Waar en hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Waar en hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 20:58

Ik zou het best wel leuk vinden om de verhalen te horen hoe iedereen aan zijn paard is gekomen.
Ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe ik aan Laica ben gekomen, zo niet lees dan maar even in me profiel want het is mij een te lang verhaal om hier neertezetten Haha!

Groetjes Roos.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:08

Voordat ik sjakie kocht heb ik altijd op de manege gelesd. Toen mijn toenmalige baas (zaterdagbaantje) een paard kocht heeft ze mij gevraagd om hem bij te rijden Haha! . Uiteraard heb ik dat gedaan. Ik kon gewoon elke dag rijden mits ik van de zelfde instructrice les nam en hem in iedergeval op de zaterdag reed.

Op een gegeven moment ging zij verhuizen en nam ze dat paard mee. Huilen Dus van de een op andere dag had ik niks meer om te rijden. Ik heb toen aan mijn instructrice gevraagd of niet zolang op een van haar paarden kon lessen. Dat kon .

Op dat moment wilde ze mij wel haar paard (waar ze zelf het meeste mee reed, ze had namelijk meer paarden staan) wel verkopen. Dus ik ben met dat paard gaan lessen enn op een gegeven moment besloten om dat paard te kopen. Hij bleek toen echter kreupel te zijn en hebben we de koop af geblazen. Maar zij had er nog een te koop staan en dat was dus sjakie. op dat moment een ontzettende pestbok Extreme duivel om op te rijden. En dat is echt geen grapje . Waarom ik hem op dat moment gekocht heb weet ik niet, het had wel zo moeten zijn.

Nu 5 jaar later weet ik wel waarom ik hem gekocht heb. Het is een gewoon een superpaard voor mij . Geen supertalent, maar wel een superkarakter. *LOL*

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:09

Ik heb Den eerst een jaar verzorgt en daarna heb ik hem gekocht. Hij staat nog steeds waar hij altijd stond en d'r is eigenlijk niets veranderd(behalve dat ik alles betaal).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:20

Hihi ik las net je profiel en ik dacht altijd dat Laica 3 was! Maar ze is dus al 9! Hihi

Mijn verhaal over Camilla (vorige ponys zal ik jullie besparen dat duurt veelste lang Tong uitsteken)
Ik was dus weer pony-loos om t zo maar te zeggen en ik ging heel veel pony's langs samen met Jessica (Obsession)
Geen 1 pony gevonden waarvan ik echt zei JA dat is hem.
Had het dus alweer een beetje opgegeven.
Toen was ik dus weer naar huis gegaan en Jessica wist nog 2 handelaren. daar was ze dus langs gegaan. Ze had fotos gemaakt enzo en gereden.
De ene handelaar had er 1 staan precies wat ik zocht inprincipe. Geloof een 4/5 jarige ofzo, een donkere zwartschimmel. Grote E-maat. NRPS pony, echt een sporttype. Had er zelfs zo mee tussen de paarden kunnen starten. Jessica had haar gereden en ze reed heel lekker, lekker soepel bekkie enoz. Maar nee ze sprak me niet aan.
Bij de andere handelaar waren er 2 ponys. Zagen er allebei wel slecht uit.
Camilla dus, een hartstikke vieze vos met raintor, mok en manen en staart in elkaar gedraait en onder de modder, met een super lieve uitstraling maar ze zag er eigenlijk niet uit. Bloos En een schimmel arabiertje (hebben wel eens fotos van gestaan door Gerdien geplaatst, zij wilde haar eerst ook kopen een paar weken terug) ook een E-maat. Camilla zou volgens de man ook rond de 1.50 zitten. Dorée was samen met Jessica daar naartoe gegaan. Dorée wist zeker dat ik de schimmel leuk vond en Jess wist zeker dat ik Camilla leuker vond. Haha! En Jess had dus gelijk.
Ook al zag de schimmel er stukken beter uit, Camilla had iets.. Ze zag er echt niet uit (zie profiel) maar ze sprak me echt ontzettend aan.
Jessica is toen nog een keer langs gegaan en heeft weer foto's gemaakt, en haar goed onderzocht. Beenstanden, ogen, rug e.d.
Nog steeds was ik verliefd!
Dus toen heeft Jessica een dierenarts gebelt om haar te laten keuren. De handelaar kwam met Camilla naar Jessica's stal en daar hebben ze haar gekeurt, en ze was goedgekeurd. Nu was de keus aan mij, of Camilla weer terug naar de handelaar (want ik had haar nog nooit in het echt gezien) en dan 2 dagen later, als ik naar apeldoorn ging, beslissen of ik haar wilde of niet. Of gelijk bij Jess op stal laten. Voor dat laatste heb ik dus gekozen.
2 dagen later (wat gingen die dagen langzaam...) gingen we naar Apeldoorn. De handelaar zou er dezelfde tijd als ons zijn en dat was ie ook. We hebben toen betaald en toen was ze van mij.. Terwijl ik haar eigenlijk amper kon. Bloos maar ik ben nu, 11 maanden later, nog steeds hartstikke blij met haar. Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:24

