Uit obsessie voor een paard...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Uit obsessie voor een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 00:08

Een goede vriendin van mij, Nikki, stond een 2 uurtjes geleden voor de deur, helemaal met behuilde ogen, ik schrok me rot!!! Ze vertelde at onze vriendin Jos niet is thuisgekomen en dat ze als vermist staat bij de politie.
Jos heeft afscheidsbrieven geschreven aan haar familie en vrienden, met de woorden :"Zonder Misty kan ik niet leven." Jos s vannochtend weggegaan zonder iets te laten merken aan wie dan ook, ze ging "gewoon naar school." Ik ben gewooon zo bang, heb net een uur alleen maar zitten huilen, uit haar brieven blijkt dus dat ze welfmoor wil plegen of misschien al gepleegd heeft Verdrietig

Misty was een pony van het Amstelpark, waar Jos een grote band mee had, de pony was ziek en ze deed er alles voor om haar beter maken, wat haar helaas niet gelukt is, de pony moest worden ingeslapen. Jos was er helemaal kapot van Maar k had nooit verwacht dt het zo zou aflopen!
Ik weet ook mijn god niet waar ze kan zijn, ze is niet op de plekken, waar de pony heeft gestaan. Misschien is ze nu al dood, en ligt haar lijk ergens in een kanaal ofzo Verdrietig
Ik ben zo bang voor de worden: "Jos is dood"
Het is koud en Amsterdam is niet veilig 's nachts, ze is ongelukkig waar kan ze zijn???
Donderdag ben ik nog bij haar geweest, we hebben normaal gepraat alsof er niks aan de hand was. Ze liet me alles zien wat ze had opgeschreven over haar gevoelens over Misty en hoe het met de pony ging. Zou ze me dit expres hebben laten zien? Ik voel me zo schuldig misschien is ze door ons gesprek over paarden haar verdriet weer tegengekomen.

Uit obsessie voor een paard
is dat het nou echt waard?
wl je dan stoppen met je leven
wil je alles nu echt opgeven?

Je kan niet zonder haar
maar zij heeft het echt beter daar
Je houd van haar zij houd van jou
en nu zit je in de kou!

Niemand weet waar je bent
mensen huilen, iedereen die je kent
Het zijn mensen die om je geven,
ga dan alleen voor ons verder met je leven....


Groetjes Jocelyn Verdrietig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:48

Jocelyn, ik krijg echt kippenvel van je bericht. Het is wel heel erg duidelijk dat je heel erg bang bent. Je hoeft je niet schuldig te voelen over hoe Jos zich voelt over Misty, het is een enorme hoop verdriet en helaas kun jij dat niet wegnemen. Verdriet moet slijten en dat heeft tijd nodig. Het is ook heel erg logisch dat Jos graag over Misty wil praten, ze is er natuurlijk de hele tijd mee bezig en mist haar ontzettend.
Als zij besloten heeft dat haar leven geen zin heeft, dan is dat nooit jouw schuld, jij hebt dat nooit tegen kunnen houden en je hebt zelfs nog echt aandacht aan Jos besteed. Ik denk echt dat Jos jou niks kwalijk neemt, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Waarschijnlijk wil ze graag alleen zijn en is ze gewoon ergens. Ik hoop echt dat ze snel weer veilig thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:52

Jocelyn, het is heel erg wat er is gebeurd, maar je moet jezelf niets verwijten. Ik hoop voor je dat ze snel veilig thuis komt, ik begrijp je angst. Maar hopelijk wil ze gewoon even alleen zijn...................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 09:06

Ik hoop dat je intussen bericht hebt gehad dat ze weer veilig thuis is. Dat hoop ik echt heel hard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 09:22

Jeetje Jocelyn, ik denk dat jij geen rustige nacht hebt gehad. Ik hoop dat ze inmiddels veilig thuis is, en inziet dat dit de beste keuze was voor haar lievelingspaardje, zodat jij nog even rustig een paar uurtjes slaap kunt pakken.
Probeer jezelf in ieder geval niets te verwijten meis, je kunt helemaal niks anders doen dan rustig afwachten tot ze (hopelijk) tot bezinning komt...

Sterkte, ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt of inmiddels al hebt gehad......

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:22

Jeetje Jocelyn, ik kan me voorstellen dat je bang en verdrietig bent Verdrietig !
Zoals mijn voorgangers al schreven: verwijt jezelf alsjeblieft niets! Ik weet dat zoiets heel moeilijk is; als goede vriendin zal je immers altijd het gevoel hebben "Ik had toch moeten merken dat er iets niet in orde met Jos is". Maar je schreef zelf al, dat je afgelopen donderdag nog met haar gepraat hebt en dat je -buiten dat ze veel over Misty praatte- verder niet gemerkt heb dat er iets was!
Heb je inmiddels al wat van haar gehoord???? Ik wens je iig veel sterkte!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:25

hopelijk verschijnt hier snel positief bericht
en verwijt je zelf niks!
Heel veel sterkte meis!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:33

Heb je al wat gehoord?
Wat moet jij in de zenuwen zitten zeg.
Heel erg veel sterkte en verwijt jezelf alsjeblieft niks!!!
Sterkte!

