Stoppen met de pil. Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Stoppen met de pil. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 22:12

Ik slik nu 11 jaar de pil en wil eigenlijk stoppen. Ik ben nieuwsgierig naar de gevolgen die dit zal hebben. Huidproblemen? Meer ups en downs? Meer zin in sex? Afvallen/aankomen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:29

Nou ik ben in augustus van dit jaar gestopt met de pil nadat ik m een jaar of 12 heb geslikt.
De hormonen zijn wel een beetje op hol geslagen...dus ben een hele tijd niet meer ongesteld geworden maar dat zit nu geloof ik wel weer goed..huidproblemen...niet echt...ik heb wel wat last van bultjes onder mijn oksels maar of dat daar door komt weet ik niet.
Afvallen...helaas..ikke niet..aankomen ook niet gelukkig.
Ups en downs...nog niet meegemaakt kan altijd nog komen natuurlijk Lachen
Meer zin in sex...ikke niet maar dat ligt ook aan iets anders...(lichamelijke kwalen)

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:57

Afvallen, ja, meer zin in sex, ja. huidproblemen, nee.
Ik heb van nature al een een heel regelmatige cyclus dus die heb ik ook gehouden.
ik voel me er beter bij. Ik was erg manisch depressief toen ik de pil gebruikte. dat is een stuk verminderd. Moet ik wel vertellen dat ik door mijn suikerziekte nog allerlei andere hormonen gebruik en dit is ook van invloed op mijn humeur e.d. Met pil en mijn andere medicatie werd ik geleefd door de hormonen die ik moest nemen. Nu is dat gevoel duidelijk verminderd. Zit beter in mijn vel, voel me beter. Niet het gevoel dat de hormonen met mij op hol slaan.

Fiesta, freiberger, what else?


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:00

zou je niet zeggen belkertje, over dat manische! Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:04

Zelfde als bij Belker.
Meteen een regelmatige cyclus, geen huidproblemen, meer zin in sex en zit veel beter in mijn vel.

Moet er wel bij zeggen dat ik nu wel een spiraaltje heb (degene zonder hormonen) omdat dat geklooi met condooms ook erg irritant begon te worden Haha!

Het valt zeker te proberen.!!!!

Op zoek naar de zon!!!

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:04

Nee, nu is dat mijn natuurlijke postieve uitstraling.

Fiesta, freiberger, what else?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:16

[naam verwijderd] moest gedwongen stoppen met pil (trombose...) dit voorjaar, na ongeveer 12 jaar gebruik.
Heb geen opvallende dingen gehad. De eerste keer ongesteld was wel even heftig (au au au, kramp...was ik vergeten hoe erg dat kon zijn...) maar de keren daarna was het weer gewoon.
Heb geen pukkels gekregen, ben ook niet aangekomen of afgevallen, ben nog steeds net zo stabiel als daarvoor, en kwa seks ben ik ook niet anders.

Ik had graag nog een hele tijd de pil geslikt. ik vidn het erg vervelend niet meer op de dag nauwkeurig te weten of ik ongesteld ga worden of niet....en andere voorbehoedsmiddelen...tja, wat moet ik kiezen...ben er nog niet uit....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:34

Ik was een tijd gestopt. Beviel goed, toch weer begonnen en dat ging helemaal mis.. Veel stemmingswisselingen, geen zin in sex, etc.. 3 maanden weer geslikt, maar daarna toch weer gestopt.. Met de huisarts overlegt, maar aan elke anticonceptie zitten voor en nadelen. voorlopig maar even helemaal geen hormonen..Voel me nu weer top..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:49

Ik ben een tijdje gestopt geweest, maar (mede) door de gruwelijke menstruatiepijnen toch maar weer begonnen. In eerste instantie werd het heel onregelmatig, maar dat trok na een half jaar bij. Maar die krampen.... man dat was niet te harden. In een warm bad of een kruik op m'n buik was het nog net te houden, maar dat gaat wat lastig op kantoor.....
Ik viel wel af, en had meer zin in sex. Ook opvallend: een week voordat ik ongesteld werd echt ongelofelijk zere borsten.

