Ziek en rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ziek en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 16:09

Ik ben ziek, nog niet zo heel erg maar mijn hoofd staat op ontploffen, heb keelpijn, buikpijn, oorpijn en nog meer van die winterse griep-verschijnselen. Gister heb ik toch op Baduh gereden, het ging wel goed, maar daarna had ik suisende oren en was ik dizzy. Zometeen moet ik weer, en ik ben al moe als ik eraan denk. Wat doen jullie als je ziek bent, en als je gaat rijden, hoe pak je dat dan aan? Leek me niet dat dit topic in vraag-maar-raak thuishoort, anders mag het natuurlijk verplaatst worden.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:14

Gewoon Daduh een dagje vrij geven tot je je weer lekker voelt.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 16:18

Maar als ik een paar dagen ziek ben? Ik heb wel een hele goede vriendin die ik altijd kan inseinen, maar toch, als het even kan wil ik zelf rijden.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:24

Als ik echt ziek ben, dan rij ik niet, maar er moet dan al heel wat aan de hand zijn. meestal heb ik wel wat ibuprofen, paracetamol, keeltabletten enz. op. Ik slik als ik ziek ben alles om de boel maar te onderdrukken. Rust Roest is mijn motto.
Laatst bijgewerkt door germie op 09-12-02 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:25

Volgens mij moet jij echt je bed in Tong uitsteken klinkt behoorlijk ziek ik zal maar niet gaan rijden als ik jou was. Uitzieken is de beste oplossing des te eerder ben je beter anders duurt het alleen maar langer. Bel die vriendin maar kun jij je bed weer in Knipoog

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:31

Anders ga je even longeren. Dan heb je niet het gehobbel van het paard en krijgt hij wel beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:31

Niet rijden als je ziek bent, schiet je niks mee op. Gewoon je paard lekker een uurtje los naar buiten, of anders even longeren. Maar als je erop gaat zitten terwijl je niet lekker bent, kun je ook niet positief rijden.
Waarom is rijden trouwens zo belangrijk? Het gaat er maar om dat íe lekker z'n hok uit is geweest.

Beterschap gewenst!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48402
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:34

Als ik ziek ben, voelt Banjer het direct dat ik haar niet gode kan aanpakken mocht het nodig zijn....

Als ik ziek ben vraag ik of Lisette wil rijden, anders ga ik (of Zora) longeren..... en als dat niet doorgaat... een extra dagje rust is ook altijd lekker..... Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 16:39

Baduh heeft een temperament van hier tot Tokio, die heeft gewoon elke dag een flinke dosis beweging nodig, en dat lukt het beste als ik erop zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:22

Tja, het beste.... Het beste is ook als je niet ziek bent.... Dan doet íe het toch lekker een paar dagen met wat minder? Gaat 'ie echt niet dood van... Of je vraagt of ze 'm een uurtje losgooien, kun je 'm zelf 's middags nog even flink laten lopen aan de lijn?

Wel effe aan jezelf denken hoor!!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:27

Omar staat al een week stil (ik bedoel dat ik niet rij) omdat ik niet lekker ben, en het té druk heb. Bah. Ik baal ervan. Maar ik zit hier ook ziek achter mijn bureau. (hoofdpijn arggghhhh)
Vanavond ga ik wel rijden denk ik, maar ik kijk het even aan, want er is ook een grote kans dat de bak te hard (bevroren).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:54

Ligt eraan of ik me echt ONWIJS ziek voel. Heb zelfs een keer gereden toen ik aan de medicijnen zat waardoor je reactie vermogen minder word.

Ging erg lekker not, was de eerste keer dat ik op een paard reed en hij maakte de voltes ook nog eens te groot! Ik had totaal geen controle Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:15

ziek zijn...en wel rijden is natuurlijk geen stijl Tong uitsteken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:31

bubbels schreef:
Ik ben ziek, nog niet zo heel erg maar mijn hoofd staat op ontploffen, heb keelpijn, buikpijn, oorpijn en nog meer van die winterse griep-verschijnselen. Gister heb ik toch op Baduh gereden, het ging wel goed, maar daarna had ik suisende oren en was ik dizzy. Zometeen moet ik weer, en ik ben al moe als ik eraan denk. Wat doen jullie als je ziek bent, en als je gaat rijden, hoe pak je dat dan aan? Leek me niet dat dit topic in vraag-maar-raak thuishoort, anders mag het natuurlijk verplaatst worden.


Ik heb er ook last van.
Als ik jouwn verhaaltje lees, heb ik precies het zelfde wat jij hebt.
Ik rij niet mijn paardje rij ik dus al 2 weken niet meer, ja het is wat.
Het waait hier ook enorm, dus ik neem het risico om niet nog langer ziek te zijn.
Uitzieken meid, dat helpt het beste.
Als je constant buitenloopt, dan word het nog erger.
Niet verstandig dus.

Iig succes,priscilla

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48402
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:39

ik ben ziek van de kou..... das pas erg...
zogauw ik buiten ben kan ik haast niet meer vooruit van de draaierigheid,
en zolang ik binnen zit gaat het wel... das heel frustrerend... ik mis Banjer nu al....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 21:19

Ik ga sowieso elke dag, als ik echt ziek ben ga ik hem in ieder geval een wortel brengen. Een dagje zonder Baduh is een dagje niet helemaal geleefd.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:58

Baduh kan heus wel een dagje (of een paar dagen) zonder beweging Knipoog Vraag of iemand anders hem elke dag gewoon even buiten zet, hij overleeft het heus wel Lachen
En jij beterschap, wel goed uitzieken, anders duurt het alleen maar langer voordat je weer beter bent! *dat was een wijze raad van Sanne Haha!*

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:12

Ik ga altijd wel, er moet heel iets mis zijn, om mij niet bij fleur te krijgen!

Maar ik heb ook nog een bijrijder die ik kan bellen, dus dat is ook wel fijn

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:11

Als je koorts hebt is het zelfs gevaarlijk om te gaan sporten!
Zelf doe ik het liever een paar dagen rustig aan als ik me niet lekker voel: des te eerder ben je weer fit en kun je weer echt rijden!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:34

Ook als ik ziek ben moet ik naar me pony's. Ik heb dan nog wel het geluk dat ze bij mijn huis staan. Als ik ziek ben ga ik niet rijden maar maak dan eventjes snel een wandeling. Me lessen zeg ik dan af en dan moeten me pony's maar eventjes zonder me doen. Me moeder zou me dan ook wel helpen met het voeren. Maar als ik me echt beroerd voel en green kracht heb om em bed uit te komen dan vraag ik het me moeder wel.. Dan kan het niet anders.
Veel beterschap.. en hoop maar voor je dat je snel beter wordt!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:37

Zo lang ik nog loop en Jurga nodig weer wat beweging moet geven rijd ik wel. Ben ik echter zo ziek dat ik op bed lig, nee dan rijd ik niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:35

ik ga bijna altijd gewoon naar mijn paardje en rijden als ik ziek ben. lig de hele dag op bed en ga dan naar hem toe. meestal knap ik er juist lekker van op!

beterschap Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:52

ik ben ook ziek maar ik ga wel rijden morgen.
Maar als ik bijna iedere dag zou rijden, dan zou ik denk ik wel eventjes een dagje overslaan en iemand anders vragen. Ik rijd namelijk maar een keer in de week en als ik niet kan rijden ga ik dood.
Toch veel beterschap!