Hoe werden de moderators gekozen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:40

Hmm, eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat het iedereen zo koud op het dak is komen vallen..

Tja, maar eeh, wat hadden we dan moeten doen? Een publieke discussie om uit te zoeken wie er dan moderators moeten worden kunnen we binnen 2 jaar toch niet bevredigend afronden. Iemand ideen? Of problemen met mensen die er nu zitten?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:42

No problems...iedereen even toppie! zonder andere bokkers was bokt er ook niet meer geweest toch Knipoog
Ik had een post over het feit dat er nieuwe moderators kwamen leuk gevonden. Enne...verder had je er misschien in kunnen vermelden (wat je hier ook al zegt) dat deze moderators voornamelijk op basis van jouw 'statistiekjes' zijn gekozen.
Maar ja da's mijn mening.
Succes verder.
Groetjes Petra

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:42

bart heeft gesproken Misselijk ,

sorry hoor maar niemand voelt zich gepasseerd, maar het is gewoon een vraag. Ik ken jou niet persoonlijk bartVB maar ik krijg het idee dat jij zo'n computerventje bent die in zijn privéleven niks in te brengen heeft bij anderen en dat hier op bokt wel kan doen en zich daar ook heel goed bij voelt. Dit idee krijg ik als ik jou (HELE LANGE) antwoorden altijd lees. Altijd komt er duidelijk naar voren dat JIJ hier de baas bent.
Elke keer komt dit gevoel bij mij weer naar voren, heb ik het mis, ik vraag het nu daarom maar gewoon?

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....[img]../upload/236/smile9.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-06-26 13:48 ]</font>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:46

Mytens, niet om je boos te maken ofzo.
Maar als ik de foto's die bij het bokteling forum bekeek kreeg ik een heel ander beeld van bart....
Leuke gozer.
Maar zo heeft ieder zijn eigen mening (en manier van vertellen)
Groetjes petra

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:47

Uiterlijk zegt niks Sjimmy en ik vraag het daarom ook gewoon aan Bart anders krijg ik een verkeerd 'beeld' van hem. ik kijk niet naar foto's of het uiterlijk maar naar de tekst die hier wordt neergezet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:48

Hahaha Lachen
Nee, heb niet echt het gevoel dat ik IRL niks over andere mensen te zeggen heb of dat ik mensen dan niet aankan. In m'n vriendenkring is me dat behoorlijk duidelijk geworden, hobbies (Scouting o.a.), school (projectwerk) en tijdens het werk..

Nee, denk dat je dat toch echt verkeerd ziet.

Ik baal er gewoon een beetje van dat PJ me heel de tijd maar afschilderd als een dictator. Heb niet bepaald het idee dat ik dat ben. Het meeste dat op bokt gebeurd gaat in goed overleg, maar overleg is niet altijd de beste manier. Het is mijn ervaring dat je tijdens een overleg met alle users meestal nergens uitkomt of ergens uitkomt waar eigenlijk niemand uit wou komen Lachen Heb dit al een aantal keren zien gebeuren o.a. op andere boards.

En nee, het doet mij echt niks als ik 'de macht' heb om een topic te deleten, een slotje te plaatsen of een IP adres te blokkeren. Echt niet. Zou willen dat ik het niet kon want dat zou me een hoop tijd schelen.

Overigens, zeggen dat niemand zich gepasseerd voelt is BS, er zijn weldegelijk mensen gepasseerd en dat vinden wij ook behoorlijk klote, maar ja, we hebben een keuze moeten maken want het is simpelweg zo dat we niet iedereen moderator kunnen maken.

Maar goed, ik heb ondertussen nog steeds niks concreets gehoord over hoe we het dan beter hadden kunnen doen.

BTW die lange antwoorden van me komen vooral doordat ik wil dat alles een beetje duidelijk is en ook doordat ik redelijk snel kan tiepen Schijnheilig

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:51

OK, dan weet ik dat ook dan kan ik geen vertekend 'beeld' krijgen als ik iets van jou lees hier op bokt. Ik dacht ik vraag het maar gewoon.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:52

Maar aan foto's kan je je wel een beeld vormen. (hoe gezellig gek bart liep te doen met andere bokkers in de bokteling, hihi)
Ik vond het jammer dat ik niet meekon. Maar misschien is het voor jou (en mij of course) een ID om een volgende keer wel mee tegaan.
Maar laten we nou niet verder discussieren of bart wel of niet een leuke gozer is.
Dat is een beetje off-topic.
het ging over hoe het moderatorschap tot stand is gekomen of hoe het echt beter had gekunt.
Ik vind het goed gedaan maar had een berichtje met een beetje uitleg op zijn plaats gevonden (as i said.....)
Groetjes Petra
BTW lange antwoorden -> leuk juist. Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:53

beetje late reactie Knipoog (ik tik geloof ik toch niet zo snel als ik dacht....) Schijnheilig *LOL*

