Nemen jullie altijd op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Nemen jullie altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 13:36

Ik heb vooral 's avonds weleens dat ik gewoon geen zin heb om de telefoon op te nemen. Omdat ik al in bed lig, of omdat ik een mooie film zit te kijken bijv. Ik laat hem dan ook gewoon gaan.
Ik denk altijd maar dat ze wel terugbellen als het belangrijk is... Mijn vriend vind dat echt stom. Hij voelt zich verplicht op te nemen als dat ding begint te rinkelen en vliegt dan ook direct zijn bed uit.
Hetzelfde geldt voor de deurbel. Als ik 's avonds niemand verwacht of ik heb geen zin, dan doe ik gewoon niet open.
Ben ik de enige die er zo over denkt? Mijn vriend en ik hebben hier weleens woorden over, maar ik vertik het om me te laten dwingen door een belletje....

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:38

als er aan de deur wordt gebeld doe ik wel open, telefoon neem ik soms neit op, maar dat is afhankelijk aan de persoon... soms heb ik gewoon geen zin om zo laat nog een gesprek met een bepaald persoon te hebben,..

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:40

de deurbel staat af ik doe nooit de deur open
ik heb een geheim telefoonnummer en mijn
vrienden en kennissen hebben het nummer van
mijn mobiel.
Die neem ik overigens wel op ook al is het midden
in de nacht Slapen

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:43

Heb ik net zo hoor Bloos!
Onaangekondigd bij mij langsgaan is echt een gok, als ik thuis alles heb gedaan zit ik echt niet op onverwachte visite te wachten. Ook de telefoon laat ik dan lekker overgaan.. heb zelfs de voicemail er af gehaald om maar niet terug te hoeven bellen Schijnheilig.
Laatst bijgewerkt door Nikita op 11-12-02 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:43

Als ik niet weet wie er belt dan neem ik niet altijd op. Soms geen zin in. Op mijn mobiel kan je natuurlijk het nummer (meestal wel zien) maar als het een onbekend nummer is neem ik niet altijd op. Kunnen ze altijd nog inspreken als het belangrijk is.

De deur doe ik ook niet altijd open. Ik woon in een flat met allerlei oudere mensen. Die staan dan om de haveklap op de stoep voor een donatie aan de bewonerscommissie, of ik de was niet buiten wil ophangen of ik s'ochtends met de lift naar beneden wil gaan en niet de trap af wil lopen (ik dender dus niet de trap af Schijnheilig ) en mijn vriend niet te hard de trap in de avond wil aflopen (let wel, we kenden elkaar toen net 1 maand en toen had ik dat gedram al aan mijn kop) Dat de rest van de flat de auto op de stoep parkeert, terwijl er een mega grote parkeerplaats voor de deur staat mag dan wel. Laat die mensjes dan maar lekker bellen, ik doe alsof ik gek ben! Haha!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:47

Barb schreef:
.. en mijn vrienden en kennissen hebben het nummer van
mijn mobiel. Die neem ik overigens wel op ook al is het midden
in de nacht Slapen


Daar ben ik dan weer wèl heel trouw in Haha!
me and my (mobile) foon Lovers

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:48

Mm.. Meestal als ik in de buurt ben neem ik de telefoon wel op, 's nachts staat m'n mobiel altijd aan en die neem ik ook altijd op. Soms wil ik wel eens niet opnemen als er iemand belt die ik niet wil spreken, en diegene geeft zn nummer weer.. hehe.. Knipoog

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:48

soms heb ik helemaal geen zin om te praten, neem dan de telefoon ook lekker niet op
laat hem ook altijd minstens 2 keer overgaan, heel vaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:49

De telefoon neem ik meestal wel op want ik ben te nieuwsgierig wie het is om te laten rinkelen.... Frusty Kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om 'm niet op te nemen en dat betekent dat ik soms balend aan de telefoon zit. Zeggen dat je het druk hebt of dat je een avondje met z'n 2tjes gepland had werkt stomweg niet bij iedereen.... da's jammer. Qua deurbel ben ik makkelijker want dan is het redelijk in te schatten wie er nu weer voor staat te jengelen en daar staan ze me prima Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:52

Lang leven de nummermelder Knipoog

Als ik echt geen zin heb om op te nemen, doe ik het gewoon niet hoor! Als het dringend is belt diegene vast wel een 2e keer terug...