Voor mij dus de pil, de nadelen neem ik wel voor lief....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:54

Interessant dit. Ik zit er zelf ook over te denken om te stoppen met de pil. Ik heb een aantal vreemde klachten door mijn pilgebruik, en ben net als Manon 2 heel erg benieuwd wat mijn lichaam doet zonder hormonen. Zie wel een beetje tegen het condoom-gebruik op. Zeker als je bijna vijf jaar een relatie hebt, en het nooit mét hebt gedaan. Ik ben erg bang dat we "in het vuur van de strijd" vergeten een condoom om te doen..... da's niet helemaal de bedoeling natuurlijk.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:17

Ooit eens een maand gestopt, maar ik werd weer doodleuk onregelmatig ongesteld en veel te vaak. Dus ik stop voorlopig niet weer. zit zelfs aan de prikpil te denken om maar niet ongesteld te hoeven worden.
M'n cyclus was 12 jaar geleden onregelmatig dus de pil maar, en toen ik dat dus 8 jaar geleden probeerde met stoppen, toen nog onregelmatig en nu stop ik dus echt niet weer.
Als ik nu 1 keer in de 3 maanden een stopweek heb, dan ben ik niet helemaal fit. Dan wil ik al helemaal niet meer onregelmatig en vaak ongesteld worden.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:32

jullie hebben het er steeds maar over dat als je met de pil stopt je dan van die hormomen af bent, "even een tijdje geen hormomen" "ben benieuwd wat mijn lichaam doet zonder hormonen"
als je met de pil stopt maakt je lichaam ze zelf wel weer meer aan
de pil zitten hormonen in, je lichaam hoeft er dan minder zelf aan te maken, alles is beter geregeld, maar als je met de pil stopt heb je heus nog wel FSH en LH hormonen die progestron en oestrogenen aan maken, alleen regelt je lichaam het dan zelf weer.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:47

Chrissie schreef:
jullie hebben het er steeds maar over dat als je met de pil stopt je dan van die hormomen af bent, "even een tijdje geen hormomen" "ben benieuwd wat mijn lichaam doet zonder hormonen"
als je met de pil stopt maakt je lichaam ze zelf wel weer meer aan
de pil zitten hormonen in, je lichaam hoeft er dan minder zelf aan te maken, alles is beter geregeld, maar als je met de pil stopt heb je heus nog wel FSH en LH hormonen die progestron en oestrogenen aan maken, alleen regelt je lichaam het dan zelf weer.


Ik heb het inderdaad een beetje verkeerd omschreven. Ik weet uiteraard wel hoe het in elkaar zit.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:25

Chrissie schreef:
jullie hebben het er steeds maar over dat als je met de pil stopt je dan van die hormomen af bent, "even een tijdje geen hormomen" "ben benieuwd wat mijn lichaam doet zonder hormonen"
als je met de pil stopt maakt je lichaam ze zelf wel weer meer aan
de pil zitten hormonen in, je lichaam hoeft er dan minder zelf aan te maken, alles is beter geregeld, maar als je met de pil stopt heb je heus nog wel FSH en LH hormonen die progestron en oestrogenen aan maken, alleen regelt je lichaam het dan zelf weer.


Ik heb dat inderdaad ook gezegt.. even geen hormonen...
Tuurlijk gieren er nu "andere hormonen" door je lichaam
Maar nu de natuur bij mij ze gang weer gaat voel ik mezelf weer een stuk prettiger.. En ja het is even opletten tijdens het vrijen.
De prikpil heb ik ook overnagedacht.. maar daar ook veel negatieve reactie's over gelezen..(geen zin in sex, stemmingswisselingen etc. zelfde als bij pilgebruik eigenlijk) Maar iedereen zijn lichaam is weer anders en iedereen reageert anders..

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:52

De vervanging van de pil is bij mij het spiraaltje geworden.
Het inzetten heeft pijn gedaan, maar nu ben ik blij dat ik dat ding heb.
Hoef lekker nergens aan te denken en word netjes regelmatig ongesteld (voordat ik met de pil begon was dat wel anders)

Ik denk dat ieder vrouwenlichaam anders reageert en er dus geen pijl op te trekken valt hoe je reageert. Dat verschilt per persoon.
Wellicht is het proberen van een half jaar wel een idee. Dan weet je ook hoe jouw lichaam reageert en wat je jezelf prettig vindt.

Succes!

Op zoek naar de zon!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Appeltje00, Chita, Eleeke, Imhrien, jazzejam, Lalladidoo, Patriesje, Petra_O, Roosch, Zebrastreep en 160 bezoekers