waterleidingen bevroren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

waterleidingen bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 22:54

Argh!, Pokke winter!!!!

Bij ons op stal zijn de waterleidingen bevroren, sommige drinkbakken doen het (jamaica) andere niet (honey)

Gadverdamme wat heb ik een pokke hekel aan de winter!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:59

ik ken dat, ben al 2 dagen bezig om verschillende waterleidingen dooi te krijgen en houden. maar ik laat me niet kisten door die rotwinter.
moet wel zeggen de waterbakken van de paarden zijn nog steeds dooi Haha! jeah. alleen de kraan in de stal was dus wel een beetje bevroren, heb hem weer dooi gekregen met een kaarsje Cool zie je het voor je.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:11

tja, en het blijft waarschijnlijk nog wel 2 weken vriezen, snik snik!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:13

Berdien heeft toch geen automatische drinkbak meer Haha!
Ach... ik loop ook met emmers te sjouwen (Niet alleen voor Dientje) Ik vind het opzich niet zo vreselijk, alleen sjouw je je eigen een kappotte rug! En als je veel morst word je nat en dat bevriest weer *bibber*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:36

tot nu toe is er in de grote stal maar 1 bevroren, die maffe pony douwt iedere keer het luik open Frusty Maar dat deed ie nu niet meer Haha! In de andere stal is het met emmers sjouwen Frusty

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:38

Ik stond vanavond toen ik bij mijn paardjes kwam ook even zo te kijken.... Boos! Ik heb bij allebei mijn paardjes met een grote cementkuip in de stal gezet en daar emmers water in gegooid.. Het was ZOOOOO koud! Ik kwam uit een lekkere warme auto.... moest ik ze eerst uit de wei plukken en toen had ik al geen gevoel meer in mijn handen... en toen kwam ik er pas achter dat de waterleiding bevroren was.... Verdrietig Maarja het zal inderdaad de aankomende weekjes nog wel sjouwen met emmers water worden!

Groetjes Linda

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:48

hebben wij ook nu ook last van 1 van de 4 stallen doen
het nog de rest is bevroren pokke weer
was het maar weer zomer!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 03:14

Ja,het is en blijft altijd wel leuk he die winter. Gelukkig hebben wij er niet zoveel last van. Waar ik wel van baal is dat het water vriest in de drinkbak en dat dit dan weer dagelijks bijgevuld moet worden. Inderdaad, echt pokke winter!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 08:49

wij hebben altijd al emmers op stal maar nu extra vaak verversen.
Op mijn stage hebben ze de emmer in de warmste hoek staan met een kistje met stro eromheen, gistermorgen waren ze allebei nog ontdooit/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 08:55

Moet ook met emmers slepen. Vul de etensbak met water, maar ze drinken zoooo weinig. Maak de brok met wat slobber aan met lauwwarm water.

Dus valt wel mee, zoveel slepen is het niet.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 09:05

Wij zitten nu voor het derde jaar in het land waar onze paardjes nu staan en nog nooit problemen gehad met de pomp!!!!!
En gisteren.......GEEN WATER.......BEVROREN......
Winter is mooi maar het heeft meer nadelen dan voordelen.........was het maar weer lente!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 09:05

Gisteravond waren ze bij ons binnen een half uur bevroren. Mn stalgenootje had ze nog gecontroleerd voor ze de paarden los ging gooien en een half uur later waren ze stijf bevroren. Ik heb bij tjo maar een emmer neergezet, die mOET echt drinken anders staat ze met koliek. Vanavond maar ff een grotere neerzetten.
Idd stro eromheen helpt ook goed. Houdt de kou iets tegen.
Viv

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:44

Vanmorgen bij ons ook de waterleidingen bevroren. Alleen de paarden in de binnenstal hebben nog water nu. De andere stallen staan met op de wind en zijn helaas bevroren nu. De staleigenaar was al bezig om te proberen de boel te ontdooien, hoop dat het lukt. En anders wordt het slepen met emmers.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:50

De waterleiding hadden we nog niet geisoleerd, dus die is al een paar dagen afgesloten. Ere de emmers....

In elke box staat nu zo'n speciekuip met water, maar ok dat bevriest om de haverklap. Dan moet er weer een emmer heet water bij...

Ja, geef mij ook maar de lente....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:51

Bij ons is de temperatuur ingesteld en wordt het water in de leidingen voortdurend rond gepompt waardoor het niet bevriest...erg prettig... Haha! Wat minder prettig is is dat ik vanavond weer fijn op de fiets naar de boerderij 'mag' ...

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:13

Bij ons doet tot nu toe de waterleiding het ook nog. Sommige stallen niet meer.

Wat doen jullie om een emmer water zo goed als ontdooit te houden?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:54

De waterleiding doet het nog. En de waterbakken in de stallen zijn ook nog niet bevroren. Maar ik doe er in middels wel kleinere beetjes in en haal het hooi wat er in geknoeit is niet meer uit voor de zekerheid.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:03

In de drinkbak voor onze hond (is een Alaskan Malamute die dus lekker 's nachts buiten blijft) hebben we een heeele grote bal gelegt. Hierdoor bevriest de bak niet helemaal. (Als die dommoor de bal er tenminste niet te vaak uit haalt Frusty Frusty )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:15

Het was vanmorgen vroeg in de stal nog +4 (buiten op dat moment -11, brrrrrrrr) dus voorlopig nog geen problemen met het water. En de paar uur dat ze in het land lopen drinken ze maar even niet.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:54

Bij ons op stal is dus ook alles bevroren, dus fijn voor zo'n 70 paarden emmertjes sjouwen Boos!
Was de winter maar voorbij... Dromen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:28

Plus 4 in stal!!!! wow bij ons is het even koud in stal als buiten Verdrietig .
Ik ben gisteren en vandaag niet geweest, dus ik weet niet of de leidingen zijn bevroren. Ik weet wel dat het lampje van de wc aan moest blijven op stal, anders zouden die leidingen wel bevriezen.

Tja de winter is leuk voor de mensen die willen schaatsen, maar ik wil ook dat het weer lente wordt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:36

Ik moest er zaterdag ook aan geloven.
We hebben het water achter maar afgesloten, en nu leur ik iedere dag met een emmertje of 5/6 op en neer naar de stal (60 meter sjouwen met emmers van 12 liter). Spierballen krijg je er in ieder geval wel van! Haha! Nu zie ik ook eens hoeveel water Imker op een dag drinkt, best wel veel, ongeveer 50-60 liter gaat er wel in.
Ik heb trouwens 3 van die wateremmers die je aan de stal kan hangen met van die haken opgehangen, dan hoef ik minder vaak te lopen en Imker kan nu kiezen uit een zwarte, groene of blauwe emmer.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:51

Ik haat de winter!!!!!!!

Gelukkig hoef ik op dit moment nog niet met emmers te slepen.
Nog niet!!
Maar voor hoelang????

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:52

Bij ons zijn ze geloof ik allemaal uitgezet. Alles is bevroren. Boos!
Bij iedere loods hebbenw e een grote bak water staan, waar iedere avond ook een laagje ijs op staat. Boos!
Daaruit krijgen ze drinken..
Maar ik vraag me af of dat water niet erg koud is? Zeker na het rijden?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:58

Nathalie schreef:
Maar ik vraag me af of dat water niet erg koud is? Zeker na het rijden?


Ik zou na het rijden minimaal een half uur wachten met water geven...