Waarom gaat dat niet?Combi vriend-paard?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Waarom gaat dat niet?Combi vriend-paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 21:03

*zucht* Denk je een leuke jongen te vinden die je hobby ook leuk vind(paarden nl.) Zegt ie na 1(!!!) week van:Goh,je besteedt wel veel tijd aan je paarden he? Frusty Frusty Ja duhhh..... Gek he? Jeetje, ik wil best wel tijd vrij maken voor hem maar zo heb ik er geen zin in..Altijd maar dat gezeur om je tijdsbesteding...(zeker het feit dat het tijd kost!!)

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen voor ze dat ook paarden hun tijd en verzorging hebben? Dus dat dat dus tijd kost??? Scheve mond

*moest het even v me af schrijven,baal dr wel is van(v dat gezuer vooral)* Scheve mond

keep calm, I'm engaged!!! <3


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:18

wat dacht je van het geld, daar hoor ik meer over!!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 21:26

Nee dat eigenlijk niet,Puur het feit dat het geld kost!! Kijk over het geld kunnen en mogen ze best zeuren maar dat is mijn geld dus ik moet dan zelf weten waar ik het aan uitgeef toch??

keep calm, I'm engaged!!! <3


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:32

ik heb de mazzel dat mijn vriend heeft leren omgaan met mijn paardje.
In het begin was hij namelijk doodsbang voor paarden.
2 meter afstand was meer als genoeg.

Alleen hij weet dat pablo heel belangrijk voor me is en is hij beetje bij beetje wat meer gaan doen.
Ik kan nu zelfs pablo aan hem overlaten als ik bijvoorbeeld ziek ben. Hij poetst hem en hij longeert hem dan.
Rijden durft hij nog niet.

Het is zelfs zo als wij gaan wandelen dat ik moeite moet gaan doen wil ik eens met mijn eigen paardje lopen, puur omdat hij het leuk vind om onze grote "hond" uit te laten.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:38

hey Tallie, komt bekend voor.
Mijn vriend vond het eerst ook maar niks maar nu staat hij in de vrieskou uit te mesten en vind hij lopen erg leuk.
San, je moet hem gewoon meenemen, op Obelix binden en laat maar een uurtje hobbelen of een keertje samen met Asterix naar buiten gaan (als het wat minder koud is)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:43

Haha, als mijn vriendin erover zou zeuren, dan kan ik mooi zeggen dat de pot de ketel verwijt.... Ze heeft zelf ook een paard *LOL* *LOL* *LOL*
En over mijn autohobby zegt ze ook niks, dat namelijk ook in haar eigen belang (vervoer van de paarden) *LOL* Kwestie van de zaken juist aan de steel steken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:47

ikke schreef:
Kwestie van de zaken juist aan de steel steken.


Bloos

Obelix, heeft jouw vriend zelf geen hobby's? Verward

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:50

Ik had dus een vriendje en die had zelf ook een paard... Maar hij snapte niet dat ik er uuuuuuuuren rond kon lopen Verward Hij verklaarde mij dus gewoon echt voor gek! Nou na een tijdje had ik het wel gehad met hem... Denk je een vriendje te hebben gevonden die het WEL snapt omdat ie een paard heeft.... rare wezens, die jongens... Verward

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:55

Het kan wel goed gaan hoor.
Mijn vriend gaat zelfs mee om met de auto en trailer te rijden.
En omdat hij er dan toch is leest hij zelfs voor Lachen
Stiekum hoopt hij altijd dat we ergens op een drassig land moeten parkeren zodat hij moet crossen met de auto Lachen

Verder heeft hij als hobbie motoren, en daar gaat ook veel geld inzitten.
En doordat we in de zomer ook vaak wat rond toeren, offer ik daar dan ook paardentijd voor op.
En zo gaat het gelukkig nog steeds goed.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:17

nee hoor, gaat prima *LOL* samen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:18

grapjas!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:19

*LOL* ik ben de leukste thuis, op de deurknop na want die geeft iedereen een hand *LOL*

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:30

Bij mij gaat het ook prima. Mijn man is ook langzamerhand enthousiast met paarden geworden en heeft er zelf ook een gekocht. Bovendien laten wij elkaar in onze waarde en ieder heeft zijn eigen hobbies en daar hebben we dan ook respect voor. Bovendien ben ik ook zijn hobby (fietsen) uit gaan oefenen en ik moet zeggen dat is ook best leuk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:31

mijn laatste "serieuze" relatie is ook om die reden uitgegaan, maar dan om het feit dat meneer mij wilde verbieden!!!!! om paard te rijden

ja daaaaaggg , dat was dus een enkeltje gat van de deur he , dat snap je wel

als hij er problemen mee heeft dan wil ik er best over praten en er een oplossing voor zien te vinden, zodat hij wat meer tijd kreeg zeg maar , maar als ze gelijk beginnen met verbieden. toedels