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:59

Nikita schreef:
heb zelfs de voicemail er af gehaald om maar niet terug te hoeven bellen Schijnheilig.


Lekker handig .. Er kan toch altijd iets erntigs aan de hand zijn of iemand heeft je (hulp) dringend nodig. Dat je geen zin hebben om op te nemen okee, maar dat je je voicemail uitzet vind ik eerlijk gezegd een beetje onverantwoord.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:02

Nee als een of ander debiel mij zoals vannacht om half 1 gaat bellen terwijl ik het nummer niet ken, neem ik de telefoon niet op.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 14:08

puma schreef:
Lekker handig .. Er kan toch altijd iets erntigs aan de hand zijn of iemand heeft je (hulp) dringend nodig. Dat je geen zin hebben om op te nemen okee, maar dat je je voicemail uitzet vind ik eerlijk gezegd een beetje onverantwoord.


Ik heb niet eens voicemail, laat staan dat ze kunnen inspreken. Waarom is dat zo onverantwoord? Enkele jaren geleden bestond het nog niet eens... Toen kon iedereen ook prima zonder?
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 11-12-02 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:08

Gelukkig hebben wij geen voordeurbel. Haha! Die heb ik er door de schilder af laten halen toen hij aan het lakken was. Marco zegt altijd: als ze bij ons aanbellen, hebben ze wat nodig (collecte enzo)…
De telefoon neem ik meestal na 10 uur niet meer op, tenzij ik boven zit en op kantoor en op de nummermelder zie wie er belt. Wij hebben zelf een zaak en ik heb wel eens meegemaakt dat ik om half 11 een theemuts aan de lijn kreeg. Marco was niet thuis en ze werd nog kwaad ook…. Toen zei ik dus ook even hoe ik erover dacht dat zij belde op zo’n idiote tijd en toen hebben we niet meer voor haar hoeven werken. Net goed!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:11

Linda250 schreef:
Ik heb niet eens voicemail, laat staan dat ze kunnen inspreken. Waarom is dat zo onverantwoord? Enkele jaren geleden bestond het nog niet eens... Toen kon iedereen ook prima zonder?


Ja, maar nu je die mogelijkheid wel hebt, neem je toch niet het risico dat je belangrijke boodschappen mist? Misschien mis je wel net een telefoontje van de politie dat je ouders een ongeluk hebben gehad, om maar even een naar voorbeeld te noemen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 14:24

Dus een voicemail of antwoordapparaat is noodzakelijk omdat het bestaat? Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Waarom moet een mens 24 uur per dag bereikbaar zijn?
Bovendien belt de politie je niet, maar komen ze langs.
Ik vind het ook iets anders als je midden in de nacht gebeld wordt. Dan kun je er van uit gaan dat er iets heel belangrijks is. In dat geval zal ik wel opnemen.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:26

ikke wel altijd hoor!! Ben vast te nieuwschierig om hem te laten gaan!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:29

imker schreef:
Wij hebben zelf een zaak en ik heb wel eens meegemaakt dat ik om half 11 een theemuts aan de lijn kreeg. Marco was niet thuis en ze werd nog kwaad ook…. Toen zei ik dus ook even hoe ik erover dacht dat zij belde op zo’n idiote tijd en toen hebben we niet meer voor haar hoeven werken. Net goed!!


