Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:58

Hier gaan ze ook bij t plastic.

Ik heb de Vivera zalm vandaag gekocht, ben benieuwd!

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:07

Ik heb de vivera zalm gehad en vond het niet vies maar zou het niet nog eens nemen.. Benieuwd hoe die van de AH is!

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 16:27

Is de zalm van Sofine eigenlijk ook nog te koop? Die heb ik een paar jaren geleden wel eens gehad, maar omdat ik normaal nooit bij de Jumbo komt eigenlijk al heel lang niet meer naar gezocht ook. Die vond ik best goed te eten.

manou_diablo
Berichten: 240
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:59

Om nog even terug te komen op het bio plastic van de verpakking. Wanneer 'plastic' biologisch afbreekbaar is hoort het niet in de plastic container of dus bij het PMB. Dit zorgt ervoor dat het normale plastic lastiger te recyclen is, na recyclen van lagere kwaliteit is of zelfs niet meer te recyclen.
Ik heb dit tijdens mijn studie geleerd maar heb zo niet de wetenschappelijke achtergrond bij de hand om het volledig uit te leggen. Op Google kom je wel sites tegen zoals die van het milieucentrum (https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... ioplastic/), bioplastic moet dus bij het restafval tenzij het bepaalde keurmerken heeft zoals op deze site vermeld.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 20:40

Afbeelding
De ‘zalm’ van vivera
Hij smaakt niet echt naar zalm, maar wel wat vis-achtig. En qua textuur doet het meer denken aan de zalmburgers met fijngemalen zalm, vrij zacht.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:07

8nnemiek schreef:
[ [url=m/MRYaZu.jpg]Afbeelding[/url] ]
De ‘zalm’ van vivera
Hij smaakt niet echt naar zalm, maar wel wat vis-achtig. En qua textuur doet het meer denken aan de zalmburgers met fijngemalen zalm, vrij zacht.


Dit vond ik ook van de AH zalmburger! Smaakt wel visachtig maar niet typisch zalm. Maar ik vind het wel een aanrader :D

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:13

Ik had de vivera zalmfilets in de airfryer gedaan, ingesmeerd met wat olijfolie en zalmkruiden, en wij vonden ze echt superlekker. Kreeg ook lekker beetje crunchy buitenkant zo.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 12:14

Dat klinkt ook lekker!
Die van mij heeft gewoon in een pannetje gelegen met olie, dus niet heel knapperig, maar wel ook goed te eten :9

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:04

Afbeelding

Deze at ik vandaag. En echt... bah! Zo'n sterke vissmaak! Volgens mijn vleesetende vriend smaakte het echt naar vis, dus voor de mensen die zalm missen sinds ze vegetarisch of veganistisch eten: dit is jullie kans.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 20:52

Die wil ik ook wel eens proberen :9

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:12

Oooh waarom zie ik deze post nu pas?? Ik ben sinds deze week begonnen aan het Raw-till-4 dieet. Zijn er meerderen die dit doet?

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:53

Wat is dat? Klinkt fancy haha

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:07

Ik heb gegoogled en zoals ik het lees is het voor 4 uur geen bewerkt voedsel eten, maar eigenlijk alleen maar fruit? Ik zag iets met 10 Bananen of 10 dadels per dag?
Hoe doe jij dit dieet en waarom? Wat is het idee erachter?

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:31

Hhaha het is ontstaan dat je ongelimiteerd fruit eet tot vier uur inderdaad, maar die wetenschap geloof ik niet. Ik reken wel even uit hoeveel ik nodig heb om mijn lichaam te voeden tot vier uur. Het idee erachter is dat je jouw lichaam natuurlijk voedt. Maar alle ins en outs weet ik ook niet helemaal.

