Meisjeshaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Meisjeshaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 12:32

Ik vind dat het helemaal niet leuk gaat meisjes onderling, tegenwoordig is er zoveel concurrentie´s en jaloezie.
Als je door de stad loop word er wel elke minuut vies naar je gekeken, en of krijg je opmerkingen, of word je nagekeken.
Ik heb daardoor echt een meisjeshaat gekregen.
En daarmee bedoel ik niet iedereen, maar ik kan gewoon niet met meisjes opschieten, ik bemoei me ook niet meer met meisjes.
Meisjes kunnen heel erg rodelen en je leven zuur maken.
Alleen omdat je er misschien beter uitziet of omdat jij juist zo´n mooie vriend heb waar alle meisjes naar smachten.
Vaak ga ik al met tegenzin naar de stad of op straat omdat het op een gegeven moment zo vermoeiend is, ik wil me er niks van aantrekken maar toch voel en merk je het.

Ik vertrouw meisjes ook niet meer tenzij ik haar heel goed ken.
Buiten dat vertrouw ik jongens veel sneller


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:35

Hoe herkenbaar, ik heb bij een bedrijf in een mannencultuur gewerkt en bij een ander bedrijf (bijna) enkel vrouwen.

Vrouwelijke collega's, tja het is echt een kippenhok! Druk maken om hoe het haar zit van je collega etc etc.

Alhoewel een mannencultuur ook niet helemaal je dat is hoor. Maar het geniet wel mijn voorkeur!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:36

Pfoeh, daar ben ik me nooit bewust van geweest hoor. MAar misschien ben ik heel onopvallend en wek ik bepaald geen afgunst op, eerder medelijden, grinnik.
Ik vind die dingen die jij zegt wel opgaan voor mensen in het algemeen. Ik heb ook geen hoge dunk van mensen en hou ook veel meer van dieren. Ik vind mensen moeilijk in te schatten, zeggen zus maar doen zo. Ik vind ze gecompliceerd want ze zijn zo onvoorspelbaar en achteraf vaak niet te verklaren in hun gedrag. Nee, geef mij dan maar dieren. die zijn recht vooruit. En daar hou ik wel van.

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:36

Dat is niet van tegenwoordig hoor. Dit is altijd al zo geweest!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 12:39

Kleintje schreef:
Dat is niet van tegenwoordig hoor. Dit is altijd al zo geweest!


Misschien is het een bepaalde leeftijd, want toen ik jonger was, was dat niet zo erg..
Als ik in de stad loop hoor ik mensen zeggen ´´BITCH´´zomaar..
Misschien is het mijn gezichtuitdrukking ofzo.
Laatst bijgewerkt door Miss X op 10-12-02 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:41

hahaha... nee, dat klopt. Het begint bij een jaar of 15/16
De uitgaansleeftijd.
De leeftijd dat men vriendjes krijgt en elkaar opeens niets meer gunt!
Want ja.. ieder lelijk meisje heeft opeens een mooie vriend.
En mijn kont is toch niet zo dik als die van haar.

Opeens gaan de meiden zich vergelijken met anderen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:44

Vroeger viel mij dat ook wel op ja, nu heb ik dat niet meer zo.
Ik denk dat het allemaal wat gemoedelijker wordt als je ouder bent. Het zou niet best zijn als ik dat gedrag nu nog zou waarnemen op mijn leeftijd (26) Verward

Wel voel ik me ook vaak beter in een mannencultuur op het werk, dus er zal altijd nog wel iets van concurrentie onder vrouwen zijn, maar niet zo erg dat ik er niet normaal door functioneer of me er heel erg aan stoor. Ik zit nu ook met een paar meiden op de kamer en dat gaat prima, maar die zijn ook al weer wat ouder (dertigers).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:52

de maatschappij zal vrouwen ook wel tegen elkaar ophitsen he. Mannen kunnen toch beter zichzelf zijn, worden gemakkelijker geaccepteerd in hun doen en laten. Neem nu bijvoorbeeld de politiek: een man die hard optreedt doet het goed, een vrouw die hetzelfde doet is een kenau. Vrouwen worden harder veroordeeld en ik denk dat ze daardoor zichzelf ook harder gaan opstellen. Het is een cultureel iets. Neem bijvoorbeeld de moslimcultuur. DAar laten vrouwen elkaar vallen als een baksteen en komen ze totaal niet voor elkaar op (weet ik van een moslimvrouw). Ik denk daarom dus dat het in de cultuur zit, dat vrouwen op die manier opgevoed worden. Wij zitten in een christelijke cultuur, en die was zoals de moslimcultuur nu is. De wortels zijn er nog steeds. vandaar.

Daarnaast denk ik wel dat het een leeftijdsverschijnsel is hoor. Volwassen mensen zijn wel iets onbevooroordeelder dan jongeren. Dat zie je al aan het gedrag in de klas, daar wordt wel relatief meer gepest namelijk.

De hond is de betere mens

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:01

Toen ik nog jong was (jaaaren terug Knipoog ) was het net zo.
Ik werd op mijn 15e proff. fotomodel. Dat is dus jong nietwaar.
Mijn ervaring was dat veel meisjes toen juist om die reden graag met mij omgingen. Het uiteindelijke doel was dat ik ze meesleepte naar het mod. buro waar ik toen voor werkte. Misselijk Anderzijs was er 1 en al roddel en achterklap. Daar ben ik behoorlijk op afgeknapt.
Het was een mix van jonge leeftijd en misschien toch wel het soms geniepige serpente gedrag van de vrouw Extreme duivel .
Toen kon ik beter met mannen opschieten...maar nu ik oud en bejaard ben Haha! , zijn vrouwen toch wel erg leuk om mee om te gaan.
Hoewel leuke mannen ook niet te versmaden zijn Haha! Haha!

Misschien slijten de typische kenmerken van de beide geslachten er een beetje af naarmate de leeftijd vordert....

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:57

Ik zie dit gedrag niet als typisch vrouwelijk, maar typisch mensen gedrag. Waar je ook komt: mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Heeft iemand een nieuwe auto, vraagt de hele buurt zich af waarvan dat betaald is...
Mijn vriend kan soms ook behoorlijk afgunstig reageren op andere mensen. Ik begrijp dat niet. Ik heb het druk genoeg met mezelf om me ook nog eens bezig te houden met wat de rest van de wereld uitspookt...

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:59

Linda250 schreef:
Ik zie dit gedrag niet als typisch vrouwelijk, maar typisch mensen gedrag. Waar je ook komt: mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Heeft iemand een nieuwe auto, vraagt de hele buurt zich af waarvan dat betaald is...
Mijn vriend kan soms ook behoorlijk afgunstig reageren op andere mensen. Ik begrijp dat niet. Ik heb het druk genoeg met mezelf om me ook nog eens bezig te houden met wat de rest van de wereld uitspookt...

Kijk en DAT bedoel ik nou! Iedereen mag hier ook altijd vanalles hebben, behalve de buurman, toch? Mensen zien ook alleen maar wat een ander heeft, en niet wat hij NIET heeft en zich ervoor moet ontzeggen om dat ene te hebben.

De hond is de betere mens


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:01

puma schreef:
Ik denk dat het allemaal wat gemoedelijker wordt als je ouder bent. Het zou niet best zijn als ik dat gedrag nu nog zou waarnemen op mijn leeftijd (26) Verward


Nou... ik merk wel jaloezie hoor, onder mensen van mijn leeftijd. Hoger salaris, leukere baan, leuk huis, 'alles goed voor elkaar hebben' in de ogen van een ander... Maar onder vrouwen idd erger dan onder mannen.

Zoals Linda250 het eigenlijk al zegt: 'Waar je ook komt: mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.' Kijk toch eens naar de dingen die wel hebt, wees er trots op. En wees niet continu bezig met de dingen die jij niet hebt, maar een ander wel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:05

Denk dat het ook aan je eigen instelling ligt hoor. Ik heb nergens last van. Als je maar hard genoeg gelooft dat vrouwen een hekel aan jou hebben, dan zullen ze dat ook vanzelf krijgen omdat je een enorm negatieve uitstraling hebt. Jij denkt dan 'zie je wel!' en het kringetje is rond.

Met bepaalde personen kun je het goed vinden, met andere niet, that's life, hoort erbij. Heb nog nooit gemerkt dat ik daarin een onderscheid maak naar geslacht.

Nulla tenaci invia est via

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 15:36

Als ik in de stad loop, en ik loop tegen een ander meisje perongeluk op, zeg ik ´sorry´dan zegt zij´´bitch´´wat kan ik met mijn uitstraling er dan aan doen.
En zulke dingen is me te vaak voorgekomen dat ik ook geen sorry meer zegt.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:46

Miss X schreef:
Als ik in de stad loop, en ik loop tegen een ander meisje perongeluk op, zeg ik ´sorry´dan zegt zij´´bitch´´wat kan ik met mijn uitstraling er dan aan doen.
En zulke dingen is me te vaak voorgekomen dat ik ook geen sorry meer zegt.


Ja, maar op die manier doe je er zelf net zo hard aan mee, toch?
Zo krijgen andere mensen hetzelfde beeld van jou ..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:48

Miss X schreef:
Als ik in de stad loop, en ik loop tegen een ander meisje perongeluk op, zeg ik ´sorry´dan zegt zij´´bitch´´wat kan ik met mijn uitstraling er dan aan doen.
En zulke dingen is me te vaak voorgekomen dat ik ook geen sorry meer zegt.


ja maar waarom ligt dat alleen aan meisjes? het is gewoon verharding in de maatschappij. vrije opvoeding, gebrek aan respect en zo.

De hond is de betere mens

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 15:51

Over het algemeen vind ik dat meisjes erger zijn dan jongens

Ik vind mezelf aardig, niet kapsones ofzo maar je weet van jezelf of je aardig ben of niet, en ik vind van wel soms kan ik ook een bitch zijn maar dat is iedereen wel is.
Het gaat eigenlijk niet om of iksorry zeg of niet.
Maar hoe mensen reageren, okal hou ik me mond ik loop gewoon hoor ik opeens, paasei kijk die bitch.
En dan draai je je om dan kijken ze je vies aan en dan zeggen ze´´Wat kijk je nou stomme bitch´´

wat is hiervan het doel? komt dat ook door mij

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:56

Zou dat dan streekgebonden zijn, zo erg maak ik dat hier niet mee hoor Verward

Behoorlijk asociaal gedrag zoals je het omschrijft, daar zou ik inderdaad ook niet blij van worden ..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:00

inderdaad ja, ik ken dit gedrag niet. Overigens ontstijgen mensen wel zulk gedrag hoor, het is echt een beetje leeftijdsgebonden. het zal allicht met afgunst te maken hebben ja. misschien kom jij heel zelfverzekerd over.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:02

Voortaan dus maar beter kijken waar je loopt Miss X, Dan voorkom je al die ellende Haha!

Ik bots ook wel eens tegen iemand op (als ik niet voor me kijk Haha! ), maar ben er nog nooit om uitgescholden hoor Verward Denk dat je toch iets niet goed doet.
De een reageert vriendelijker dan de ander, is logisch, ik hou er ook niet van om omver gebeukt te worden door een lomperik, dan kijk ik ook niet blij, maar heftiger dan een "Kun je niet uikijken?!" heb ik nog nooit meegemaakt hoor!

En wat betreft dat regiogebonden, ik woon in een regio die nou niet bepaald bekend staat om z'n vriendelijkheid en ben ook zeer regelmatig in Amsterdam, maar voor mij is dit ook nieuw hoor.

Nulla tenaci invia est via

mizz_R

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:12

Margreet schreef:
Voortaan dus maar beter kijken waar je loopt Miss X, Dan voorkom je al die ellende Haha!

