ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 22:35

hey
Ik kan misschien van iemand een Stübben dressuurzadel overkopen. Op de Stübbens waar ik al mee gereden heb, zat ik echt heel hard. Het zadel dat ik nu heb is een JC Diamant en zit heel zacht, maar past toch niet perfect op mijn paardje.
Het zadel ligt wel al enkele jaren werkloos in een zadelkamer en zal eerst eens moeten opgepoetst worden.
Word je zo'n hard zadel eigenlijk snel gewend? En hoe zijn de zadels kwalitatief? (waarschijnlijk héél wat beter dan de JC die ik nu heb)
Alle info is welkom... oja, ik weet niet welk model het juist is, maja, het gaat over de Stübben in het algemeen Knipoog
alvast bedankt,
xxx


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:39

De stal eigenaar heeft ook een stubben. Ik weet even niet meer welk type. Het zit opzich wel lekker. Ik was vrij snel aan dat harde gewend. Heb er namelijk een tijdje mee gereden toen mijn zadel in Engeland was. Ik vond wel dat het hele dikke kniewrongen had. En eigenlijk duwden die in mijn bovenbenen. Dat vond ik iets minder, maar het kan natuurlijk aan het type liggen. btw ik zweer bij Ainsley en ik hoor van mensen dat zij dat echt piep zadels vinden. Ik zou zeggen probeer het gewoon een keertje uit. Nou succes met het zadel.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:45

Ik rij met een Stubbe dressuurzadel (geen flauw idee welk model ofwat) maar dat ding zit dus gewoon zalig Lachen, vind ikzelf; ligt wel maar op een manègeknollie maar dan nog Lachen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:19

ik heb een tijdje op een stubben scandica gereden , heerlijk zadel

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 07:35

Ik heb sinds een weekje een Stubben Siegfried VSS. Deze heeft weinig wrong.
Het zadel is nieuw, en dus nog erg stug, maar ik vind het hele goede zadels voor je houding.
Een gebruikt stubbenzadel is niet stug meer.
JC , CTD, Pagony, Rossner, enz kan ik niet goed op rijden, worden namelijk niet met extra grote zweetbladen verkocht. Stubben dus wel.
Kieffer is te vaak scheef om daarop te vertrouwen en bovendien krijg ik m'n kruis stuk van Kieffer.
Daaleman is ook goed, maar net een slagje duurder dan Stubben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 07:54

Ik had een stubben Tristan en een Siegfried KII. Aan dat harde ben ik echt nooit gewend. Ben ook blij dat ik nu een KN heb.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 07:57

Geen ervaring met Stubben dressuurzadels maar de springzadels zijn SUPER. Verder zweer ik bij de dressuurzadels van Daaleman.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 07:58

Mijn vriendin en ik hebben beide een Stubben dressuurzadel, echt SUPER!!!! Ook anderen die met onze zadels rijden zijn helemaal enthousiast. Ze liggen goed en voelen zacht aan.


Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 08:22

Ik heb ook een Stübben Scandica, heeft extra wrong, zacht buffelleer en zit zalig. Mijn paard loopt er ook super onder. Het ligt ook goed. Maar het hangt er ook een beetje af van hoe je paard gebouwd is en hoe lang je bent. Ik ben zelf vrij lang en heb wel eens wat kleinere mensen op mijn paard gezet. Die vinden mijn zadel een ramp omdat de wrong hun knie in de weg zit.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 08:26

Montreux, ik ben zeker niet groot maar had dat probleem niet met mijn Scandica. Wel heb ik de kniewrongen eruit gehaald voor een betere beenligging. Maar dat had niets met dit zadel te maken, had ik ook gedaan met ene ander zadel. Mijn vriendin is weer stuk langer en ook geen klachten!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 08:34

Zadels van andere merken zijn net zo persoonlijk als die van stubben. Je vindt het lekker, of totaal niet.
De kwaliteit van Stubben is goed, beter dan JC.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:04

draumpje schreef:
ik heb een tijdje op een stubben scandica gereden , heerlijk zadel

eigenlijk kan ik mij hier alleen maar bij aansluiten hiervoor had ik een Stubben Colombo die zat ook zalig!

ps. maar ik heb ook nog een Daaleman dressuurzadel te koop hoor! Schijnheilig

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:17

ik heb een jaar op een stubben scandica gezeten, heerlijk zadel, lekker zacht en veel wrong, je zit er lekker opgesloten in.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:23

ik heb ook een stubben scandica, ben er weg van!! ik zit als een huis in dat zadel, en helemaal niet hard! kieffers krijg ik ook zeer van en die zijn idd vaak scheef

All people smile in the same language....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:25

Ik vind ze vrij hard zitten maar niet onaangenaam. Kan er goed mee rijden en........... liggen op ieder paard goed! Kan ze aanraden.