Dit klinkt mij bekend in de oren, mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf
en hij heeft een noodnummer van het bedrijf en hij heeft het alarmnummer voor als het alarm af gaat op kantoor.
We worden wel eens op de raarste tijden gebeld door mensen die het
noodnummer bellen en dan stellen ze ook nog van die stomme vragen
die nergens over gaan Boos!
Het alarmnummer is wat anders, 1x zijn we midden in de nacht om 2.00 uur gebeld maar toen was het ook echt goed fout.
Dus dat was voor ons vroeg op staan Haha!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:29

Ik zeg ook niet dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Wel vind ik dat personen 24 uur per dag de mogelijkheid moeten hebben om een bericht achter te laten.

Op die manier wordt je privacy niet aangetast en loop je ook niet het risico dat je belangrijke boodschappen mist. Plus vind ik het niet zo netjes dat mensen weet ik hoe vaak gaan proberen je te bellen, terwijl ze het ook in 1 keer met je voicemail kunnen doen.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:37

Ik neem altijd op. Zou het vreselijk vinden als ik niet op zou nemen en er zou wat met mijn moeder gebeurd zijn ofzo. Als ik te laat bij de telefoon ben en ik weet niet wie er gebeld heeft frustreerd me dat uitermate.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:44

Ik vind het wel heel irritant als mensen iets op je voicemail inspreken en er dan maar vanuit gaan dat de afspraak vaststaat! Soms zet ik gewoon de voicemail uit, kunnen ze lekker ook niks inspreken...
Als er een Privenummer belt neem ik ook vaak niet op, zeker niet 's avonds...je hoeft echt niet overal en altijd bereikbaar te zijn hoor. Belangrijke mensen weten bovendien mijn thuisnummer...als er een bekende belt neem ik wel gewoon op, of ik moet het nummer zien en helemaal geen zin in die persoon hebben Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:58

Het nadeel van voicemail is dat je een soort van verplicht bent om terug te bellen. Aan de andere kant is het wel heeeeeel duidelijk als je dat niet doet... Misschien toch maar eens aanzetten.... Hoe werkt dat eigenlijk Verward

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:30

Als er iets dringends is met familie, paard of vrienden, bellen ze me wel op de mobiele hoor! Maar vind het absoluut een extra rustpunt voor mezelf om niet elke keer dat ik thuiskom (of onder de douche vandaan Frusty ) naar de telefoon te rennen om te kijken wie je gebeld heeft.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:04

Als me ouders thuis zijn neem ik niet op, als het voor mij is roepen ze wel Knipoog
me mobielie foon neem ik wel altijd op ( Schijnheilig als ik wil...)
ik ga rustig savonds me bed uit omdat ik me telefoon in me jaszak hoor piepen...
smsje Haha! *maarja, lieve smsjes wil ik altijd meteeen lezen Lovers *

als me ouders niet thuis zijn neem ik wel altijd de telefoon op, "moet"ik, aangezien ze van me vaders werk kunnen bellen...
*ingebroken, spoed...*

Laatst waren me ouders een weekend weg, hadden ze midden in de nacht gebelt... Toen hebben zeom 4 uur blijkbaar vaak gebelt... uiteindelijk me vader viavia te pakken gekregen en die belde vervolgens mij om half 9 wakker waarom ik om 4 uur niet opnam Frusty

ik leef niet voor de foon, en als het dringend is, bellen ze wel een 2e x!

Deurbel? meestal wel, maar als ik savonds alleen thuis ben kijk ik eerst hoe ze op onze hond reageren, bekende noemen zijn naam en de hond is stil, dan doe ik de deur wel open...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:41

Nee ik neem niet altijd de telefoon op, mijn mobiele meestal wel, maar dan kijk ik eerst wie er belt...voicemail? Echt niet dan bellen ze nog maar een keer die luister ik absoluut nooit af! Degene die mij kennen weten dat ook dus spreken ze hem ook niet in.

En s'avonds laat, doe ik ook de deur niet meer open, laat maar lekker bellen Schijnheilig Vind het veelste eng als ik alleen thuis ben...