Onyx moet er natuurlijk ook nog bij, vergeten. Tong uitsteken
Nou ik had dus in een melige bui beloofd om een ponytje voor mijn nichtje te kopen.. En ja daar had ik me aan te houden, oeps..
Ben dus opzoek gegaan en kwam een advertentie tegen van een zwarte shetland dekhengst. Heb dus gereageert en t was echt een plaatje. Bleek ook nog super braaf te zijn en een goed papier te hebben, en de prijs viel ook nog heel erg mee.
Toevallig stond hij vlakbij waar Make naartoe ging, dus afgesproken dat we kwamen kijken als we Make weggebracht hadden, als we hem leuk vonden zouden we hem meteen mee nemen, we hadden toch een trailer bij. Lachen
En ik was helemaal verliefd dus namen we hem mee. Haha!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:51

hey echt leuk om deze verhalen te lezen, hoe ik aan mijn shet speedy kom kan je in mijn profiel lezen, en voor de rest ben ik nog op zoek naar een geschikt paard.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:54

maqverick hebben we gekocht toen hij bijna 3 was,ik had hem al een paar weken verzocht en toen moets ie weg,(maverick is niet de liefste als je hem nie goed onder de duim houd)mijn vader heeft hen toen gekocht.Zijn vorige eigenaar had hem van nde fokker gekoch en heeft hem een paar maanden gehad,toen kreeg ik hem.
winston is heel wat anders die zage we als 8mnd oud veulen in de wei staan bij de pension eigenaar.hij was heel chique en zo lief,ik heb toen tegenen mijn vader gezegt die wik ik hebben,dus mijn vader informeren bij de pensionhouder en wat blek was ie van kennissen vanons,die hadden hem en zijn weidemaatje bij de fokker gekocht.die kennissen van ons hebben wiston onfgeveer 2 weken gehad en toen kochten wij hem

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:58

Nou hier mijn verhaal :
Onze overbuurvrouw had van ons gehoord dat we opzoek waren naar een pony, en een collega van haar was een "handelaar". We hadden al heel wat ponys gezien, maar geen van allen was het iets, of het klikte niet perfect. Nou, die man had misty dus staan, verwaarloosd in de opfok:P
HIj zag er echt niet uit, manen en al in de knoop, heel dik in zijn haar, enz. Maar hij was het gewoon Lovers . Samen met die man heb ik misty zelf zadelmak gemaakt, toen hebben we hem gekocht, en is misty naar ons verhuisd. Daar heb ik hem verder ingereden }> ! We hebben trouwens nog steeds goed contact met die man

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:04

Mijn verhaal kan je lezen op www.lostera.nl (het is zo'n lange lel met typwerk:-)

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:07

Ik had net mijn 16-jarige merie moeten laten inslapen door verbeend hoefkraakbeen. Ik wilde graag een jong paard waar ik nog jaren plezier van zou hebben.
Ik ben een aantal fokkers langsgegaan en mijn oog viel meteen op Lois. Hij was nog geen 4 jaar en net zadelmak gemaakt. Wat exterieur betreft net een veulen. Hij had echter 3 geweldige gangen en daar was ik helemaal van in de wolken. Ik had nog nooit een paard gezien met zo veel beweging [nu was ik ook niets gewend *LOL*] Verder was er nog een 5-jarige merrie die punten voor het Z-springen had. Een fijn paard om te rijden maar niet met de uitstraling van Lois. Wel een verstandige koop omdat dit paard al goed beleerd was.
Ik heb er een weekje slecht van geslapen en heb toen toch maar voor dat groene veulen met die fantastische bewegingen gekozen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:09

Ik kon Duncan lenen om een show mee te rijden bij Paard en Recreatie in Utrecht, 2 jaar geleden. Ik had altijd gezegd dat als ik al ooit een paard kocht, het geen schimmel mocht zijn en het liefst een goed leerpaard. En wat was Duncan: juist een schimmel en zo groen als gras Haha!

Ik was ook absoluut niet gelijk verliefd op hem, vond het maar een lastig te rijden en lelijk mormel Lips are sealed . Eenmaal in Utrecht gaf hij zich zo volledig aan mijn zorgen over dat ik helemaal gek op hem werd, helaas moest hij terug naar de importeur Huilen .

Ik bleef bijna elk weekend vragen of hij al verkocht was, tot iedereen in m'n omgeving het zat was en een vriendin tegen me zei: "koop dat beest alsjeblieft, dan zet je hem hier maar neer". Zo gezegd, zo gedaan, ik heb hem nu ruim anderhalf jaar en heb nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop, hij is echt geweldig ! Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 22:10

Nathalie ze is al bijna bejaard Haha!

Ik vind het trouwens erg leuk om zo al die verhalen te lezen Lachen

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:13

Ik heb Sam bij een hele goede handelaar gekocht. Daarvoor zijn we het hele land afgereden en hebben in totaal 15 paarden bekeken, via internet, paardenkrant, strengen, hoeslag, paard en sport

Maar Sam was het!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:17

ik heb bijna een jaar gezocht naar een pony, maar kon maar niks vinden.
toen had mn kennis bij iemand(waar die langkomt bij dingen bezorgen-->vragwagen chauffeur) of die pony daar toevallig te koop is.
en dat was zo Lachen
het bleek een 2,5 jarige haflinger te zijn.
ik wou niet gaan kijken, wou geen haflinger meer en 2,5 was te jong.
maar... toch ben ik gaan kijken en het was mijn droompony!
maar ik snapte al niet dat het een echte Haflinger was, en 2,5(zag er jonger uit.) en toen bleek het een Haflo-arabier te zijn van pas 2 jaar.

ik zocht een pony tussen de 4 en de 8 maar het is anders uitgevallen Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:19

... en hij was van zo'n boer die er niets mee deed.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:19

El Roy:

Ik had net mijn KWPN dressuurpaard in laten slapen (maserati) en meis was in principe verkocht. ik had dus geen paard meer. Ik kwam toen al op bokt en kwam in contact met Lisette. Zij had toen een jaarling (nu nog steeds mij hij is ouder geworden uiteraard Haha!) en ik wilde wel eens wat anders dan een KWPN dus ikwilde een PRE. Ben toen gaan kijken. Ik vond het toch nog te lang duren eer die jaarling oud genoeg was om te rijden dus ik ging daar op stal naarde andere paarden kijken. Zag daar een buitengewoon mooie 3 jarige. Almonteno. Alleen hij kon niet goed bewegen iig niet voor mijn gebruiksdoel. We gingen even kijken bij de 2 -jarigen en daar liep hij. Zo stoer en ik zei: dat is hem! en zo heb ik El Roy gekocht.

