Wat te doen ? Schade door paard/ganzen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Wat te doen ? Schade door paard/ganzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 20:55

Nou , laat ik even het hele verhaal vertellen....

Dik een maand geleden , een zaterdagmiddag , nam ik Marena zoals zo vaak mee voor een rondje naast de fiets.
Gaat prima altijd , beestje is heel braaf enzo.
We pakken een flink rondje , gaan een brede weg op , en in de verte zie ik een groepje druk rondbanjerende kinderen met een zwart Shetje erbij.
Lijkt alsof er iets aan de hand is ofzo dus ik ben benieuwd wat daar is....
In de berm tussen hun en ons in loopt wat eendenspul rond , dat zie je wel vaker hier in de buurt , loslopende kippen enzo , heb je eigenlijk geen last van behalve dat je moet oppassen dat je ze niet platrijdt. Haha!

Afijn , ik ga al expres met Rena helemaal aan de linkerkant van die vrij brede weg lopen zodat die beestjes niet schrikken en lekker kunnen blijven scharrelen daar.
We zijn er bijna naast , komen er ineens van die oprit daar 2 ganzen af , beetje pissig doent. Maarja , wij zitten al helemaal aan de linkerkant van de weg dus zover mogelijk bij hun erf vandaan , terugkeren duurt langer dan gewoon er vlot met zoveel mogelijk afstand langsgaan , dus ik laat Rena nu helemaal op het uiterste linkse puntje weg/berm lopen , scheef achter me.

Maar die ganzen beginnen nu ineens echt te blazen en blijven komen.
Zijn nog een meter of 5 weg , dus al lopend stap ik af , hou m'n fiets al lopend tussen mij en die ganzen in , en Rena ook schuin achter mij.
Maar ze komen nog steeds met die kop laag en blazend/half rennend op me af , dus ze gaan echt de aanval inzetten.
Verder opzij kan ik niet en met m'n armen zwaaiend en fel terugblazend weet ik ze af te schrikken en wat terug te jagen.
Ze gaan dus bij mij uit de buurt , en zetten vervolgens de aanval op Rena in , naar haar achterbenen en staart , echt heel gemeen aanvallend.

Tja toen hield het diertje het niet meer natuurlijk , ze moest wel zorgen dat ze weg kwam anders werd ze gegrepen door die etterbakken Boos!
Dus Rena kon kiezen : over mij heen , of over m'n fiets...... ze komt dus met een klap tegen de achterkant van m'n fiets aan , die pleurt op de grond ., paardje in een vluchtend vlot drafje *STAMP-STAMP-STAMP* over die fiets heen..... Hartstikke gevaarlijk natuurlijk , gelukkig bleef ze niet vastzitten , had heel slecht af kunnen lopen.... Scheve mond

Maarja fiets natuurlijk helemaal verrot en verbogen , dus die kon ik niet meenemen.
Jongetjes en meisje met het zwarte ponietje schrokken ook , meisje schreeuwde nog iets van "jaag die poedersuiker nou weg !!!" tegen die jongetjes , het bleken dus hun ganzen te zijn..... afijn fiets daar achter gelaten , die zou ik later wel met de auto ophalen.

Eerst maar Rena naar stal gebracht , we waren net halverwege dus was nog wel een paar kilometer lopen.
Gelukkig liep ze niet kreupel en zag ik geen wondjes , dus dat was al een opluchting !
MNa een tijdje kwamen er wel wat druppeltjes bloed op haar onderbenen , maar niks ernstigs gelukkig.
Afijn , Rena uiteindelijk op stal gezet , en met m'n vader met z'n werkbusje ernaartoe om m'n fiets op te halen.
Die mensen aangesproken en afgesproken dat hun de reparatiekosten voor m'n fiets zouden betalen , en die man zou 'm wegbrengen , en dan mij bellen zodra die wat wist/de fiets klaar was.
Ik heb m'n volledige naam / adres / telefoonnummer achtergelaten , en kreeg van hem een papiertje mee met z'n naam en mobiele nummer.
Leek dus netjes geregeld.
Na anderhalve week had ik nog niks gehoord , dus ik maar bellen hoe het zat en of hij al wat wist , wanneer m'n fiets klaar zou zijn.
Hij vond het idd ook wel wat lang duren , had 'm niet naar mijn fietsenmaker gebracht maar ergens vlakbij z'n werk ( Verward ) en hij zou eens navragen hoe het er nu voorstond.
Vaag.
Niks meer gehoord , nu was het zaterdag een maand geleden dus ik er vrijdagavond langs om te vragen hoe lang het nog duurt / hoe het er mee staat.
Man was er niet , vrouw wist van niks , haar man zou het regelen , had de fiets meegenomen en zou mij bellen , zij vond het ook vreemd dat het nog niet geregeld was , en zou haar man erop aanspreken om na te vragen hoe&wat.
Dus afgesproken dat zij dat zou doen , en hij zou mij dan bellen om me in te lichten.
Is dus niet gebeurt Boos!

Nu is het dinsdag , ik heb de hele dag door , vanaf 10 uur vanochtend ik denk al een 30 keer dat mobiele nummer gebeld.
Er wordt niet opgenomen , heb wel de indruk dat hij af en toe het gesprek wegdrukt. Om even 5 uur was hij in gesprek dus ik dacht : Nou heb ik 'm ! Extreme duivel Dus achter mekaar b;lijven bellen , 4 , 5 keer , zodat hij meteen als hij ophing de telefoon op kon nemen.
Maar had 'ie 'm uitgezet !!! Boos!

Ik er daarnet heengereden met de auto , zijn ze niet thuis..... Scheve mond

Dit gaat nog een probleem worden zo , het duurt allemaal veels te lang , wat vinden jullie hier nu van en wat zouden jullie doen ??? !

Ik ben het echt zo zat , wil m'n fiets terug en rap !! Boos! Huilen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:00

Dat is niet zo netjes van die "meneer" Frusty !
Het is misschien het beste als je er met je vader langs gaat! Het is natuurlijk prima dat je ook alleen het lef hebt om er langs te gaan, maar misschien neemt die vent je niet helemaal serieus Boos! ("och, zo´n meissie alleen, wat zou het..."). Als hij je vader ziet, krijgt ´ie misschien in de gaten dat je nu toch wel héél graag je fiets (gerepareerd en al!!!) terug wilt hebben Extreme duivel ! Iig succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:33

Hem bellen of een briefje in de brievenbus doen dat als je je fiets niet binnen een paar dagen terug hebt (gerepareerd) je aangifte bij de politie gaat doen van verduistering (is een soort diefstal maar dan anders Haha! )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:14

Of stel hem via een aangetekende brief officieel aansprakelijk!
Meestal geeft dat wel een schrikeffect.

Succes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:31

Wat een idiote vent, zeg! Ik zou idd met je vader bij die man langsgaan. Hij moet toch een keer thuis zijn, nietwaar?
Kun je geen ander telefoonnummer achterhalen op dat adres? Ik neem aan dat die mensen ook wel een huisaansluiting hebben. Dan verwachten ze jou niet en nemen ze misschien wel op. Je weet dan iig of ze thuis zijn, zodat je langs kunt gaan.
Een aangetekende brief of dreigen naar de politie te stappen lijkt me een goed idee, maar ik zou eerst proberen die man nog eens persoonlijk te spreken te krijgen.
Succes.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:48

Langsgaan. En ook duidelijk maken dat een maand een fiets missen veel te lang is (ik ahd binnen een week al orde op zaken gesteld).
Verder bellen vanaf een ander nummer (ook gewone vaste nummer proberen). En je niet laten afschepen door z'n vrouw. GEwoon zeggen, dan wachti k hier wel op hem.
En inderdaad aangifte doen.
Getuigen opzoeken enz.

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 19:23

Ik heb vandaag weer de hele dag gebeld , wil hem eerst persoonlijk te spreken krijgen voordat ik er echt werk van ga maken.... Het kan nog steeds zo zijn dat hij op zich goede bedoelingen heeft , al maakt hij het me wel erg moeilijk zo om daarin te blijven geloven..... Scheve mond

Ik heb al vanaf verschillende nummers gebeld , ook anoniem , en overal gezocht , zelfs het telefoonboek doorgelezen maar geen vast telefoonnummer kunnen vinden.
Zucht dan maar weer langsgaan....gisteravond was er niemand thuis , wellicht zijn ze op vakantie ?
Die ganzen liepen trouwens weer los , kwamen achter me aan toen ik naar de deur liep , blazend en wel Boos!

Ik zal het hier vermelden als er nieuwe ontwikkelingen zijn Knipoog

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:18

Kidnap die ganzen en vraag losgeld!! (of je fiets terug) Haha!

Ik zou in eerste instantie even kijken wat hij hierop gaat zeggen, zegt hij niks/doet hij niks; Dan zou ik of aangifte doen bij de politie (van het "ongeluk" vertellen) of kijken of je via je eigen (rechtshulp)verzekering iets kan regelen met zijn verzekering. Lijkt mij typisch een gevalletje van iemand die niet WA verzekerd is. Sterkte Bianca!

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 00:06

Verzekeringsman is een paar uur geleden gebeld en gaat uitzoeken wat de mogelijkheden zijn , ben er vanavond weer langs gegaan en hoewel bijkans elke lamp in huis aan was , was er niemand thuis.
Ik heb een briefje achtergelaten dat dit zo niet kan , ik lang genoeg gewacht heb en het wachten nu meer dan zat ben , dat er snel iets moet gebeuren en ik iig rap iets van ze moet horen , wil dit nog netjes opgelost worden.......

He vervelend zeg dit gedoe !
Hoop niet dat "harde" stappen nodig zijn , maarja ik zie het wel zover komen gezien het voorafgaande !

Bedankt Sieb ! Lachen