Blauw randje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Blauw randje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 19:43

Om ies dr ogen zit een blauw randje, heel dun en licht. De eigenaresse zei dat dat misschien kan betekenen dat ze blind wordt..?? Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn en binnenkort komt de veearts. Maar ik was toch benieuwd of jullie hier meer van wisten?

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:32

kan staar zijn? maar is zo moeilijk te zeggen.... laat er toch maar naar kijken!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:43

Ameretto heeft het ook en bij hem heeft de veearts een soort hooikoorts vastgesteld. Dat blauwe randje zou daar een uitwendig verschijnsel van zijn, ofwel een allergische reactie. In de zomer is het het ergst, nu zie je het ook wel, maar het is nu een stuk lichter.

Mijn zusje weet er het fijne wel van, ik zal haar even vragen of ze ook in dit topic reageert. We hoefden iig niet bang te zijn dat Ret blind zou worden, en staar was het ook niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:20

Nou, hier is zusje Lachen.

Die blauwe rand is bij Ameretto niet het gevolg van die hooikoorts, maar de DA zei dat het bij het ene paard gewoon wat meer opvalt dan bij het andere paard. Het heeft ook met de lichtval op het oog te maken.
Het is dus niks om je zorgen over te maken!

heel ff off-topic:
Dat ze hooikoorts constateerde bij Ameretto, kwam doordat ik haar vroeg of die blauwe rand misschien iets te maken had met zijn traanogen.
Toen ging ze die traanogen onderzoeken en zo kwam ze tot de conclusie dat Ameretto hooikoorts heeft.
Maar die hooikoorts heeft dus niks te maken met die blauwe randen.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:38

Ik me eens laten vertellen dat een blauw randje om de ogen kan duiden op een tekort aan ijzer. Codex heeft dit ook. Ik heb toen meteen een liksteen met ijzer in de stal gehangen, maar dit randje heeft hij nog steeds. De liksteen is inmiddels op, dus..... ijzer genoeg zou je zo zeggen. Ik heb overigens verder niet de indruk dat het iets ernstigs is (bij Codex) nagenoeg alle handelspaarden bij ons op stal hebben het. In de zomer is het altijd minder dan in de winter.
Veel succes ermee en laat je me ff weten wat de va heeft gezegd?


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:21

Haha, Ka legde dus ff verbanden die er niet waren... Sorry voor de verwarring, duidelijk gevalletje klok & klepel... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:26

Euh, wat ook nog een mogelijkheid is, mijn merrie heeft ook een randje blauw, maar dat heeft ze geƫrft van haar moeder die had maanogen.
Zij heeft niet hele blauwe ogen, alleen een randje dus. Heeft jouw paardje misschien ouders met maanogen?

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 19:55

Lautje schreef:
Nou, hier is zusje Lachen.
kwam doordat ik haar vroeg of die blauwe rand misschien iets te maken had met zijn traanogen.
Toen ging ze die traanogen onderzoeken en zo kwam ze tot de conclusie dat Ameretto hooikoorts heeft.
Maar die hooikoorts heeft dus niks te maken met die blauwe randen.


Ies heeft ook traanogen.. Heel erg zelfs en er komt de hele tijd prut uit en haar ogen zitten soms helemaal vol met vies geel-achtig spul. Dat heeft ze (dacht ik) altijd al gehad.. Kan dat ook iets te maken hebben met hooikoorts? Zou wel heel opgelucht zijn als het toch "alleen maar" hooikoorts zou betekenen

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 30 bezoekers