Rojantha:
Tsja ik had El Roy gekocht, maar dara kon ik uiteraard niet op rijden. Dus ik zocht een paard om dus tijdelijk te gaan rijden. Dat leek mij geweldig. Via via kwam iemand ana mijn nummer en vroeg mij een paard wedstrijd klaar te maken en uit te brengen. Het ging om Rojantha. Haar moeder lijn had al zoveel predikaten en ze wilden met haar gaan fokken. Ze was al 1e premie ster en het was de bedoeling haar zo snel mogelijk keur te krijgen. Dus een IBOP rijden. Ik kwam daar er wa snog verder niets me egedaan. klom erop was meteen braaf en heb haar aan de longe uitgeprobeerd het was echt een fijn paard. Afspraken gemaakt dat ze bij mij kwam te staan en dat alles betaald werd. dit was in oktober. december werd ik gebeld dat het niet door kon gaan omdat ze in scheiding lag. paard moest verkocht worden. Dus ze ging bezig met de verkoop. helaas maar ja. 2 maanden later begin februari belde ze mij op. Dat ze haar alleen aan mij wilde verkopen, omdat ik er zo goed mee om ging. Tsaj ik had El roy al gekocht en die kostte mij een aardige duit dus tsja veel had ik niet. Ik bood haar dus heel weinig. Ze ging overleggen. een uur later belde ze terug en het was akkoord 3 dagen later stond ze bij mij op stal en had ik dus een 2e paard.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:33

Ik reed vroger altijd pony's in bij een handelaar bij ons in de buurt.
En op een gegeef moment kwam er een luxe halfinger te staan genaamd: Elvis.
Ik heb hem helemaal zelf ingereden met een vriendin en hij liep altijd super. Hij had ook een heel lief karakter. Hij had alleen ooit een keer met zijn achterbeen in het prikkeldraad gezeten en daardoor liep hij wat stijfjes en was het been altijd dik van het litteken weefsel. Maar had er eigenlijk geen last van.
Na een tijdje moest hij naturlijk verkocht worden en besloten mijn ouders om hem te kopen voor mij. Maar eerst moest hij nog wel goedgekeurd worden.

Dus een halfingerfokker (kennis) is toen komen kijken naar het paardje. Ik had hem gereden enz. En hij vond het achterbeen met litteken niet helemaal goed. Het zou altijd een risico zijn dat het been slechter werd en dan kon je er niets meer mee. En dat risico wouden we toch niet nemen.

Dus ik helemaal teleurgesteld Verdrietig
En de fokker vond het ook wel zielig voor mij en nodigde mij en een vriendin toen uit om een ene weekend te komen en ene dagtocht te maken door het bos. Dat vond ik natuurlijk super
Dat weekend heb ik kennis gemaakt met mijn paardje 'Siësti'. En ik vond het een heel leuk paardje.

Ik was nog steeds bedroefd en ben toen maar twee weken daarna op ponykamp geweest. De enerlaatste dag hadden we een parade voor onze ouders die kwamen kijken. Toen kreeg ik net voordat de parade begon een boekje van mijn ouders met foto's van Siësti en de papieren. Ik begreep het eerst niet. Maar toen zeiden ze dat ze een pony voor me hadden gekocht Pling Lovers
Ik helemal blij!

Ik heb hem nu al 3 jaar en ben nog steeds heel blij met hem!
Laatst bijgewerkt door siesti op 07-01-03 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Siësti van de Rythpluim

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:38

Ik ging na mijn pony op zoek naar een nieuw paardje en kreeg eerst via internet dezelfde Rojantha aangeboden die Merilyn nu heeft Haha! De eigenaresse vond Den Helder bij nader inzien toch te ver weg dus ben ik op zoek gegaan naar een ander paardje.

Op horses.nl zag ik een advertentie die me aansprak en ik vroeg om foto's. (Kesteren lag niet echt naast de deur en als het op de foto's al niet aanspreekt zoek ik liever even verder *LOL* ) Foto's stonden op bokt(zo ben ik hier beland Haha! ) en het paardje leek me wel wat. Na wat mailen ben ik bij Ontario wezen kijken en hebben we hem gekocht, op voorwaarde dat hij goed door de keuring kwam. Na een paar dagen gebeld dat hij goed was en na de levade(waar mijn pony opgehaald is) meteen met de trailer langs Kesteren gereden en Flap(ontario) mee terug genomen Haha!
Inmiddels heb ik hem alweer ruim een jaar en ben ik helemaal happy met hem Lovers

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:40

pff.. mijen weet je eigenlijks wel maar zet hem hier nog es neer:
Omdat ik het zo zat was, al die bijrijd pony's, mocht alles, maar toch vond ik het niet waard om een jaar lang te knokken voor iets en dan ermee te stoppen omdat ze mij niet meer nodig zouden hebben (denk niet dat dit bij bonanza het geval zou zijn).. maargoed.. Er was eerder dit jaar al sprake van Laica kopen, daar had ik vanaf gezien omdat ik toch liever een wat betrouwbaarder paardje wou.
We gingen vlak voordat we op vakantie gingen nog op zoek naar een pony. We zijn een hele zaterdag weg geweest, van 8 uur 's cohtends tot 8 uur 's avonds! En Pietrick (mijn instructrice) kende nog iemand die wel voor een pensioen/handel stal reed en daar les gaf. Dus zij met hem gebelt en daar hadden ze nog 2 e-pony's te koop. Wij als laatst daar heen en toen kwamen ze met Ewald te voor schijn. Ik had mijn zinnen al op Kathinka gezet dus had totaal ge interesse voor Ewald.. Toch maar op laten zadelen en ik zat in tussen tijd allemaal negatieve dingen te bedenken die ik kon gebruiken Tong uitsteken maar mijn vader & pietrick waren als een blok voor hem gevallen, dus hij werd even voorgereden, dat was niet spectaculair, maar wel goed voor een licht beleerde 3 jarige. Pietrick dr op.. die was helemaal weg van hem.. zo soepel.. zo makkelijk! Ze zag veel in hem en hij was (is Tong uitsteken ) een echte sportpony! Dus ik erop.. en god ik wat zat dat vertrouwt! Echt heel vertrouwt, iets wat ik echt nog nooit eerder had gevoelt. Na het rijden zei ik dan ook meteen: Inpakken en strikje dr om!!!
Dat hebben we dus gedaan! We zijn tot een deal gekomen, hij is gekeurd en hij was van mij! Echt geweldig!

Ik moet nu af en toe van Pietrick nog aanhoren: wat is het toch een geweldige pony Haha!
En dat ben ik meer dan eens met haar Lachen

Dankzij Pietrick heb ik mijn droompony gevonden en dat ben ik haar nog steeds dankbaar Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:46

Mijn vriendin rijdt bij een handelaar en met sommige pony's gaat ze ook wel eens naar les en ze brengt er een paar uit in de sport.
Ik wou heel graag een eigen pony, maar dat mocht niet. En toen vertelde zij me over een new forest pony die daar nieuw was en waar ze mee naar les was geweest en die leek me heel erg leuk. Dus heel lang gezeurd en na 2 weken gingen we kijken. Toen hadden ze me daar gevraagd of ik gewoon een keer wou rijden, dus dat had ik toen gedaan. Er was ook nog een andere new forest, die was ook heel lief, maar qua uiterlijk niet helemaal mijn type, ze waren allebij heel erg leuk, maar baloe was wat ronder en compacter en hem vond ik toch het leukste. Toen heb ik nog een paar keer op hem gereden en toen hebben we hem gekocht! En ik ben nog steeds heeeeeeel erg blij met hem! Baloe is gewoon the best! Lovers

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:50

Ik was eigenlijk aan het surfen op internet toen ik op de site terecht kwam waar Hidde te koop stond. Ik heb meer uit belangstelling gemailt hoe zijn karakter, afstamming en koopprijs was. Ik was nog niet echt op zoek naar een paard, wilde eigenlijk pas volgende jaar gaan kijken. Na gemailt te hebben ben ik gaan kijken, helemaal naar Friesland. Er stonden twee veulens, een fries Hidde en een tinkerveulen. Ze waren allebei ontzettend mooi en ik was echt aan het twijfelen. Ik heb om bedenktijd gevraagd en bleef ondertussen mailen. Uiteindelijk was ik eruit, ben ik er weer heen gegaan en heb definitief voor Hidde gekozen. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Ondanks dat het niet de makkelijkste is. Hij is behoorlijk druk voor een fries. Hij is de drukste uit zijn groep die bestaat uit 7 andere kwpn-hengstveulens. *LOL*

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 00:45

Toen ik 15 was kwam onze KWPN'r een ruin (Heidelberg) die hebben we bij een Manegehoudern/handelaar in Someren gekocht, het was een pracht maar wel een eigenwijs Haha! na 18 jaar moesten wij hem wegens Cushing in laten slapen op 20 jarige leeftijd.
Daarna wilde ik wel weer een paard maar dan zou ik voor mijn droompaard gaan, ik ben altijd al gek geweest op Spaanse en Portugese paarden, dus contact gezocht met iemand in Madrid (paardenmakelaar) mijn eisen en wensen bekend gemaakt en toen gewacht, ondertussen kreeg ik videobanden en fotos opgestuurd van paarden die aan de eisen en wensen zouden voldoen, nix ..... tot ik die ene foto zag!!! en op naar Madrid, op naar Piropo.. ik kwam, ik zag, en hij overwon Haha!

Net toen hij op transport zou gaan brak de de MKZ uit en had ik dus een paard die in Madrid stond maar niet vervoerd mocht worden... pas na 2,5 maanden kwam hij naar Nederland.. en tja daar was hij dan, mijn droompaard...

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 00:54

Aan mijn jongste paard (4 jarige hengst) ben ik heel makkelijk gekomen: ik heb gwoon mijn merrie laten dekken Haha! .

Mijn merrie is wel een apart verhaal: ik stond met mijn pony en een draver die voor de helft van mij was op een prive-draversstal. De eigenaar fokte zelf dravers en op een middag kwam ik naar stal en toen was er net een veulentje geboren, midden op de dag in het land, terwijl de moeder van het veulen 's nachts in zo'n box stond met allemaal bewakingscamera's... Ik zag het veulentje, en ik dacht direct "dit is mijn paard!" Kwijl Heb ik daarvoor nooit gehad, daarna ook nooit meer...

Ik heb er mijn halve draver voor moeten verkopen, en toen het betreffende veulentje vier maanden oud was heb ik haar gekocht - en da's nou zestien jaar geleden..... Lovers Nooit spijt van gehad, het is inderdaad voor mij het perfecte paard!

Extremely rare and Beyond Compare

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 01:16

Ik verzorgde altijd paarden voor mensen tot ik verhuisde en het te ver weg werd. Ik ging terug naar de manege maar dat was niet wat ik wilde, ik werd lusteloos, had nergens meer zin in want ik wilde gewoon lekker kunnen rijden en bezig zijn! Tot ik na een dagje manege thuis kwam en m'n vader zei dat ik moest gaan ziten. Hij vertelde dat hij een sollicitante had gehad een week of 2 daarvoor. Ze was aangenomen en tijdens een lunch kwam de familie te sprake. Hij vertelde dat ik paardreed enzo. Toen vroeg zij met een gekke kop of mijn vader soms een pony wilde kopen voor mij aangezien ze een te gek paard te koop wist. Na 2 weken overleggen en tobben besloten ze het aan mij te vertellen. Ze wilden een paard voor mij kopen en hadden al een afspraak gemaakt voor de zaterdag erop. De collega van mijn vader ging ook mee, aangezien zij het paard en de mensen kenden. Na een uur of anderhalf in de auto , en onderweg oude foto's gezien van het paard ( collega was oude eigenaresse van het paard). Op de boerderij aangekomen (kwijlen!!) stond er een stijve witte arabier en een springerige grotere gestippelde Haha! ! Het bleek die springerige te zijn! Ik was meteen verliefd. Dat koppie en hoe hij deed, zo stoer. Toen mocht ik rijden, hij was wat dwars. Maar dat was ik wel gewent. Hij werd het voor mijn gevoel! Mijn ouders overlegde met de prijs en we beloofde er een dagje over te denken en een nachtje over te slapen! Ik dacht alleen maar " Wat nou slapen, kunnen we hem niet meteen meenemen"!!
Uiteindelijk is hij het geworden, Bramsel! Hij komt dus van mensen uit Schoorl! Joepie Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 01:26

Tsja, via het geweldige internet-medium.