De hond is de betere mens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:58

Ik heb ook een stubben dressuur zadel, helemaal niet hard en zit erg goed. Ik ben trouwens klein, korte benen, maar zadel past perfect. (Ook op de rug van mijn paard!) Ik denk dat het ook van het type afhangt. Stubben heeft in ieder geval een hele goede naam. Ben er heel blij mee Lachen

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:04

wij hebben op tommy de stubben scandia dl ligggen, dit is een dressuurzadel van ik geloof elandleer.
wij hebben het nu 4 jaar, zadel lig op bijna ieder paard goed (lag ook op ons vorige huurpaard en ook stalgenoten hebben hem wel eens op hun paard gelegd).
wij zijn allebei vrij lang (1.80 en 1.89)
het zadel geeft ons een goede en stille beenligging

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 22:23

allemaal bedankt voor de reacties! Lachen
Zo te zien is eht sterk afhankelijk van ruiter tot ruiter, en van paard tot paard Lachen Ik zal al blij zijn als dat zadel goed past op Gigi. Mijn huidige schuift nl steeds opzij (hoe strak ik ook aansingel) Is die boom dan te breed of te smal trouwens? Verward
xxx

Ahumm
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:09

Hoi,
ik wil deze topic toch even wat actueler maken, er is misschien inmiddels van alles veranderd en er zijn nieuwere types. Ik overweeg de aanschaf van een Stubben Maestoso (ivm zachtste zit) of een Euroriding. Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van collega bokkers.

Geniet van je leven; je bent er maar even....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:14

Toen ik mijn paard kocht, kreeg ik er een Stubben Tristan de Luxe erbij.
Maar het was niet mijn type zadel. Ik vond het veel te hard. Uiteindelijk bleek het ook helemaal niet goed te passen bij mijn paard. Toen kocht ik een Euroriding Diamant, maar mijn paard ontwikkelde zich verder qua bespiering en dat zadel paste ook niet echt fijn meer. Nu heb ik sinds een paar maanden een nieuwe KN Allegro en die vind ik tot nu toe het beste op dit paard liggen.

Maar goed het is maar net wat jij wil. Als jij de Stubben fijn vind zitten en die pas t goed op je paard dan is dat toch het belangrijkste.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:03

Ahumm schreef:
Hoi,
ik wil deze topic toch even wat actueler maken, er is misschien inmiddels van alles veranderd en er zijn nieuwere types. Ik overweeg de aanschaf van een Stubben Maestoso (ivm zachtste zit) of een Euroriding. Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van collega bokkers.

Zeer goede ervaringen met de Maestoso. GEen dwingende zit, zadel heeft een vrij dunne wrong voor. Heerlijk zadel.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:03

Ik heb de Scandica en de Maestoso, beide heerlijke zadels die ik absoluut niet hard vind zitten!
We krijgen in oktober ons Roxanne springzadel, alle zadels zijn op de paarden aangepast. Ik wil alleen nog maar Stubben Knipoog

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:57

Ik heb nog een heeeeeeele oude Stubben, is wel rond de 25 jaar oud, maar ziet er eigenlijk nog super uit, ondanks dat ie in het verleden toch flink gebruikt is. Het is wel een oud model, dus met bijna geen kniewrong en een vrij harde zit, maar ik vond hem altijd best goed zitten. Nu is ie buiten gebruik wegens niet passen op mijn paard, maar hij blijft mooi haha Knipoog

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:19

Ik rijd met een Stubben Tristan DL. Zit heerlijk, maar moet er wel bij zeggen dat ik niet echt vergelijkend materiaal heb Lachen Een stalgenoot die met een vhz-Stubben rijdt, vind mijn zadel ook geweldig; het plaatst je rechter op. In het begin moest ik wel even wennen aan de hardheid; ik vond het zadel in den beginne redelijk hard Lachen

Verder ligt-ie uitstekend op m'n paardje. Het zadel zal u ongeveer drie jaar geleden aangeschaft zijn, maar ziet er nog steeds prima uit!

When you have a lifestyle to maintain, health is a secundary consideration

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: ervaringen met Stübben dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:49

Dit topic is 4 jaar oud hahahaha

Na heel veel jaren, mijn account weer terug gevonden :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annaxmaex, Anoukjuuuhh, BingBot, Charaz, Trendiction en 9 bezoekers