Het is voor mij ook echt een experiment. Ik wist nooit wat ik kon eten als ontbijt en lunch, ben echt klaar met brood XD Dus ik ging dit proberen. Ik kijk hoe mijn lichaam erop reageert en of ik me beter in mijn vel voel als ik deze levensstijl aanhoud. Vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen zaten die wat tips hadden :p

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:44

Alleen maar fruitsuikers tot 4uur dus? Dadels en banaan voor de vezels zodat de stoelgang niet ontregeld raakt, gok ik? Klinkt voor mij als honger hebben.

Ik ontbijt graag met een mix van kwark en Joghurt en onbewerkte muesli, zwaar, lang liggend en perfect voor de stoelgang (raak op vakantie ontregeld tot ik weer 2-3 ontbijten thuis ben) . Ik baal alleen dat ik daarmee zo in de zuivel blijf hangen maar ik heb nog niet echt mn weg gevonden in een alternatief waar ik net zo gek op ben als mn Joghurt.

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:49

Ik heb nog geen honger ervaren! Wel wat afwisselende ontlasting X_X maar dat is niet gek na zo een drastische switch

Ik heb een tijd muesli gegeten met mild & Creamy van Alpro, ben daar een groot fan van

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:49

Waarom enkel fruit? Dat is voor mensen juist helemaal niet natuurlijk als dieet toch?

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:38

Niet enkel fruit, ook groente. Rauwe groentes en fruit < 16:00 is het idee

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:53

Maar waarom?
Misschien ben ik wel te nuchter voor dit soort dingen hoor, maar waarom moet je dan tot 16 u het ene eten?

Bedoel je verbranding verandert niet ineens om 16:00 toch?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:04

Vanaf morgen bij AH alle A-merk vleesvervangers 2e gratis :):) En alle vleesvervangers van Lidl voor 1 euro!

Ik had al ingeslagen met die 25% korting en bij PLUS, maargoed :') Even kijken hoe vol m'n koelkast nog kan.

Edit; ook de plantaardige zuivel-vervangers 2e gratis :D

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:16

Fearn schreef:
Vanaf morgen bij AH alle A-merk vleesvervangers 2e gratis :):) En alle vleesvervangers van Lidl voor 1 euro!

Ik had al ingeslagen met die 25% korting en bij PLUS, maargoed :') Even kijken hoe vol m'n koelkast nog kan.

Edit; ook de plantaardige zuivel-vervangers 2e gratis :D


Jaaah thanks voor de tip, ik ga komende week even naar Lidl :D

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:39

lies_sparkle schreef:
Maar waarom?
Misschien ben ik wel te nuchter voor dit soort dingen hoor, maar waarom moet je dan tot 16 u het ene eten?

Bedoel je verbranding verandert niet ineens om 16:00 toch?


Hahaha, ik zeg heel eerlijk.. ik heb geen idee. Het was voor mij ook een experiment.

Bevindingen: Was erg moe, maar dit ging ook gepaard met mijn maandelijkse periode :( Daar kan het ook doorkomen. Verder vond ik het heel leuk om elke ochtend even een smoothie te maken, ze waren vaak ook nog lekker ook. Alleen voelde ik me vaak schuldig als ik na de smoothie nog iets extra's wilde eten, alsof ik aan het "cheaten" was..

Conclusie: Leuk voor een paar dagen, maar niet elke dag

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:36

Oef experimenteren met voeding zonder degelijke achtergrond begin ik zelf liever niet aan… nuja niet dat ik nu zo bewust in vegetarisch eten ben gestapt maar dat doe ik ook niet voor mijn gezondheid.

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:42

er is wel een degelijke achtergrond, maar ik kan dat niet netjes in het Nederlands verwoorden. Ik ben wel van het experimenteren. Kijken naar waar je lichaam het beste op doet. Ik heb gedurende week netjes mijn inname bijgehouden en geteld hoe veel eiwitten, koohlydraten vetten, vitamines etc binnenkreeg

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 18:03

Vanaf morgen is Vivera bij Coop weer voor 1 euro :D
Weet iemand of ze daar ook de zalm verkopen?