Ik bots ook wel eens tegen iemand op (als ik niet voor me kijk Haha! ), maar ben er nog nooit om uitgescholden hoor Verward Denk dat je toch iets niet goed doet.
De een reageert vriendelijker dan de ander, is logisch, ik hou er ook niet van om omver gebeukt te worden door een lomperik, dan kijk ik ook niet blij, maar heftiger dan een "Kun je niet uikijken?!" heb ik nog nooit meegemaakt hoor!

En wat betreft dat regiogebonden, ik woon in een regio die nou niet bepaald bekend staat om z'n vriendelijkheid en ben ook zeer regelmatig in Amsterdam, maar voor mij is dit ook nieuw hoor.


sorry hoor maar ik weet niet waar jij woont waarschijnlijk in het gooi heb ik begrepen!!! Maar zoals ik merk kom je niet vaak in amsterdam en dus weet jij niet hoe hier de jaloezie is!!Hier in amsterdam gunt geen wijf je wat!! Als je er bijv leuk uitziet en een leuke kop hebt dan ben je gelijk een poedersuiker en een slet enz...

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 16:14

Ik denk dat het heb te maken met leeftijd, echt die pubers die willen natuurlijk altijd de beste uitzien. Ik benzelf ook een puber en bezig met me uiterlijk, maar ik gun het een ander wel als diegene mooi is.
Maar ik denk dat zulk gedrag ook weer over gaat als je wat ouder word

toch Haha! hoop ik

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:17

mizz_R schreef:
Maar zoals ik merk kom je niet vaak in amsterdam


Dat merk je dan verkeerd. Ik studeer in Amsterdam, kom er vrijwel dagelijks....

En voordat je gaat zeggen: Dan zul je wel lelijk zijn, dat valt reuze mee! Geen klachten over m'n uiterlijk en toch nooit van die aanvaringen zoals jullie omschrijven, doe ik blijkbaar toch iets verkeerd Verward
Laatst bijgewerkt door Margreet op 10-12-02 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:17

Desiree schreef:
Pfoeh, daar ben ik me nooit bewust van geweest hoor. MAar misschien ben ik heel onopvallend en wek ik bepaald geen afgunst op, eerder medelijden, grinnik.
Ik vind die dingen die jij zegt wel opgaan voor mensen in het algemeen. Ik heb ook geen hoge dunk van mensen en hou ook veel meer van dieren. Ik vind mensen moeilijk in te schatten, zeggen zus maar doen zo. Ik vind ze gecompliceerd want ze zijn zo onvoorspelbaar en achteraf vaak niet te verklaren in hun gedrag. Nee, geef mij dan maar dieren. die zijn recht vooruit. En daar hou ik wel van.


Ik hou dus ook meer van dieren dan van mensen! Dieren kunnen eigenlijk alleen maar eerlijk doen, je weet wat je aan ze hebt. Terwijl mensen liegen, bedriegen ........... Kijk, wanneer een dier je niet mag, dan laten ze dat meteen merken. Is wel jammer, maar je weet waar je aan toe bent! Terwijl mensen dan 'net alsof' gaan doen, dingen zeggen die ze niet menen, je wordt er Misselijk van. Ik heb zoiets van, kom maar meteen 'to the point', ik hoef niet achteraf van anderen te horen wat iemand werkelijk vind. Zeg het maar gewoon in mijn gezicht. Daar komt bij dat je bij een aantal mensen ook nog met afgunst zit. Dat is ook erg vervelend, dat je dingen niet gegund worden.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:30

Ja, behalve dan de mensen die Miss tegen komt, die zijn ook nogal direct. MAar dan omdat ze bevooroordeeld zijn of afgunstig. En dat hebben dieren dan weer niet dus daar kan ik het weer beter van hebben. ik vind het belachelijk dat mensen elkaar zomaar uitschelden zonder dat ze ooit eerder een woord met elkaar gewisseld hebben en elkaar helemaal niet kennen. Blij dat ik niet in Amsterdam woon, bah, wat een smerige rotstad!

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zoe, BeFunny, Dennenboom, Esbjerg, Kirrietje, Kmbrly, kreekie, nano, Pellelilly, Tamara1991, Telpeva, Verara, xRooss, YandexBot en 128 bezoekers