groetjes sonja

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:56

Ik heb tot nu toe ook geen problemen met de combinatie paard-vriend. Roy weet dat Fayette heel belangrijk voor me is en hij vind haar ook best wel lief enzo. Komt wel eens voor dat ik de stal aan het uitmesten ben en hij met haar aan de wandel gaat of borstelt ofzo (of gewoon een kwestie van goede training Tong uitsteken Knipoog ). Hij heeft er zelfs over dat hij binnenkort zijn E wil gaan halen (minderwaardigheidscomplexje dat ik die wel heb en hij niet Verward Haha!) en dat mochten we ooit samen wonen en Fayette aan huis hebben staan er dan ook een paardje bij komt voor hem. Ik heb al wel even de voorwaarde gesteld dat hij dan van te voren tenminste rijlessen neemt want straks kan ik ervoor opdraaien om met zijn paard te gaan rijden (en hij wil een grote!! en ik ben klein, tis gewoon niet eerlijk Tong uitsteken). Maar goed, bij mij dus geen enkel probleem. Ik zeur trouwens ook niet over zijn hobby's. Laat hem maar lekker klooien met die auto's en op zondagochtend vroeg lekker gaan klootschieten. Ik draai me nog wel een keertje om in bed Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 08:48

Vriend is net zo gek op de beesten geworden als ik. En inderdaad hij hoopt nog steeds eens vast te komen staan met auto en trailer zodat hij kan laten zien hoe goed hij kan autorijden. Dat weet ik wel maar toch. September 2004 komt zijn pony naar stal. Even geduld voor hem maar dan heeft hij ook een eigen beestje. In ruil voor zijn bijdrage aan mijn hobby onmdersteun ik zijn hobby. Autorijden. Ik rij ik 4 keer per jaar met hem mee naar mijn vaderland. Daar is hij helemaal gek van. Ik ook dus dat komt mooi uit.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 09:17

Karin"]
[quote="ikke schreef:
Kwestie van de zaken juist aan de steel steken.


Bloos

Obelix, heeft jouw vriend zelf geen hobby's? Verward
[/quote]

Niet veel dat ik weet.... Scheve mond

keep calm, I'm engaged!!! <3

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 09:18

Polly schreef:
San, je moet hem gewoon meenemen, op Obelix binden en laat maar een uurtje hobbelen of een keertje samen met Asterix naar buiten gaan (als het wat minder koud is)


Ja,mits ik m op obelix krijg hahaha Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 09:47

Je moet hem duidelijk maken dat je nu eenmaal zoveel tijd per week aan je paard besteed. Als hij daar niet tegen kan moet hij zo snel mogelijk oppleuren, heel simpel. Mannen kunnen zo'n onhebbelijke zeikerds zijn, willen hun vrouw helemaal in beslag nemen en zelf alle vrijheid genieten.

De hond is de betere mens

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 09:53

Desiree schreef:
Je moet hem duidelijk maken dat je nu eenmaal zoveel tijd per week aan je paard besteed. Als hij daar niet tegen kan moet hij zo snel mogelijk oppleuren, heel simpel. Mannen kunnen zo'n onhebbelijke zeikerds zijn, willen hun vrouw helemaal in beslag nemen en zelf alle vrijheid genieten.


Dank je... Ik ga het er v d week nog 1 x over hebben en zo niet dan kan ie opleuren:)) tnx voor jullie antwoorden..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:11

Vriendlief gaf eerst niet zoveel om paarden toen wij elkaar net leerden kennen. Na verloop van tijd ging hij wel elke week mee naar de manege als ik les had.
Toen maar eens een les kado gegeven en al vrij snel daarna gelijk op ruitervakantie gegaan (zodat hij snel zag dat paardrijden ook iets anders kon zijn rondjes in de bak).

Eind van het verhaal: ik rij nu vaker paard dan ooit. Vriendlief ook. Er is nog wel een verschil: vriendlief gaat het vooral om het rijden (en dan natuurlijk met weer en wind buiten) terwijl ik het ook leuk vind om gewoon bezig te zijn met een paard of wat dressuur te doen (en ik ben wat meer koukleum).

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:17

Ha, Apple, bij mij is het juist andersom. Ik vind het leuk om te rijden, terwijl vriendlief het veel leuker vind om met ze te klooien. En dan bedoel ik niet: manen trekken of tuig poetsen. Nee lekker los met ze speulen. We hebben er een modus in gevonden. Ik rij wat meer alleen, longeer regelmatig ook zijn paard en zeur hem niet aan z'n kop. Kunnen we wel samen lange buitenritten maken....

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:21

Ik heb me nu ook voorgenomen op zoek te gaan naar een vriendje die ook een tijdrovende hobby of een onregelmatige baan heeft.
Een zaterdagavondrelatie bijvoorbeeld Schijnheilig

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:21

bij mij gaat het prima... hij gaat vaak mee... of om gewoon te kijken, of om balken te sjouwen en hij heeft er zelf ook wel eens opgezeten

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:24

Als iemand geen respect heeft voor je hobby, heeft hij ook geen respect voor jou. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je 100% van je vrije tijd met je paarden doorbrengt. Laat hij zelf een hobby zoeken.