lammetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-01 16:54

ik zag vandaag (bij de eigenaar van valesca, hoe kan het ook anders) een lammetje!!!!
Heel lief, maar......
het is toch veel te koud voor die beestjes? Beestje liep buiten!!! (zonder schuilhokje)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 18:10

Tis inderdaad wel wat koud ja, maar ook die beessies kunnen heel wat hebben hoor!
Maar de meeste boeren hebben de hele handel op stal. Ging dit lammetjes 's nachts niet in de stal?
Ik heb nog geen lammetjes gezien, maar al wel een lading kiewieten etc. Dus de lente komt eraan!!!
(moeilijk te geloven trouwens, ik reed vanmiddag nog in een sneeuwbui!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 20:20

ik heb in februari al lammetjes gezien.... dat vond ik al helemaal zielig om te zien in de sneeuw...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 22:42

Ja, ik ook! Als ik naar stal fiets kom ik langs allemaal weilanden met schapen, en nu dus ook lammetjes.. gister regende het.. en die lammetjes lagen daar maar zielig in die wei.. ziet er echt zielig uit!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 16:39

Gelukkig hebben die lammetjes een van nature gegeven vetlaagje!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:01

Nee hoor ze hebben al een lekker velletje.

Bij ons ging het bijna mis in Januari (Zilfia´s Hoeve Houten). Er werd in januari in die koude sneeuw periode een veulentje buiten geboren. Ze hadden het niet in de gaten omdat ze vrij achteraf staan. Die morgen met voeren en water geven werd het beestje ontdekt. Het is een super sterk hengstje (tuigpaard vader Manno)geworden ondanks dat het in de sneeuw werd geboren. De merries (groepje van 4)stonden al vanaf oktober buiten en hebben ook een lekker vachtje. Moeder en veulen staan nu binnen en mag begin April weer naar buiten tenzij het land nog slecht en nat is.

Altijd leuk om te zien als de merrie met veulen naar buiten gaan.

Gr Pris

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:07

Hihihi, hier is ook in januari een veulentje geboren. Die beste man had een anderhalf jarige hengst in zijn kudde staan. Hij was in de waan dat ie dan toch niet kon dekken...

Het eerste veulen kwam dus al in januari en een aantal andere merries beginnen nu ook te buiken!!