Ik vraag me af waar deze pony's gebleven zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Ik vraag me af waar deze pony's gebleven zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 09:17

Nadat ik gisteren gebeld werd dat een 32-jarige schimmel overleden is, vraag ik mij af of iemand deze pony's kent of heeft. Ik wil gewoon graag weten of ze nog leven en hoe het er mee gaat.

Amando: hengst of inmiddels ruin, NF, vader Klootwijkhoeves Walter, moeder Astrid Saskia. Grote maat NF, bruin, scheve bles. Amando was een luchtzuiger. Is als 3-jarige hengst verkocht, was toen ingereden.

Andor: zelfde afstamming als Amando, ook bruin. Meer weet ik niet meer, ik heb helaas nooit een foto van hem gemaakt. Is verkocht aan de Wilde in Wirdum ofzo, maar is weer doorverkocht.

Azoro: zelfde als Amando. Azoro is de jongste, Amando is 1j aar ouder, en Andor is weer een jaar ouder. Azoro is als veulen samen met Astrid Saskia verkocht richting Bedum

Astrid Saskia: afstamming weet ik niet, er zat volledig NF papier bij. Ze was 1.38 en kon super springen, ook bruin.
Is verkocht aan mensen in Bedum, en die hebben haar na de geboorte van een merrieveulen doorverkocht, maar weten niet waarheen.


Thamara: NF, moeder Tunja's Taliena, verder Marco Polo
Is verkocht aan mensen in Woltersum, maar die zijn geemigreerd en hebben de pony niet meegenomen. Pony is nu zo'n 4 jaar schat ik.

Tunja's Taliena: afstamming weet ik niet, was 1.48, NF papier. Ik denk niet dat een bokker deze pony heeft nu, want de verhalen gaan dat ze geexporteerd is naar Oostenrijk. Ze had manenexceem

Germie's Goldy: verkocht van het voorjaar richting Den Haag. Vosbonte, 1.47 m Vader was Brutus van de Meyershoeve E, moeder was Germie (v. Alfred)

Germie's Galaxy: verkocht aan mensen in de buurt van Arnhem. Vos, 1.35 m Zelfde vader en moeder als Goldy. Is nu 5 jaar. De verkoper heeft nog wel contact met de eigenaar van deze pony, maar 2 weken geleden kwam het bericht dat ze ernstige koliek had en misschien afgemaakt moest worden. Of dat gebeurd is weet ik niet. Dus ik vraag mij van deze pony af of toevallig een bokker deze pony heeft of kent.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:44

voor die Foresters wil ik wel zoeken voor je in de rode boeken die ik heb. Weet je iets van leeftijden????

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 16:30

Leeftijden? Oei, Taliena is nu ong. 10 denk ik. Thamara 3 of 4 denk ik

Amando was van '94 dacht ik, dus die is nu 8 (in voorjaar '97 was ie 3???)

Andor is dan 9, jaartje ouder dan Amando

Azoro is dan nu 7, jaartje jonger dan amando

Astrid Saskia was 4 toen ze Andor kreeg, dus die is dan nu 13 ongeveer.

Ik weet de leeftijden niet precies, kan een jaartje ouder zijn, maar ook een jaartje jonger.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:07

Ik heb een Astrid's Sakia gevonden

Zijn bij die andere allemaal papieren aangevraagd, zo ja, dan kan je het eens proberen het stamboek te mailen. Als wat je weet moet je dan doorgeven. De pony's die ik nu kan vinden zijn tot 1991, daarna staat er niks over in. Er komt een deel 8 uit, misschien dat er daar dan nog in staan!
Laatst bijgewerkt door liberty op 11-12-02 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt


germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 08:28

Astrid's Saskia is al llang niet meer van die man (heb ook liever dat je de namen even weghaalt als dat kan)
Die man is de fokker van alle andere pony's behalve Tunja's Taliena.
Astrid's Saskia is voor zover ik weet intussen al 3 keer doorverkocht. En als het goed is zijn bij de tweede eigenaar na die man die jij genoemd hebt de papieren overgeschreven. Er is namelijk daar een merrieveulen geboren waarvan ik de naam niet weet. Ik heb namelijk dat jaar Astrid's Saskia met merrieveulen nog voorgebracht op de kuering.

suzannebootx
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:05

Germie's Goldy is de moeder van mijn paardje :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers