En hoe houden we de voeten warm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tex
Berichten: 56
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: Eindhoven

En hoe houden we de voeten warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 18:06

Zojuist heb ik het topic gelezen over hoe we de handen warm kunnen houden. Aangezien ik een vreselijke koukleum ben zowel wat handen als voeten betreft (en zelfs ook de rest) kan ik alle tips gebruiken. Ik rij nu nog met mijn ouwe leren cowboylaarzen maar zelfs met skisokken erin bevriezen mijn tenen nog.

if i could win your heart, you let me in your heart


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:06

Misschien een pedaalemmerzakje om je voetjes heen? Lachen Schijnt te helpen! Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:17

Ja! Grootmoeders tip! (was ik al zo oud??? Haha! )

Als het koud wordt dan stop ik onderin mijn leren laarzen krantensnippertjes, ik trek gewone katoenen sokken aan (dikke schapenwollen passen dus echt niet in mijn élegante laarsjes *LOL* )
en om mijn sokken heen wind ik dan om mijn tenen wat hooi
Heeeeeel smakelijk, maar het helpt wel! Wel regelmatig verversen anders wordt het erg smerig in je laars. }>
En... als je metalen beugels gebruikt, verwisselen voor leren exemplaren, als je deze natuurlijk hebt!
Succes!

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:17

Ik was zo eigenwijs zondagmorgen naar het bos te gaan.
Toen ik weer thuis was, heb ik met van mijn paard laten vallen. Alles deed zeer! Paard verzorgd en toen naar binnen gestrompeld. Heel voorzichtig onder de douche gaan staan, jeetje wat deed dat zeer.
Tenen waren donkerrood verkleurd.
Ik moet dus echt aan de isolatielaars, maar die loopt zo beroerd. En verschillende handschoenen over elkaar heen lijkt me ook wel wat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:24

Krista, ik heb metalen beugels...zou het echt zoveel schelen? Ik heb ze er niet voor niets omzitten, vind het veel fijner rijden, dan met die lichte leren dingen van mij...maar mocht het echt veel schelen, dan ga ik het toch eens proberen? Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:31

Ik heb gewoon drie sokken aan. Meer niet. Voel het toch niet of ze koud worden. En lopen daarna kan ik ook

Euh,...?? Tsjah,...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:32

een panty met daarover sportsokken dan heb ik nooit last van koude voeten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:35

Alleen normale dunne sokjes in m'n boots, juist geen dikke sokken want dan zitten ze strak en knel je je bloedtoevoer af, met als gevolg ijsklompen Haha!
Gewoon elke pas van je paard met je tenen op de bodem van je laars tikken, kun je meteen je tact en regelmaat controleren *LOL* Werkt al jaren, maar ik ben dan ook een rasneuroot..... Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:41

thermo-laarzen!! Die zijn echt dé uitkomst. Ik was zaterdag de enige met warme voetjes Tong uitsteken Tong uitsteken

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:02

werkschoenen 1 of 2 maten te groot en dan dikke thermo sokken over je gewone.
veters een beetje los zodat je voeten bewegen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:11

Als ik ga rijden heb ik aan:
hemd
trui
bodywarmer
fleecejas
winterjas
rijbroek
thermobroek
thermosokken
werkschoenen
thinsulate handschoenen
muts
MAAR IK HEB HET NIET KOUD Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:13

En hoe herkennen we jou komend weekeinde op Kalverhoek Cornelie? Als mevrouw die als Michelinmannetje verkleed is? *LOL*

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:22

Termo rijlaarzen of termo sokjes Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:39

hmm 3 paar sokken aan en ik krijg nog bevroren tenen Haha!
ik heb me daar al lang bij neergelegd Haha!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:10

Ik draag skisokken met werkschoenen (van een zeer bekend merk) en heb geen last van koude voeten. Heb ook thermolaarzen, maar heb ze nog niet aangehad.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:19

Tip gejat van Maaike (Memory): dunnen sok, plastic zakje, skisok! Vandaag getest tijdens een buitenrit en echt het hielp! Normaal heb ik ernstig bevroren tenen en nu nix!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:45

en ouderwets lange thermisch onderbroek en hemd
daarbij plastic zakjes over de eerste paar sokken en nog eens over de tweede paar

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:47

Plastic zakjes RULE

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:00

Elise schreef:
Tip gejat van Maaike (Memory): dunnen sok, plastic zakje, skisok! Vandaag getest tijdens een buitenrit en echt het hielp! Normaal heb ik ernstig bevroren tenen en nu nix!


Die ga ik zeker proberen!
Want wat is het koud!! Kom net terug van paarden hooi geven, we hebben twee electrische kachels in de stal staan om te zorgen dat de boel niet bevriest. Gelukkig houden we het net een paar graden boven nul Haha!
Morgenochtend ga ik weer rijden (na 3 dagen Extreme duivel ) dus je tip komt zeker van pas.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:11

Zijn jullie laarzen dan niet te klein met al die sokken over elkaar heen?
En hoe klim je dan op je paard? Ik sta compleet stijf met zoveel over elkaar aan.

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:36

vera schreef:
... we hebben twee electrische kachels in de stal staan om te zorgen dat de boel niet bevriest...

Ik hoop dat die héél goed beveiligd zijn tegen oververhitting. Ik heb liever bevroren leidingen dan mogelijk brandgevaar Verward

Waarom verkopen ze hier in Nederland geen dubbelwandige emmers met warmtevoorziening, zoals in Amerika Verward

Wat 'footwear' aangaat: gewone dikke sokken en ik heb bontgevoerde enkel laarsjes maat 42 voor mijn voetjes maat 39, dus alles zit lekker ruim Haha!

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:38

vera schreef:
... we hebben twee electrische kachels in de stal staan om te zorgen dat de boel niet bevriest...

Ik hoop dat die héél goed beveiligd zijn tegen oververhitting. Ik heb liever bevroren leidingen dan mogelijk brandgevaar Verward

Waarom verkopen ze hier in Nederland geen dubbelwandige emmers met warmtevoorziening, zoals in Amerika Verward

Wat 'footwear' aangaat: gewone dikke sokken en ik heb bontgevoerde enkel laarsjes maat 42 voor mijn voetjes maat 39, dus alles zit lekker ruim Haha!
Citaat:
En hoe klim je dan op je paard? Ik sta compleet stijf met zoveel over elkaar aan.

Dat probleem had ik dus afgelopen zaterdag toen ik mij na jaren weer eens in mijn ondertussen te klein geworden thermobroek hees. Maar ook dat probleem wordt binnenkort verholpen Haha!


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:21

ga je afvallen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:13

Ik heb aan:
hemd, tshirt, trui, een jasje met capuchon, en een dikke winterjas (denk toch dat ik daar de mouwen afhaal (kan met rits Haha!) heb ik iets meer vrijheid met mijn armen). Verder een broek (doe er morgen een trainingsbroek onder Tong uitsteken), en gewone sportsokken met pedaalemmerzakjes eromheen Haha!

Moet nog ff een muts halen...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:16

Okey

Een t-shirt, overhemd, trui, jas met capushon, een Bomberjack, een trainingsbroek nog een broek en chaps. en drie paar sokken. Maar trek tijdens het rijden ook niets uit

Euh,...?? Tsjah,...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers