wat nu ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

wat nu ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 22:13

mijn merrie heb ik helaas met hoefkatrol aan alle 4 de benen gekocht (rechtsachter het ergst, maar niet zichtbaar kreupel) zonder het te weten, ze kan niet meer bereden worden en mag hooguit nog een beetje stappen met een klein kindje op de rug. Als je je daaraan houdt loopt ze best, niet kreupel of wat ook en rent zelfs in de zomer als een veulen door de wei Lovers . Nu het winter is mag ze niet in de wei vanwege stuklopen etc etc (wei is niet van ons) en staat ze veel op stal te verstijven Huilen . Ik baal hier heel erg van want heb zelf reuma en kan niet elke dag met haar wandelen, een verzorgster is ook al geprobeerd maar die ging dus rijden en draven en vallen Boos! , dus ik ga niet een ander zoeken (is sowieso moeilijk in ons kleine mini dorpje). Ik wil haar graag aan iemand wegdoen die een lieve gezelschapspony zoekt, maar ik ben bang dat iemand haar gratis ophaalt en toch naar de slager brengt ofzo...
Hoe kan ik dat zekerstellen en kan ik nog slachtprijs vragen ofzo, om zeker te zijn dat iemand niet op zo'n rotmanier geld aan mijn paardje verdient ?? En wat is de slachtprijs ongeveer, pony van ongeveer 500 kilo, 16 jaar oud Huilen . Het is dubbel balen, een jaar geleden gekocht voor 3000 gulden (veels te duur vind ik, ze heeft geen papier of aantoonbare kwaliteit in dressuur of springen, maar ze was heel braaf en mak, dat is belangrijk omdat ik veel duizelig ben) , heel erg aan gehecht geraakt , wil haar houden maar het dier verstijft in de winter en heeft pijn als ze geen beweging krijgt, dit gaat echt niet langer meer !!! HELP

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:20

Je zou haar uit kunnen lenen, dan blijft ze jouw eigendom en kunnen ze haar niet doorverkopen.
Je kan ook een overeenkomst tekenen waarbij je als voorwaarde stelt dat ze niet doorverkocht mag worden. Helaas heb je daar in de praktijk niet veel aan.

Het zal misschien niet meevallen om een plekje voor haar te vinden maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Ik hoop voor je dat het gaat lukken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:21

Ik zou eerst naar de verkoper gaan en daar je verhaal doen en je geld terug halen (of iniedergeval het verschil tussen een gezond paard en een niet gezond paard) Dan ga je met Antoine de Both praten www.hoefkatrol.com en als dat niet werkt dan zoek ik nog een leer en speel pony voor mijn 4 jarige.................

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:26

Waar woon je precies? Mogelijk weet ik binnen de NVVR wel een tof adresje voor je pony. PB-en mag ook.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:20

Er is hier bij ons in de buurt sinds kort een paardenrusthuis. Daar lopen ze de hele dag buiten en de kosten zijn ook niet zo hoog. Misschien is zoiets een idee.