Hoe houden de westernruitertjes de handen warm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Hoe houden de westernruitertjes de handen warm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 13:36

Hoe houden de westernruiters onder de bokkers de handjes warm tijdens het rijden? Ik heb leren handschoenen, met een of ander geweven spulletje aan de bovenkant...helpen voor geen meter. Handen zijn net zo koud zonder handschoenen, en met handschoenen heb ik nog minder grip ook...misschien tips? Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:38

gewone wollen handschoenen en touw teugels
koe touw kopen en een knip eraan zetten
dat is de goedkoopste oplossing

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:42

Kijk ook hier eens
[VMR] kou-bestendige handschoenen: welke?
Misschien zitten er nog tips tussen.

Op dit moment valt er voor mij weinig te rijden (veel te hard buiten) Verdrietig , dus heb ik weinig problemen met koude handen Knipoog .
Tijdens het mesten wel natuurlijk, maar dan stop ik af en toe mijn handen tussen een paarderug en dikke rambo deken Haha!
Verder rij ik meestal als het erg koud is gewoon met dikke skihandschoenen, liefst zonder vingers (dus 4 vingers bij elkaar). Is het minder koud dan heb ik gewone simpele gebreide(fleece) handschoenen aan.
Het 'fingerspitzengefühl' gaat wat verloren, maar dat heb je ook met bevroren vingers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:09

Het grappige is dat wij gisteren met z'n allen aan het rijden waren, met de meest vreemdsoortige handschoenen. Ik ben dus de enige idioot die zonder iets rijdt, en ik was de enige die geen ijskoude vingers had en gewoon een vol uur getraind heeft..... Dus zijn handschoenen wel zo lekker met rijden?
(de reden dat ik zonder rijdt is dat ik anders geen gevoel met m'n teugels heb. Heb alle materialen geprobeerd maar vindt niks fijn, dus rij ik met blote handen. En dus nergens last van.... Haha! )

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:10

Hmm, rij nog stees zonder handschoenen. Weliswaar naar de manege gegaan gisteren (binnenbak, YEAH!), maar als ik eenmaal rij, heb ik nergens last van, met uitstappen wordt het wel weer koud, dan pluk ik mijn "one-size-fits-all, met de rubberen noppjes uit m's zakken.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:51

Ik rijd met "magic Gloves", die dunne gebreide handschoenen met nopjes aan de binnenkant. Teugels slippen niet uit je handen (door de nopjes) en dun genoeg voor het gevoel. Ik krijg het zo-wie-zo warm als ik aan het rijden ben.... heb ook nog steeds alleen een windbreker over m'n fleece trui aan. En nee, ik rij niet in een binnenbak! Overigens zijn die handschoenen ook heel handig met autorijden.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:58

Henriette schreef:
Overigens zijn die handschoenen ook heel handig met autorijden.

Daarvoor heb ik een bontje rond mijn stuur Haha!

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:59

Ik heb suede winterhandschoenen. Zijn wel dik, maar door vaak te dragen, gaan ze naar je hand staan en ik voel mijn teugels prima. Verder heb ik bij Steco vorig jaar een paar van die gele gekocht (leren), zijn iets minder warm, die suede zijn toch lekkerder.
Dag, Irene

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:31

ik heb van die vingerloze `katjes` gewoon van wol. En dan op 1 hand rijden ende andere hand in een zak stoppen en af en toe omruilen. Maar gister avond was het zo koud dat ik leren handaschoenen aan had en blizz had een tijdje stilgestaan dus die stuiterde zo erg dat ik beide handen moets gebruiken. Toen ging ook nog eens de zon onder en tegen de tijd dat ik terug was had ik bevroren vingers, om maar van mijn voeten niet te spreken.

Nu moet ik zeggen hier in het noorden van Frl snijdt de wind door alles heen.... brrr.

( zielig he?)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:50

Ik rij met niks. Heb zoiezo al nooit handschoenen aan. Maar toen ik van de zomer met mijn pols zat ( oude kwaal) Had ik wel handschoenen aan. Want had een wedstrijd in Middenmeer In JULI en ik had WINTERHANDSCHOENEN aan dus ben genezen Hoef geen handschoenen meer aan.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:59

handschoenen van Thinsulate. wollen .
niet voor rijden bedoeld maar super warm.
verder een muts onder mijn cap Haha!
zie ik er nog mongoler uit maar is wel lekker warm voor mijn oren hihi

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 18:09

Ik ga ook maar een muts aanschaffen...moet eigenlijk nog iets voor mijn bek...die moet ik helemaal losbeuken voor ik weer een normaal woordje kan spreken Haha!

