Tinka alias Rintje Rintsma

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Tinka alias Rintje Rintsma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 19:51

Haha!
Vandaag een stapritje met Tinka gemaakt, de bak is te hard en buiten is het te hard om te draven. Dus een stapritje om de plas om haar toch beweging te geven. Normaal wil ze gelijk naar het water om een slok te drinken, dus vandaag ook enthousiast erop af, ze steekt haar koppie naar beneden en HEY *pok* wat is dat?? Verward *LOL*
Toen ben ik er even afgegaan om te kijken hoe dik het ijs al was. En Tinka deed vrolijk mee. Schraap schraap, met haar voorhoef op het ijs slaan tot er barsten in kwamen. Ze vond het wel erg interessant! En ze liep ineens zo het ijs op Haha! Ik kon d'r met moeite teruhalen want ze stond al met 3 benen op het ijs. Moest ook een beetje met beleid gebeuren natuurlijk anders zou ze op d'r snoet gaan. Bloos Volgende keer schaatsjes in Tinka-maat mee dus Knipoog Ik denk dat ze haar eigen gewicht vandaag wat onderschatte (*ssst* Schijnheilig )
Het was wel BEREkoud! Omdat we alleen gingen stappen was ik behoorlijk verkleumd toen we terugkwamen. En het drinkwater wat we klaar hadden staan was ook alweer helemaal bevoren. Maar de stalhouder kwam met grote tonnen lauwwarm water aanzetten dus Tinka kon toch nog lekker drinken. Ben trouwens wel enorm blij dat het niet geregend heeft voordat het ging vriezen want glad is het absoluut niet, dus zolang het zulk weer blijft kunnen we iig nog blijven rijden. Pling

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:16

mijn henk idd ook....zou drinken maar dat wou niet, dat was hard dus dan er maar overheen, maar toen begon hij te glijden, half paniekrig is hij er maar weer afgestapt.....(dat was een waterplas, en hij zakte er niet doorheen ofzo)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 20:30

Dit was ook een waterplas Haha!
Afbeelding
Stonden trouwens midden op de plas behoorlijke krassen enzo, leek wel of er al geschaatst was??

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:33

Wow ! Dat zie ik Renza nog niet doen ! We hebben niet veel sloten hier, en ik zie Rens echt niet op het ijs staan.
Wij kunnen wel gewoon in onze bak.
Wat Renza op dit moment erg spannend vind, zijn allerlei ijsplassen en bewegende figuren/voorwerpen in het donker.

Reageert Tinka daar ook op, Cody ? (Vraag is ook voor andere Bokkers)
Laatst bijgewerkt door Gaby op 10-12-02 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 21:41

Nee eigenlijk niet, het lijkt wel dat hoe kouder het is hoe leuker ze het vindt om naar buiten te gaan. Ze is wel superactief maar ze heeft gewoon de hele rit een lange teugel en kijkt vrolijk om zich heen.
Ze is een beetje een rare want waar ze dan van kan schrikken is bijvoorbeeld de veldkei op de oprit (die er altijd al ligt) of de witte strepen op de weg (die ze ook wel vaker gezien heeft, zou je zeggen Schijnheilig )

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:45

Marije,....ik ken het! Scheve mond

Zo'n ritje heb ik gisteren dus ook gemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet snel meer doen...Helemaal al niet 's avonds! Terwijl ik zondag nog 3 uur heb buitengereden, was ik in 3 kwartier echt helemaal bevroren. Ik maakt echt dolgraag een ritje met Chica, maar dit was echt afzien...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:44

Voice die zou er ook zo oplopen denk ik haha. Mag je wel uitkijken dat je paard er niet ineens doorzakt. Ze zouden schrikken...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:49

Tsssss..... Marije!!! jij kunt ook geen borden lezen zeg!! staat toch duidelijk een streep door het paard met ruiter.... ga je gauw schamen!

Wat heb jij trouwens toch een maf paard... ik wil die rare snuiter nou toch eigenlijk wel een keer meeten hoor!! Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:56

Wat goed joh, dat Tinka uit zichzelf drinkt uit waterplassen! Daar heb je heel veel profijt van bij endurancewedstrijden. Ameretto drinkt dus geen druppel op zo'n dag, ik wou dat hij zo makkelijk was als Tinka... Frusty

Op de stal waar Manjo vroeger stond, zat een grote kuil in het weiland. Het had eens gigantisch geregend en daarna was het gaan vriezen. Toen hadden we een ijsbaan in de wei. De paarden bleven er flink uit de buurt (hadden snel door dat het daar glad was) behalve die gekke schimmel van mij. Die banjerde er gewoon overheen alsof het niets was. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 08:45

Nou mocht ze er doorheen zakken dan is dat hooguit 5 cm ofzo haha en zoveel had het wel gevroren, het eerste stukje is heel ondiep.
En dan nog...schrikken? Tinka? Schijnheilig Haha!
Ja die borden, Maarten, het geldt vooral van april tot oktober, daarna kijken ze het door de vingers. Dus ik rij er nu zeg maar legaal illegaal, snap je Haha! En Karin, ben ook blij dat ze makkelijk drinkt, ze heeft eigenlijk altijd wel zin in water, waar je ook bent, je hangt een emmer onder haar neus en ze drinkt het op, is wel ideaal inderdaad. Misschien toch Ameretto maar eens meenemen deze kant op, misschien kan Tinka hem wat influisteren *LOL* Oh ja, Maarten, we hebben al een plannetje om te meeten, vraag Karin maar eens. Knipoog