Ik reed sinds maart/april bij een manege, na 8 jaar stil te hebben gezeten. Dit vond ik ook niet alles en op mijn verjaardag, 21 juni, besloot ik definitief voor een paardje te gaan sparen.
Toen ik naar mijn vorige werkgever reed stond er altijd een bont paardje in een wei. Dat beest vond ik zo kicken met die dikke manen en sokken maar wist ik veel dat het een Tinker was?
Toen ik in mei bij mijn nieuwe werkgever hoorde dat dit een ras was, wist ik het meteen... IK WIL EEN TINKER!!!

Dus ikke sparen sparen sparen en sparen. En intussen maar op i-net kijken, naar foto's en info over Tinkers. Manneman, wat was ik verliefd. Zo erg, dat ik mijn plannen hevig versneld heb. Ik zou anders volgend jaar pas een paardje kopen maar nee, ik kon niet meer wachten. Als eerste zijn we begin september bij de Bonte Parels in Zenderen wezen kijken naar Jan. Absoluut de Tinker wat ik zocht; mooi, lief, volwassen en goed beleerd. Maar... te duur voor mij. Dus met hangende pootjes terug naar huis. Een vriend bood aan om het verschil te lenen. Dot vond ik geen goed plan.

De volgende ochtend wakker geworden en besloot om het toch maar aan te nemen en ja hoor, Jan was diezelfde middag al aan andere mensen verkocht. Klote!

Als echte internet verslaafde bleef ik elke dag kijken op verschillende sites. Op een dag kwam ik Gammon tegen. Zag er leuk uit op de foto. Een mailtje gestuurd naar de mensen waar hij stond, voor meer info. Intussen verder kijkende vergat ik dit mailtje. Ik hoorde ook niks terug. (Bleek later dat ze problemen hadden met de provider.) Op een andere site kwam ik weer een foto tegen van paardje wat verdomd veel op die andere leek. Ik vergelijken maar kwam er ook niet echt achter omdat ze beide vanuit een andere hoek waren genomen. Hmm, toch ook een erg leuk paardje!
Weer een andere dag kwam ik de derde foto tegen van Gammon. Waaaaaaauw, deze foto was zo perfect genomen (en nog niet in de gaten hebbende dat het dezelfde Tinker was) heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gemaild. Dit contact verliep al erg lekker. Snel nog een telefoontje er achteraan gegooid maar ik had weinig tijd want ik moest naar mijn werk! Foto's vergeleken en toen wist ik het zeker. Als ik op 3 verschillende foto's hetzelfde paardje zo leuk vond moest dat wel een teken van 'boven' zijn.
Het contact met Renate, zijn toenmalige eigenaresse, was zó leuk en het klikte zo goed dat we beide het gevoel hadden dat het wel snor zat.

Met spanning op bezoek gegaan bij Renate en Gammon. Ik mocht een rit maken. Eerste contact was borstelen enzo, en dat ging allemaal lekker ondanks dat ik het erg spannend vond allemaal. We gingen met z'n drieën een buitenrit maken en ik natuurlijk op Gammon. Bij de draf had ik zo mijn bedenkingen. Wat een gedribbel, dat was ik niet gewend na al die grote manegepaarden. Maar toen kwam de galop, en ik was verkocht. Ik zat als een huis, gewéldig!!

Daarna ging het heel snel. Keuring verliep goed en ik kon mijn schatje ophalen!! De rest staat wel in mijn profiel, mijn tinkermonster. Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DeGelukkige4, Eleadoras, IASCrawler, janneke584, Pallatin, Pierus, Runa, vidya en 107 bezoekers