Sja, denk dat ik ook maar zonder handschoenen ga rijden...kouden handen krijg je in die handschoenen ook wel (nu heb ik wel handschoenen ala lik m'n reet)...en bovendien houd ik er niet van als die teugels constant uit mijn handen glijden

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:30

Ik rijd nooit met handschoenen, ik kan het echt niet. Vroeger had ik wel van die dunne dingetjes met nopjes en dat ging wel, alleen dat is niet veel warmer. Dus rijd ik altijd zonder. Ik heb het tijdens het rijden meestal ook niet zo koud, dus ik mis ze niet ofzo.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:15

Rijden doe ik zonder handschoenen. Tijdens het werken blijven m'n handen wel warm. Zo gauw ik ga uitstappen gaan m'n fleecehandschoentjes aan. Die heb ik ook aan met al het overige werk op en rondom de stal.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:25

het grootste probleem is mijn linkerhand die direct de buitentemperatuur aan neemt- 3 of 4 erg koud dus,maar met hertenleren handschoenen is dat probleem bijna uit de wereleld,alleen omdat de vingers wat aan de korte kant zijn,moet er eerst gewikkeld worden met fleece of katoen.
het probleem begint pas bij het uitstappen na longeren,of rijden,
dus snel weer een graad of twintig of meer graag.

vanderplas

Berichten: 31
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:38

mijn handen houd ik warm met zakverwarmers..In het leger gebruikte men die volgens mij ook. Een hele dag blijven die zakverwarmers warm...Een aanrader!!!!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:16

vanderplas schreef:
mijn handen houd ik warm met zakverwarmers..In het leger gebruikte men die volgens mij ook. Een hele dag blijven die zakverwarmers warm...Een aanrader!!!!!


ja dat is zo, ik heb ook nog zo'n ding heb em alleen al een hele poos niet meer gebruikt (zoeken) en volgens mij moet ik weer staafjes ervoor kopen. ik heb er dus een waar je stiften in doet die je aansteekt, maar ze zijn er ook op aanstekervloeistof. maar idd ideaal.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 08:35

zakverwarmer...... is die er ook in een vrouwelijke uitvoering? Lips are sealed Bloos Haha! Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:08

ik heb gisteren ook met handschoenen gereden, van die simpele dingen.. hielpen voor geen meter Boos! Maar nog 1 tip: losrijden zonder zadel en handen onder de eventueel aanwezige lange manen Haha! word je wel een beetje warm van Haha!:D:D:D:D:D:D:D

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:22

Jos schreef:
zakverwarmer...... is die er ook in een vrouwelijke uitvoering? Lips are sealed Bloos Haha! Knipoog


Waar denk jij toch aan Jos Knipoog??!!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:29

Ik rijd met 1 hand en stop de andere lekker warm in mijn jaszak.
En als die ene hand koud wordt, wissel ik het om Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:32

Jos schreef:
zakverwarmer...... is die er ook in een vrouwelijke uitvoering? Lips are sealed Bloos Haha! Knipoog


Ehhhhh mutsverwarming, ook lekker warm.... Schijnheilig

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:46

Als ik met banish aan het wandelen ben stop ik gewoon mn handen onder de dekens, maar ja daar heb je niet zoveel aan met rijden.... Tong uitsteken
TERMO-handschoenen..... mn moeder is hard op zoek!! Als ze ze gevonden heeft geef ik wel een gil.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:45

Met niks , ik vind het helemaal niet fijn om met handschoenen te rijden.
Maar als het echt AL te bar is , dan probeer ik het weer eens , en draag gewoon m'n heerlijk gevoerde leren winter-motor-handschoenen Haha!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:57

whahahahahahhwhahahahahhewwhahahahahahahhwhahahah adem whahahahwhahahwhahahah... grinnik zucht.

Wat een leuk commentaar Jos en Sonja... zak en muts verwarmers.... ik lig in twee deuken!