:evaw:


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:44

Pfffffff wat zal jij in de rats zitten zeg. Ik hoop dat je snel bericht krijgt dat ze weer thuis is.
Je bent er in ieder geval voor haar en dat weet ze echt wel hoor!
Veel sterkte!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:53

Jeetje, wat een verhaal. Is er intussen al iets bekend?
Ik hoop echt dat ze straks gezond en wel weer thuis komt. Maar wat er ook gebeurt, jij mag jezelf niks kwalijk nemen... Heel veel sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 13:12

ja, ze zit in Engeland, ze heeft de boot gepakt om er dus af te springen, ze zit nu daarbij de politie ofzo, maar ze leeft nog!!! Ze moet wel verschrikkelijk in de war zijn, maar 1 opluchting mijn lieve vriendin leeft dus nog!!! Als het goed is komt ze overmorgen of morgen, misschien zelfs vanavond thuis!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:15

Gelukkig maar dat ze veilig is, nu kan ze ook de hulp krijgen die ze nodig heeft. Sterkte!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:31

Goh, wat een opluchting dat ze terecht is zeg Lachen !
Nou maar hopen dat ze zelf ook hulp wil hebben Scheve mond !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:38

Gelukkig is weer terecht. Je moet jezelf niet kwalijk nemen hoor. Idd hopen dat ze nu inderdaad nu zelf ook hulp wil krijgen. Wat vreselijk zeg, jij zal inderdaad je wel onwijs ongerust gemaakt hebben. Maar het belangrijkste is: ze leeft nog & ze is veilig. Gelukkig heeft ze niet gesprongen. Hopelijk kunnen jullie haar zo steunen dat ze weer het zonnetje zal gaan zien na al die donkere wolken. Aan jou zal het in elk geval niet liggen, je was tenslotte al doodongerust.
Nou kop op & wens haar maar heel veel sterkte!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:34

fijn dat ze terecht is en fijn dat ze zulke lieve vriendinnen heeft...........!!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:20

Jeetje he dat moet schrikken zijn geweest. Gelukkig is ze nu weer terecht ze mag blij zijn met zulke vriendinnen als jij. Toch nog veel sterkte

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:42

gelukkig is ze nu terecht! Ze mag inderdaad blij zijn met zo'n vriendin, die vindt je niet vaak meer!! heel veel sterkte in de komende tijd!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:49

scooby schreef:
Ik voel me zo schuldig misschien is ze door ons gesprek over paarden haar verdriet weer tegengekomen.

[(
[/quote]



Eigenlijk denk ik eerder dat ze door zulke vriendinnen waar ze haar verdriet mee kan delen meer kans maakt om hier doorheen te komen. Niets is zo belangrijk als vrienden die je steunen en die heeft ze overduidelijk.

Gelukkig is ze weer terecht maar dit is pas het begin van een hele lange en zware weg voor haar. Steun haar door naar haar te luisteren maar maak jezelf nooit verwijten want jij kan er niets aan doen dat zij zich zo ellendig voelt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:13

het is niet jouw schuld! Ze moet het toch zelf verwerken. Alles wat jullie kunnen doen is haar de steun geven die ze nodig heeft, en ik twijfel er niet aan dat jullie dat al uit alle macht doen. En zij kan ook niet zonder jullie!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:19

Ze heeft aan jouw een super vriendin dus je kan haar de komende tijd veel steun bieden!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:23

brr wat een zielig verhaal Verdrietig
Binnenkort is ze gelukkig weer thuis. Laat haar lekker veel over Misty praten. Het is verschrikkelijk dat haar pony dood is maar ze komt er echt wel weer overheen.. maar dat heeft tijd nodig..
Maar volgensmij ben jij een prima vriendin om haar op te vangen nu!
Sterkte

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:14

Wat is de wereld toch weer klein, ik ken Jos ook namelijk...

Ik was laatst nog bij anderen die haar ook kennen, daar zei iemand dat ze haar pas nog had gezien en dat het goed met haar ging... Verward
Maar ja, dat het goed met haar zou gaan kan natuurlijk ook gewoon zo lijken...

Hoe is het nu met Jos?(ik hoorde trouwens dat ze haar naam veranderd heeft in Julia...)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:18

Jeetje wat een verhaal. kan begrijpen dat je flink bent geschrokken. Dit moet je haar ook vertelle. zodat ze ook gaat beseffen wat ze heeft gedaan en dat er nog mensen zijn die om haar geven.

Maar iemand die zelf geen hulp vraagt kun je moeilijk helpen. ja steunen zoveel je kunt. Laten weten dat je er voor haar bent. Als iemand acht niet meer wil leven dan kan niemand dat tegen houden.

maar volgens mij wil ze niet echt. gelukkig maar.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:18

Sjonge, dieren gaan wel eens ooit dood. Dat is het grote nadeel van dieren maar het is niet minder evident. Alles wat je hebt kun je verliezen. Dan kun je dus ook niet trouwen, want je man kan sterven, geen kinderen krijgen, want die kun je ook verliezen. Maar...... dan beleef je er ook geen plezier van. en ook je ouders gaan ooit dood. Ze zal toch moeten leren er mee om te gaan. Ze zal toch niet werkelijk zelfmoord hebben gepleegd? sjezes.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:21

Onwijs oud topic.