Waarom moeten mensen liegen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Waarom moeten mensen liegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 03:02

Ik ben dus een tijdje weg geweest van Bokt en ik schrok wel een beetje toen ik terug kwam. Ik had dus een aantal berichten gelezen en was eigenlijk wel verbaast over het feit dat sommige mensen het zo nodig vinden om te liegen. Waarom is dit zo nodig. So What als je geen paard hebt? Wat maakt het nou uit. Wilt niet zeggen dat je niet welkom bent op Bokt toch? Er worden verhalen geschreven waar ik zo langzamerhand aan ga twijfelen en dan wordt er gevraagt waarom anderen kattig doen? Eerlijkheid duurd het langst, ja toch?
Moest dit gewoon eventjes kwijt!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!



Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:17

WB, waar ben je geweest?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:48

Ik miste je al.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:53

waarom mensen liegen...... om veel uiteenlopende redenen.
Aandacht, "groot" doen, dwangmatig, enz.

Waarom mensen hier te plekke verzinnen dat ze een eigen paard hebben?
Omdat ze denken dat ze dan bij de "club" horen.... Of door het in "leven" roepen van een eigen paard, wat te vertellen/zeggen hebben.

Waarbij ik wel moet zeggen er ook wel eens onderwerpen zijn waar iemand een ander vertelde zich niet in die discussie te mengen omdat ze toch geen eigen paard had......

Mijn oma zei altijd: "als je liegt, moet je ontzettend veel onthouden"

Dat sommige verhalen ongeloofwaardig klinken (ik kan ook putten uit een boekwerk aan ervaringen/verhaaltjes enz. die ik meegemaakt heb en/of gezien heb bij kennissen. Ik plaats bewust niet altijd een reactie omdat ik dan weer moet beginnen met: 'een kennis van mij....etc.' Ik heb het dan wel met eigen ogen gezien/meegemaakt, maar niet met een eigen paard. En als ik dan zou beginnen met :'ik....." dan zit ik te liegen..)

Ik denk dat een ieder een goed begin maakt door een ander in zijn/haar waarde te laten, als een onderwerp ongeloofwaardig overkomt op jou, so what... wacht af, volg het topic en kijk wat er gebeurd hoe het zich ontwikkeld. En ga niet als Sherlock Holmes zoeken naar foutjes in de tekst.
Mailtjes, pb-tjes en een forum, waar alleen tekst staat, hier zitten geen emoties bij en al gauw verkeerd opgevat worden, zelfs met het gebruik van smilies.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:48

Alane schreef:
Mijn oma zei altijd: "als je liegt, moet je ontzettend veel onthouden"


En dat is helemaal waar! Haha!
Want de meeste leugens vergeet je heel snel weer en dus ver|u| je jezelf een keer.

Wat heeft het voor zin om op bokt te vertellen dat ik 4 andalusiers heb en een goedgekeurde dekhengst oid? Terwijl ik gewoon een hafruin en 2
sh i tlanders heb......... Als ik mensen ga meeten en die komen bij mij, waar zijn dan ineens al die andere paarden? Haha!

Liegen heeft nooit nergens geen zin, al is de leugen nog zo snel.... Haha!

Kortom, doe je zelf niet beter voor dan je bent. Je kan niet met heel bokt leuk opschieten! Maar om heel bokt tegen je op te zetten door te liegen werkt ook niet!

Bovenstaande is natuurlijk algemeen bedoeld, naar niemand persoonlijk omdat ik het woordje je heb gebruikt.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:03

liegen doen mensen omdat ze de waarheid niet kunnen accepteren. En dan verdraaien ze het. Ze kunnen beter proberen de werkelijkheid te veranderen i.p.v. te verdraaien.

De hond is de betere mens

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:08

Ik denk dat veel mensen liegen om zichzelf wat interessanter voor te doen dan ze zijn. Maar idd niemand houdt dat lang vol, leugens komen vroeg of laat toch een keer uit.
Als dat gebeurt moet je je in allerlei bochten wringen om je eruit te kletsen...
Een leugentje om bestwil vind ik soms wel ok, maar het moet niet te gek worden.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:49

Ik vraag het me idd ook af
Wat heb je er aan?
Het komt toch wel een keer uit.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt
haar wel.
En dan gelooft niemand je meer, niemand neemt je meer serieus.
Dat lijkt me echt erg, maar medelijden heb ik dan eerlijk gezegt niet.
Ik kan ook ontzettend woest worden als ik merk dat mensen liegen, ik vind het wel zo ontzettend laf om te doen.
En je doet er mensen pijn mee, maar dat blijken leugenaars niet door te hebben Frusty

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:48

Hoe weet je nu zo zeker of er ook echt gelogen word hier op bokt??