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:55

Jongens(en meisjes) kom op zeg. Het leven is niet altijd leuk en soms moet je beslissingen nemen(Bart) die niet iedereen leuk vind(PJ). Maar er zijn dan verschillende mogelijkheden. Je kan proberen het iedereen naar de zin te maken(Bart) en dat lukt niet of je kan klagen(PJ)omdat dat zo voelt. Maar gebeurd is gebeurd en het is een beetje zonde van eiders energie zo. Er is verder toch niks mis, er gebeuren geen rare dingen. Laten we het leuk houden het is mooi weer buiten.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:56

jeetje ik vind dit wel een beetje kinderachtig worden hoor, "waarom mag zij dat wel en ikke niet ??" je kan het er toch wel gewoon meeens zijn? niemand anders doet er toch ook moeilijk over? tja een heleboel mensen zouden wel moderator willen zijn denk ik, maar dan moet je toch wel een stuk of 500 forums openen en dat kan nou eenmaal niet! en het forum is gemaakt door bart en heike, dus ik vind dat zij dan toch wel mogen bepalen wie er moderator word?
groetjes flore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:58

Wat BartVB in ieder geval niet doet:
- mensen met opzet beledigen;
- mensen met slechte bedoelingen uit hun tent lokken;
- iemand zijn eigen mening opdringen;
- mensen onheus bejegenen;
- mensen beschuldigen van zaken die ze niet doen;
- mensen afzeiken;
- mensen voor het blok zetten over iets wat ze niet eens willen;
- mensen woorden in de mond leggen.

Kortom BartVB lijkt mij volkomen verantwoord bezig, niks op aan te merken.

Misschien moeten anderen eens wat meer naar zichzelf kijken en dan meteen ook wat kritischer.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:01

Ach Mytens je kan het beter vragen dan ermee blijven rondlopen Verward . Je zou hem eigenlijk een keer moeten ontmoeten dan krijg je wel een ander beeld *LOL* .Hij moet nu eenmaal af en toe wat streng zijn Schijnheilig .

Bart: Idee Gewoon het idee wat jullie willen plaatsen en dan gelijk een slotje erop (zie Medisch). Eigenlijk meer een medeling zodat we het weten. En dus ook niet koud op ons dak valt.
Mocht diegene er een probleem mee hebben kan die een pb sturen naar je.

Net zoals die discussie over berichtje verplaatsen. Zeg het de mensen datis altijd vriendelijker. Kan bergijpen dat het extra werk is maar nu met al die moddies moet dat kunnen.

Gr Pris

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:04

Jaja Lovely we weten dat je Psych. bent maar ik vraag wat in me op komt en ik vraag dat dan nu aan Bart. En die heeft zelf al antwoord gegeven dus dit is overbodig denk ik (dat rijtje met (zeg maar) + punten van Bart. En ik bekritiseer niemand ik vond hem zo overkomen en dan vraag ik het gewoon aan die persoon, eerlijkheid duurt het langst en vragen staat vrij. Duzzzzzzzzz

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....[img]../upload/236/smile9.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-06-26 14:06 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:09

Nee hoor ik vindt dat je gelijk hebt Mytens.

Vragen kan altijd en het antwoord is altijd maar afwachten.

Gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:09

M1, dat rijtje is juist bedoelt om te zorgen dat er geen nieuwe vragen daarover ontstaan.
Mijn ervaring is dat het merendeel van antwoorden meestal weer nieuwe vragen oproept en dat wil ik dus juist voorkomen.
Bovendien vind ik het nergens voor nodig om BartVB af te kraken, dat even als tip.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:12

Lovely ik heb geen tip nodig, ik kraak niemand af. Ik stel een vraag en geef een motivatie voor die vraag (wel zo eerlijk). Dat is iets anders dan iemand afkraken. Jij gaat van het ene uiterste in de het andere uiterste. Iemand ophemelen (zonder dat daar om gevraagd wordt) en dan heb je het over afkraken (wat ik niet doe). Er is ook een middenweg hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:46

tjeetje mensen ,wat heb j soms hier een hoop gezeik zeg, ik heb/had hetzelfde beeld van bart als mytens , maar als je dan eens een vraag stelt dan heb je wel altijd gelkijk op je bvak van iedereen , zelfs van bart.

ik vind eigenlijk dat ik een nette discussie op poten heb gezet wara mensen heel mooi op reageren, je hebt puck die alles netjes analyseert en dan prisca die het gopede zoekt in de mensen , dan heb je psychologe lovely en dan ik die ongewil door bart in het daglicht word gesteld als de boosdoener. Ik probeer je helemaal niet af te schilderen als een dictator! dan had je veel meer terreur bij je (vb robbes pierre met de guillotine tijdens de franse revolutie) . ik vind het gewoon vetvet oliebol dat er mensen bevoordeelt worden omdat je ze beter kent als de andere , en tja mensen die zich gepasseerd voelen, daar denk je toch altijd aan niet , bokt is geen dom forum , het is een soort computergemeenschap en als je geen rekening houd met iedereen ben je verkeerd bezig, en dan weeral jouw gezeik (weet niet wie t was ) waarom bzen jij dan op bokt???
dat komt omdat iedereen door jullie van de digiplaza is gehaald dan moet je meekomen om de mensen waarmee je het goed kan vinden hun verhalen te lezen niet, of moeten ze alles lezen mischien? Tja ik vind het dus dik klote maa vind wel dat bart eerlijk heeft geantwoord , wat andere mensen daar dan allemaal bij zoeken zoals die reactie van bartje, 2 zinnen, wat een bijdrage aan onze discussie niet? Sjimmy op zich heeft wel een punt maar ach als ik me gepasseert voel zeg ik het toch even niet? ik ben nu eenmaal nogal recht voor de peer of ist nu raap naja t maakt me niks uit, ik zeg wat ik vind, het is niet altijd tactvol maargoed , laat die discussie maar, ik heb geen zin om hier voor t vuil vant straat gekapt te worden , bedankt iedereen die me dit via pb liet weten,

