Help moet ik nou wel of geen deken op doen?!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Help moet ik nou wel of geen deken op doen?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 23:37

Ik weet dus echt niet meer of ik Sam nou wel of geen deken op moet doen. Het is een shetlander van 1,5 jaar die toch wel dik in zijn wintervacht zit. Hij staat dag en nacht alleen in het weiland. Hij heeft wel een schuilstalletje met een laagje stro. Als ik zijn oor vast pak voelt deze frisjes aan maar niet extreem koud. Als ik mijn hand onder zijn haren doe bij zijn buik voelt het wel warm aan niet dat je zegt he lekker warm. Hij heeft ook zo`n sik die was gisteren bevroren. De onderkant van zijn hoefjes zijn ook een heel klein beetje bevroren. Ik heb nog een winterdekentje liggen met aan de binnenkant teddy vacht en hij is verder waterdicht. Deze deken is verder niet gevoerd. Vorig jaar was hij ondervoed als veulentje van 6 maanden toen stond hij ook buiten en rilde hij gewoon van de kou(hij was toen nog niet van mij) Huilen . Maar omdat het nu zo koud is weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen. Alle reacties en tips zijn echt super welkom .


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:59

Nee niet doen, kan er best tegen, anders maak je echt een watje van hem Hij hoeft niet te werken en is nu niet ziek dus scheren is nergens voor nodig. Op de shetlandeilanden is het heel wat kouder.


wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:07

zolang je paardje zich niet in het zweet hoeft te werken en gewoon lekker buiten staat hoeft hij geen deken op.
Moeder natuur zorgt wel goed voor je paardje, hij krijgt automatisch een lekkere dikke wintervacht wat hem lekker warm houd in de winter.
Dekens in de winter worden eigenlijk alleen maar gebruikt om er voor te zorgen dat je paard niet dik in de wintervacht komt zodat hij naar het rijden snel weer op droogt. Of als je paard geschoren is om hem warm te houden en eventueel als je paard ziek is en niet een goede wintervacht krijgt.
Zo te horen is jouw paardje kerngezond en hoeft hij ook nog niet aan het werk, hij heeft een schuilstalletje dus......hij komt de winter zeker wel door.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009, Plus_en_Min, rover_, YandexBot en 138 bezoekers