dan heb ik zelf ook trek Tong uitsteken )

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:08

Ik geef het die van ons elke dag als aanvulling op de biks. Staan ook aardig in het werk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:10

Sonja schreef:
Ik geef het die van ons elke dag als aanvulling op de biks. Staan ook aardig in het werk.


Bij mij idem....

Toos paardloos

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:26

Ik heb wel eens gehoord dat elke dag slobber niet echt goed is vanwege het risico dat ze aan de dunne kunnen raken.

Klopt dat?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:28

Als ik mijn dames te vaak slobber geef (ik gebruik die kant en klare van Pavo) dan wordt de mest idd wat dunnig. Nog steeds wel enigszins gebald, maar minder stevig.

Toch, met dit koude weer geef ik ze wel dagelijks, dan kunnen ze het wel gebruiken, en valt het wel mee met de dunne mest (kou bevriest bij ons toch alles)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:44

Ik heb het nog nooit gemerkt. Ik gaf eerst altijd Subli Slobber en ben sinds een paar weken over op Pavo Mash.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:48

Buitenzorg schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat elke dag slobber niet echt goed is vanwege het risico dat ze aan de dunne kunnen raken.

Klopt dat?



Nog nooit iets van gemerkt. Imker krijgt iedere dag in de winter slobber, en ik let erg goed op met hem...

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:01

Ik weet dat sommige sportpaarden wel 2 keer per dag slobber krijgen. Het is makkelijker om voedings-supplementen te mengen met slobber dan met brok.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:21

Vandaag heb ik Fayette voor het eerst wat slobber gegeven maar mevrouw was niet al te enhousiast in het begin. Volgens mij dacht ze eerder: Haa, lekker lauw water!! Haha! Ik heb haar naderhand nog een beetje melange bij in de bak gedaan en toen heeft ze het wel helemaal opgegeten (Lowara vond het trouwens maar niks en Cezanne slurpte bijna de hele emmer leeg Haha!). In het begin was Fayette ook niet zo gek op (bieten)pulp maar hier likt ze tegenwoordig ook haar hoefjes voor af. Helpt het als ik een beetje suiker door de slobber doe? Ben eigenlijk nogal een tegenstander van suiker geven (heeft ze van mij nog nooit gehad) of gewoon stug door blijven gaan en dan maar hopen dat ze het leert eten net als pulp? Vreten kreng!!! Extreme duivel

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:58

Jippie schreef:
Het is makkelijker om voedings-supplementen te mengen met slobber dan met brok.


Dat is ook de hoofdreden dat ik mijn ponys slobber geef. Vitamientjes e.d. worden beter geaccpeteerd in de slobber dan door de bix.

Bij mijn weten worden ze van slobber niet dikker of heter. Toch?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:03

Ik geef het nu een paar keer per week aan Cheyenne. Het lijkt me wel een goede extra voor de winter. Bovendien geef ik haar extra supplementen door de slobber, speciaal voor jonge paarden.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:46

Die van mij krijgen elke dag slobber. Ze krijgen geen brok (niks, nooit) Ik heb een kruidenmix en max-h wat ik door de slobber doe. daar doen die van mij het superrr Haha! goed op!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Majestic-12 en 109 bezoekers