doei

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:50

hee pj
recht voor zijn raap is goed alleen niet iedereen kan ermee omgaan. Het is dus jouw keuze wat je met die reacties doet. Je bent niet op de wereld gezet om door iedereen aardig gevonden te worden en dat moet je dus ook inderdaad niet proberen. Jij hebt inderdaad een hele nette discussie op gang gezet en wat er daarna gebeurt is het psychologisch proces tussen mensen via mail. Mooier kan niet! Alles wort letterlijk uitgelegd of in het persoonlijke getrokken simpel omdat de emotie oachter de boodschap niet zichtbaar is. Trek het je niet aan wat er gezegd wordt maar blijf jezelf en vooral kritisch tav jezelf en anderen!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:14

menn, wat een discussie.
NOu pj, dan registreer jij je eigen domainnaam en betaal jij alles etc etc. En dan probeer je iedereen mee te krijgen van bokt hier.
Zou dat net zo goed gaan lopen?
En anders ga je toch terug naar de Misselijk digplaza?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:23

volwassen reactie steef ..... NOT.
steef , het is en ik zou ook nooit een bedoeling hebben, om iemand mee te trakken ,
tja lees eerst heel de discussie goed en reageer enkel als je iets zinnings kan bijdragen

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:38

Nee P.J., om je vraag uit je eerste berichtje te beantwoorden: ik heb geen problemen met het moderatorschap. Sterker nog: ik denk dat het in het belang van bokt is dat de moderators hun werk goed kunnen doen.

En als Bart en Heike niet genoeg tijd hebben om alle berichtjes op alle forums door te lezen en te beoordelen of ze boktwaardig zijn, ben ik heel blij dat zij een paar mensen uitkiezen in wie zij vertrouwen hebben om net zo te oordelen als zij zelf zouden doen. En in te grijpen waar nodig. Je weet zelf wel dat het helaas hier en daar nodig is geweest en dat het niet zomaar gebeurd is.

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar je berichtjes komen een beetje bot over, erg veroordelend en dat is niet terecht denk ik.

En het is logisch dat Bart en Heike zelf de moderators kiezen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat jan en alleman gaan zitten rotzooien. De gekozen mensen zijn goede bekenden, dus weten Bart en Heike waar ze aan beginnen.

Dus P.J.: ik zie het probleem eigenlijk niet hoor. Bokt is erg groot geworden en dat heeft gewoon zijn consequenties. Toch?

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:44

mieke,

het is idd in het belang van bokt dat de moderators hun werk goed doen , maar waarom zijn het dan perse mensen uit de harde kern ??? en om te zeggen dat ze hetzelfde reageren als bart en heike kan ook niet kloppen want als er zo een 2 zouden zijn zou ik het simpelweg niet overleven Haha!

vind ook niet dat je kan zeggen dat het een consquentie is omdat bokt erg groot is geworden, ok meer moderators is een kwestie door de stjgende groei maar waarom zijn het moderators uit de harde kern --> is dat nog een consequentie? iets om over na te denken dus

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:57

Hai

Dan ook nog maar ff mijn mening. Ik vind het prima gedaan. Aangezien het echt gewoon super druk werd met berichtjes vind ik het niet gek dat ze een oplossing gingen zoeken. Heike leeft voor Barley en niet voor Bokt! En Bart voor computerspelletjes?! Lachen
Tja dat die personen de 'harde kern' zijn vind ik wel kloppen. Maar misschien is dat juist wel goed. Want die kennen Bart & Heike al en weten al precies de regeltjes.
Verder vind ik het alleen niet eerlijk dat Cody niet de modder eter van 'verslag van de dag' is geworden! Dat was het door HAAR verzonnen forum!!! Maar ja, daar heb ik vast niets over te zeggen Tong uitsteken
Overigens: hiermee zeg ik niet dat diegen die het wel doet (ppfff nie eens een idee wie het is Verward) het niet goed doet hoor!!! Dat viel me gewoon op en moest ik even kwijt, surry Lachen

verder vind ik het prima zo en zolang het gewoon blijft zoals het was (dus GEEN geroddel in dat modder eter gebeuren over de rest, en GEEN bazig gedoe van de modder eters) vind ik het prima gedaan!

Groetjes Kim

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:01

Bart is een dotje en PJ is een beetje obstinaat vanwege zijn leeftijd.... }> Het functioneert zo toch perfect.