geschoren benen, doen jullie stalbandages aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

geschoren benen, doen jullie stalbandages aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 23:52

Ik zie op de stal waar ik sta veel geschoren paarden nu met stalbandages staan, tegen de kou.
Mijn haflinger is ook helemaal geschoren, maar het lijkt me nogal overdreven om ook de benen helemaal in te pakken tegen de kou.
Wat denken jullie hiervan?

Vinden jullie het nodig om een (geschoren) paard op stal te bandageren? En hoe zit dat met geschoren paarden die overdag wel buiten staan?


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:53

loulou staat gewoon buiten. ik doe geen bandages aan. maar ze is alweer eventje geleden geschoren en haar vacht is alweer een beetje een dik zomervachtje aan het worden. dus ze heeft het ook niet nodig.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:03

Toen Den helemaal geschoren was is hij ook gewoon met blote beentjes naar buiten gegaan. Ze smelten niet zo maar hoor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:09

Ik doe het ook niet. Andere geschoren paarden bij ons ook niet.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:59

Pas als de paarden echt koud hebben, en dat zie je wel, kan je stalbandages omdoen. Het is een soort laatste redmiddel. Bij mij werkt het niet, Pablo sloopt ze eraf.... Dus hij moet gewoon met kale benen door de winter heen.. brrrrrrr. Genoeg dekens opleggen.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:28

Mijn paardje is ook helemaal geschoren maar ik heb nog geen stalbandages om.
Vind het nog net iets te vroeg,nog iets kouder en dan doe ik ze wel om.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:00

Als je de geschoren benen wil bandageren, waarom scheer je ze dan? Gewoon even nieuwsgierig.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:02

Omdat het ook veel mooier staat!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:07

Voor mij de reden om de beentjes te laten staan Lachen
De benen zweten toch minder snel, en mochten ze wel nat zijn, word een paard daar niet vlug ziek van.
Dus daarom Kawa met ongeschoren benen.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:18

runningkawa schreef:
Voor mij de reden om de beentjes te laten staan Lachen
De benen zweten toch minder snel, en mochten ze wel nat zijn, word een paard daar niet vlug ziek van.
Dus daarom Kawa met ongeschoren benen.


Dit is ook de reden waarom ik Sheril dr benen niet scheer. Stalbandages vind ik lelijker dan geschoren benen, bovendien staat ze elke dag in de paddock.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:55

gewoon 'bloot' laten.
T zijn geen suikerklontjes onze paarden,maar dat maken we er zo langzamerhand wel steeds meer van.(geen aanval op mensen die het wel doen hoor,maar ik hou mijn paard t liefst zo natuurlijk mogelijk)Ze hebben meer weerstand en worden sterker als je ze wat meer paard laat

Oke voor mensen die veel wedstrijden rijden ist natuurlijk makkelijker maar das mijn mening

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:35

Ik vind het bandageren van benen een beetje overdreven. Oké, Im staat nu ook met heeeeele dikke dekens op (hij is nl. geschoren) maar als je zorgt dat zijn hals en romp lekker warm zijn, worden zijn benen ook lekker warm.
Let wel goed op dat je met dit hele koude weer zijn hoeven goed controleert.

Toos paardloos

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 20:08

ik had haar haar benen geschoren omdat ze normaal in een warme stal staat. Nu staat ze enkele dagen op de wei; daarom twijfelde ik.
Ze is ook pas sinds 2 weken geschoren, dus haar benen zijn echt kaal!
Ik heb besloten haar deze 2 dagen (nu ze in een koudere stal staat) toch maar te bandageren, want haar benen voelden echt koud aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:09

Als het echt heeel erg koud wordt, en je krijgt je paard niet meer warm met een extra deken, werken stalbandages heel goed. Maar zo verschrikkelijk koud vind ik het niet hoor. Het lijkt buiten heel erg koud nu, maar ik denk dat het in de meeste binnenstallen misschien net rond het vriespunt ligt, als het niet warmer is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers