advies opgevolgd betreft verzorgster jamaica

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

advies opgevolgd betreft verzorgster jamaica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 23:37

Ik heb jullie advies opgevolgd betreft de zoektocht naar een verzorgster voor jamaica.
Op diverse sites heb ik de volgende advertentie gezet:

Gevr: Verzorgster/bijrijder voor 3 jarige merrie, regio Dordrecht/gorinchem.

Vanmiddag werd ik gebeld, en ik had ijdele hoop.

Tot ze vroeg om wat voor paard het ging, dus ik vertelde aarzelend dat het om een haflinger ging.

Helaas volgde daarop dat ze op zoek was naar een getallenteerd jong sportpaard om uit te brengen bij the young riders Haha! Haha!

Voortaan toch maar erbij zetten dat het een haflinger is dan????


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:45

Lijkt me wel... '3-jarige merrie' klinkt wel heel algemeen, dat kan van alles zijn...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:50

Ik zou het er maar bij zetten. De mededeling dat het een Haflinger is kan mensen afschrikken, maar ook een heleboel mensen juist aantrekken. Haflingers zijn bij sommigen geliefd en bij anderen minder geliefd. Je vindt vast wel een leuke en goede en vooral toegewijde verzorgster. Ook als je er bij zet dat het om een Haflinger gaat hoor Knipoog Succes ermee!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 23:54

hmmz, het advies van meerdere hier was geen leeftijd erbij en niet erbij dat het een haffie was Haha!
Een goede en leuke verzorgster vinden..... vrees het ergste

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:49

met alle respect, als je op een 3jarige belt omdat je een talentvol paard zoekt voor bij de Young Riders (= ZZ-l niveau) denk je ook niet helemaal na. Leeftijd zou ik er zeker wel bij zetten, hafje misschien niet.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:56

Leeftijd van de verzorgster zou ik er niet bij zetten. Misschien dat het of om een Haf gaat of om een pony, want nu kan het zelfs alle groottes hebben.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:46

stef schreef:
Helaas volgde daarop dat ze op zoek was naar een getallenteerd jong sportpaard om uit te brengen bij the young riders Haha! Haha!


Whaha, zo'n verzorgpaard zoek ik nou ook Haha! Knipoog

Maar ik zou er gewoon bijzetten dat het om een 3 jarige haflinger gaat hoor, beter geen reacties dan dit soort reacties toch Lachen

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:50

En eventueel een stokmaat erbij?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:01

Gewoon duidelijk zijn in je omschrijving van Jamaica. Dat scheelt in teleurstellingen bij jou en bij de bellers. Uiteindelijk komen ze tenslotte toch te weten dat het om een jonge haf gaat en niet om een gigageweldig dressuur- of springpaard.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:03

Ik denk dat je er beter bij kunt zetten wat voor een pony het is bijvoorbeeld:
... is een hele lieve pony op stal met rijden zou er echter een ruiter op moeten vanwege haar sterke karakter zie je het misschien wel zitten kun je altijd even langskomen.. blabla

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:13

Eehhh... is het een schande om een Haffi te hebben/ te willen rijden Verward !
Ik dacht het niet Knipoog !!!
Als je er gewoon bij zet dat het om een Haffi gaat, krijg je tenminste ook reakties van mensen die een Haffi ook leuk vinden Lachen !
Mij lijkt het deprimerend om steeds te moeten horen: "Wat.. een Haffi? Nee, doe dan maar niet" Frusty . Dan toch liever "Ik las dat je een bijrijder/verzorger voor een Haffi zoekt, dat lijkt me erg leuk!" Lachen

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:31

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt fan was van Haflingers. Nu ben ik echt dol op Chica!
Zeg tegen de volgende dat ze het gewoon moeten proberen en daarna pas nee ( of ja Knipoog) moeten zeggen.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:41

Gewoon bijzetten dat het een haflinger is. Er zijn genoeg mensen die Haflingers wel leuke pony's vinden Lachen.
Stokmaat lijkt me niet echt nodig, tenzij het echt een kleine pony is ofzo Lachen .

En tja, je bent gewoon niet realistisch bezig als je denkt een 3jarige bij de Young Riders uit te kunnen brengen. Niet alleen de leeftijd, maar wat denk je van de eigenaar ? Die moet het ook maar net goed vinden dat jij het paard uitbrengt !

Veel succes met de zoektoch maar een verzorgster ! Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 15:44

heb inmiddels weer een mail gehad van iemand die vroeg om wat voor paardje het ging, dit heb ik dus heel uitgebreid uit de doeken gedaan, wat ik zoek, en waarom, wat er moet gebeuren en wat niet.
Ze is 21 en heeft 12 jaar ervaring, meer weet ik op het moment nog niet..
Misschien... eindelijk....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:56

Tuurlijk erbij zetten dat het om een haffie gaat!
Als ze het niet willen, nou dan niet! Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die het juist wel aantrekt!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:29

Nou een haf hoef je er niet bij te zetten, maar wel de hoogte ervan, dat het dus om een pony gaat!
Dan zullen mensen zoals die ene dame niet zo snel reageren.

Als je erbij zet dat het een haflinger is krijg je zo snel vooroordelen erover. Dus daar zou ik gewoon even mee wachten.
Maar goed, hopelijk is dit wat, die dame die nu gereageerd heeft!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:47

Ik denk juist wel dat je moet zetten neerzetten dat het om een haflinger gaat.
Als je dat niet doet houd je jezelf en anderen voor de gek.
Er is immers niks mis met een haflinger. Je trekt hierbij juist publiek wat haflingers ook leuk vind en zo heb je meer kans van slagen.

Ook kan het op deze manier misschien makkelijker gaan klikken tussen jou en je bijrijder. Meestal zijn haflinger mensen niet echte dressuur/spring ruiters die wat willen berijken. Meestal zijn ze tevreden met een onderlinge wedstrijd en vooral het samen zijn met een dier en lekkerre buiten ritten maken.

Gewoon zetten dat het om een 3 jarige haflinger gaat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:51

Stef, en die lange griet die zaterdag op dat paard reed, is dat niks? Verder idd alleen maar jongere meiden gezien bij jou op stal.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 35 bezoekers