Jullie eerste eigen/verzorgpony of paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Jullie eerste eigen/verzorgpony of paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 15:00

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie eerste eigen pony of paard was!
Bij mij was het een welsh x arabier schimmelmerrie, van toen 7 jaar oud:)
Ik ben benieuwd naar jullie eerste paarden/ponys!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:02

Mijn pony nu is mijn eerste pony Haha! En hopelijk ook de laatste Knipoog (dat ik hem dus niet hoef te verkopen)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:04

Mijn eerste paard is Baduh! Heb hem sinds juni 2002 en ben very happy met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:10

Mijn eerste eigen paard was Zaabina, een bruinen KWPN merrie van 1.63m Gelders type. Ze liep bij de vorige eigenaresse L springen, L samengesteld en mocht Z dressuur starten. Een schat van een paard waar ik veel van heb geleerd.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:13

M'n 1e pony is Dennis. En het was eigenlijk ook m'n 1e echte verzorgpony(daarvoor wel eens een paar keer bij andere pony's geweest maar niet 'echt').
En ik wil hem nooit meer kwijt!!!!!!!!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:21

Nicky een schimmel e pony waar ik nooit op heb gereden ze bokte iedereen eraf en lukte het niet dan ging ze gewoon liggen!echt een gevaarlijkbeest brr. gelukkig is ze meteen weer verkocht hoewel ze in de omgang heeel erg lief was kon bijna niemand er op rijden.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:24

Onze eerst verzorgpony's (samen met mijn zus) waren volgens mij een paar pony's in het land van een boer.
Hop-hop, een zwarte Shet met zomereczeem, Katka, een appaloosa-pony, Janet, een schimmelmerrie (E-pony?) en haar dochter Afa Sita.
De Shet heb ik laatst nog eens gezien, staat nog steeds in de buurt, geinig.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:27

Mijn eerste verzorgpony was een Welsh/Shetlander genaamd Sherry.
Jeetje, wat een stronteigenwijs beest was dat zeg! }>

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:29

Mijn eerste echte verzorgpony ?
Dat is Renza, de Welsh-merrie die ik nu al weer 3 jaar verzorg. En daar stop ik voorlopig nog niet mee.
Ze is namelijk zo'n knuffel. Ze ziet me eindelijk na 3 jaar als ' haar persoon '. Eerst was ze veel terughoudender.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:32

mijn eerste verzorgpaardje was Hylde, een mooie vosmerrie...
en mijn eerste eigen pony is (en blijft!) Banjer.... ik heb haar sinds december 2000.

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:35

mijn eerste paard?

dat was en is nog steeds conan! een tinker dus
al ehh 5 maanden nu Lachen

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:47

M'n eerste verzorgpony is inmiddels al lang dood. Dit was een lastige pony, beet en steigerde. Ik heb er nooit op gereden, zij is verkocht voordat ze ingereden is. Jaren later (10 jaar ofzo) zag ik de pony weer. Totaal veranderd qua uiterlijk, maar nog steeds een bijterd op stal.
Daarna kwam een bonte pony van 32, deze is dus ook al overleden (niet toen ik er nog op reed hoor). De dochter hiervan is vorig jaar geslacht vanwege hoefbevangenheid.
Een kleindochter van die bonte (Germie dus) heb ik zelfs nog gereden, ook deze is helaas door een ongeluk al overleden. Nog een generatie verder zijn er uit de merrie die verongelukt is 2 veulens geboren. Beide heb ik ook gereden en 1staat als het goed is nu in Den Haag (Germie's Goldy).
DE ander in Arnhem of omgeving. Deze is misschien laatst overleden aan koliek (ik weet nog steeds niet hoe het afgelopen is). 2 weken geleden had Germie's Galaxy koliek en heel erg.
Ik heb dus uit 1 stam op 5 generaties gereden, dat gaat snel zeg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:50

Hon is mijn 1e eigen pony.
Mijn 1e verzorgpony was hummel, een, tada, zwarte shetland merrie Haha!
the love of my life blijft Erna, een schimmel shetland merrie (grote maat)


Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:04

Imposante is mijn eerste paard en ik heb haar nu 2 jaar. En ik ben nog steeds Lovers

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:04

Mijn eerste verzorgpony Marjon
en mijn eerste eigen pony Pinky Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:12

Ik heb eerst een Egyptische Arabier verzorgd, 3 jaar, helemaal groen, kwam zo van het land af naar de manege..
Wel te raden wat dat is geworden, met mij als alleen 5 jaar manege-ruiter Scheve mond
Nu verzorg ik een ander paardje (zie profiel) die spat heeft, maar een heel lief beestje is en niet zo ontzettend druk, ik kan hem aan, maar het is geen sukkeltje ofzo.. Eigenlijk vind ik dit pas mijn 1ste verzorgpaard Lachen

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:15

mijn eerste verzorgpony was een ezel haha, ze heette floortje en vreselijk eigenwijs maar wel super gaaf beestje, toen kreeg ik het aanbod om 4 jaar Caprice te verzorgen, omdat eigenaar naar Amerika ging, Caprice is nu verkocht, zoals de meeste dit misschien al wisten van jullie. Nu rij ik op manegepaarden, en ben in het trotse bezit van een shetlanderhengstje, ik ben op zoektoch naar een leuke rijpaardje, maar ik heb geen haast, neem er heerlijk de tijd voor!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:18

Marije schreef:
Mijn eerste verzorgpony was een Welsh/Shetlander genaamd Sherry.
Jeetje, wat een stronteigenwijs beest was dat zeg! }>


wat toevallig, dat was ook mijn eerste verzorgpony Haha!

~*~ jaja: eindelijk foto's in m'n profiel!! ~*~

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:46

Mijn eerste verzorg-pony was Dorus, een shetland hengst. Die werd later ook mijn eerste pony, nouja eigenlijk half-pony. Knipoog
Mijn eerste echte eigen rij-pony was Robin. Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:51

mijn eerste verzorg PAARD was (jaja.. ik ben slim.. ga meteen paarden verzorgen Tong uitsteken ) was een 15 jarige preferente friesche stermerrie (wat een mond vol) Een topper! Heel eenkennig.. zodra ik dr vertrouwen had ging ze voor me door vuur.. ik mocht bij dr veulens komen enz.. Echt super Lachen Ze is nu 19 jaar en al een hele tijd met pensioen. Ik heb dr met pensioen gezet. Is zo fijn van die mensen ik had gezegd dat ze aan pensioen toe was en ik dus op een ander paard ging rijden.. Dat ik dr af en toe wel voor een buitenritje mee zou nemen enz. En die mensen hebben gewoon iedereen afgeslagen die haar graag wou rijden Lovers
(waarom ze met pensioen ging was omdat ze vanaf dr 3e jaar al elk jaar veulens kreeg en gewoon versleten was!)

En mijn eerste pony is mijn huidige pony, een 3 jarige ruin (die denkt dat ie hengst is Verward ) Een sportpaardje!
En hij zal altijd bij me blijven tot zn einde en tot mijn einde, want dat is wanneer hij weg is...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:52

Mijn eerste verzorgpaard was Boris, een hannoveraan en echt een super lief beest!! Ik wist wel vantevoren dat hij weg zou gaan.. Daarna isatie en die verzorg ik nu nog steeds Lachen (meer info over boris in mijn profiel)

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:11

M'n eerste paardje was Goldie....nog steeds mijn beauty!
m'n eerste pony is Jordy.......tja die gaat dus ook weg *huil*
en ja hierna krijg ik weer een nieuwe pony.wie weet wat er over een paar maanden bij mij op stal staat???

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:24

Mijn eerste verzorg pony was Julius. Nou ja verzorg pony. Ik leasde hem van de manege. En had hem helemaal voor mij alleen. In het begin heb ik hem wel even verzorgd met Jessica.

Maar goed na een jaar geleased te hebben vroeg ik of ik hem mocht kopen. Dat mocht dus niet. Erg balen. Maar ze bedachten zich en ik mocht hem alsnog kopen. Ik heb daarna nog twee jaren van hem mogen genieten.

Op zeven jarige leeftijd moest ik hem in laten slapen en dat doet me nog steeds verdriet.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:29

Mijn eerste verzorgpony was Snowy, Welsh A of B, een schimmelmerrie van (toen) 14 jaar oud!
Echt een vreselijk lief ponytje Lovers

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:31

Felix is mijn eerste eigen paard en Danno is de 2e Haha!

Ik heb Felix wel eerst gehuurd en na 1,5 jaar gekocht. Hij is inmiddels 11 en al 8 jaar bij mij.

Danno heb ik als 4 maanden oud hummeltje op de zuidlaarder markt gekocht, hij is nu 4,5.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Hanjan, Sanne_com en 32 bezoekers