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:55

Corina: Heel duidelijk als je eens even naar een paar topics kijkt, ik heb op het moment nog maar 1 persoon in m`n hoofd, het zijn er vast meer..
Maar als je dat topic leest weet je waar we het over hebben..
Ik noem liever geen namen, daarom ook geen link naar het topic Knipoog

En idd, als je liegt moet je ontzettend veel onthouden Knipoog



Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:11

De meeste mensen liegen uit onzekerheid of omdat ze op een bepaalde manier aandacht willen. Triest maar waar (leuke woordspeling). Ik denk dat je door mensen ermee te confronteren ze dusdanig in een hoek zet dat ze de waarheid niet meer durven spreken. Gewoon negeren is IMO het beste.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:13

corina schreef:
Hoe weet je nu zo zeker of er ook echt gelogen word hier op bokt??


Zoiets kan je gewoon voelen!
Tenminste ik dan....ik heb zo door of iemand nou zit te liegen of dat ie nou serieus is.

gewoon geen onderschrift :D

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:36

Maar vergeet voor je, (voorjezelf) gaat oordelen of het geschreven niet de waarheid is niet, dat sommige verhalen die grenzen aan het onwaarschijnlijke maar toch waar zijn...
En doorsnee verhalen gelogen kunnen zijn....

Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik denk dat iets uit de duim gezogen is.
Bijv. iemand met 5 jaar menervaring vraagt hoe je een achterbroek moet bevestigen. 5 jaar ervaring en dan dat niet weten? ze had er nooit mee gereden/paard mee opgetuigd....

en dan emotionele ervaringen.... zitten vaak veel tegenstrijdigheden in....
Waarom...wordt in een opwelling hier neer gezet (bijv. dingen worden door elkaar gehaald), de emotie is dan wat weggeebd...mensen stellen vragen en dan komen de tegenstrijdigheden.

en ga zo maar door...
Ik praat leugenaars absoluut niet goed, maar tot het tegendeel bewezen is(of te bewijzen is) spreekt iedereen voor mij de waarheid..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:43

Corina: hier si overigens de link, jennifer vertelde me in een pbtje dat ze me stuurde dat ze graag wou dat ik eht plaatste:

[AM] mijn excuses

Ze doet een lange tijd afstand ( dat kun je ook in d`r onderschrift lezen)
van bokt.
Totdat ze zeker weet dat ze er weer klaar voor is.
Jennifer ik wens je succes, en hoop dat `t je goed doet.

Ze wenst ons allemaal een gelukkig nieuwjaar!



Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:45

tja, t gebeurt overal!!! Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan mensen die liegen, ik kan het ook niet begrijpen, omdat liegen niet in mij zelf zit! Ik heb soms wel het idee dat mensen je hiert helemaal verkeerd begrijpen, dat je iets anders bedoelt dan dat men denkt! Maar je doet er niks aan, toch???

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:54

Zo triest he vind ik dat Misselijk zeggen dat je een paard heb terwijl dat niet zo is enz. Schreeuw om aandacht ofzo, triest hoor!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:12

schreeuwen om aandacht doe ik ook wel eens, maar dan hoef je niet te liegen!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:10

Prima schreef:
schreeuwen om aandacht doe ik ook wel eens, maar dan hoef je niet te liegen!


Gewoon héél hard schreeuwen. Knipoog

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:17

Ik vind dat je niet zo snel een oordeel hoef te hebben. Als je waarheid heb of als diegene het toegeeft dat hij/zij liegt, oke.
Maar als je helemaal geen waarheid weet en je heb je vermoeden vind ik dat je niet zo snel mag zeggen dat diegene liegt, misschien is het wel waar en dan geloven mensen je niet dat is niet leuk.
Ik kan begrijpen dat je soms je vermoedens heb, maar dat je gelijk ga zeggen dat diegene liegt vind ik wel een beetje te direct.

Ik bedoel het over het algemeen niet over mensen op bokt ofzo

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 11:18

frostwood"]
[quote="corina schreef:
Hoe weet je nu zo zeker of er ook echt gelogen word hier op bokt??


Zoiets kan je gewoon voelen!
Tenminste ik dan....ik heb zo door of iemand nou zit te liegen of dat ie nou serieus is.
[/quote]

Dat kan je dus nooit met zekerheid voelen of iemand liegt. Je kan mensen behoorlijk kwetsen door ze voor leugenaar uit te maken terwijl het niet waar is. Er zijn ook mensen (vooral jongeren) die sommige dingen nou eenmaal moeilijker onder woorden kunnen brengen dan een ander.

Het gevaar blijft altijd dat je naar letters zit te kijken. Je ziet geen gezichtsuitdrukking, je weet niet met wat voor emotie de woorden uitgesproken worden. Letters kunnen op jou heel anders overkomen dan de bedoeling van het verhaal is. Je kan zo een heel verkeerde voorstelling van een verhaal krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Sun, _Utah_, Adrija, BLEXBot, carola, divided, Googlebot, hafpower, KimD, Kimddddd, Kirsha, love_juliet, Malissaa1, Nieknollie, ontherun, Prins85, Priscilla27, rocky_1995, rollyjogered, SemrushBot, SennaS, soesie, vierhoef, x_Rebecca, xSwanHeart en 80 bezoekers