Hoe werden de moderators gekozen???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:56

hallo , ik heb een paar bedenkingen bij het moderatorschap!
Ik heb nergens een topic gezien over moderatorschap dus vraag ik me af hoe de moderators gekozen zijn als je je niet eens kon aanmelden voor het te worden ? Ik vraag me af waarom het weer overduidelijk de personen zijn die bij de hoofdpersonen hoog geliefd zijn, ik heb niets tegen die personen, in geen geval maar toch vind ik toch dat er een soort van sollicitatie mocht zijn . Zijn ere nog mensen die hier hun bednkingen bij hebben?

groetjes

pj

ps; hopelijk komt er hier geen slotje op


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:59

Het is heel apart maar ik lig er niet wakker van, maar er komt weer iets in me op wat betreft de "Harde kern"...

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:59

Tsja dat moddereterschap. Vaag gedoe allemaal hoor als je het mij vraagt. De harde kern is daar weer goed in vertegenwoordigd. Heeft iemand een leuke tip gegeven over een nieuw forum dan verwacht je toch dat ze die de moddereter maken maar nee hoor want diegene is eigenlijk geen harde kern dus wordt die niet gekozen. Vaag allemaal hoor. Zal mij verder een worst zijn want ik had me toch niet aangemeld maar voor de mensen die het wel graag wilde vind ik het erg banketstaaf.

Enne over dat slotje PJ die zal er zeker opkomen want dit item past niet echt in de zonnatura reclame Pling he. hahahaha

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:59

ik vind niet dat je moderator moet worden omdat je populair bent, ik vind dat je moderator word om dat je bekwaam bent en door een sorot selecties bent gekomen.

groetjes pj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:01

tja , die harde kern blijft vertegenwoordigd, vind ik ook overduidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:03

ik had dat wel willen doen denk ik , maar was er niet bekwaam voor geweest omdat ik die codes van bart en die computern iet snap, maar volgens mij zijn der vast meer bekwam mensen die het evengoed hadden kunnen worden

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:05

Dat zie je vast verkeerd pj want die mensen zitten waarschijnlijk niet bij de harde kern. En vallen dus gelijk af.
Sigaar

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:11

Jep Malle Babbe maar PJ mag zichzelf dat toch afvragen waarom deze mensen nou net zijn gekozen en niemand anders? En waarom dat niet via bokt ging , maar via Pbtje (dat uitkiezen en vragen).
Ik lig er niet wakker van en had het ook niet willen doen maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het ook hadden willen doen en wel willen weten hoe het nu precies zit. Op grond waarvan deze mensen zijn gekozen (en niet alleen door het vele plaatsen van berichten denk ik).

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:13

ja , ik ben nu ook wel eens beginenn nadenken en het valt me op dat het toch wel allemaal de "betere" boktvrienbden van bart en heike zijn. Op zich wel spijtig maartja wat doe je eraan, bokt is geen monarchie, hier heerst het vorstelijk absolutisme

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:15

Ik kan jullie reaktie wel begrijpen. het is allemaal snel gegaan.

Ik had dit een keer laten vallen en er nooit meer iets over gehoord en opeens is het er Verward .

Ik had er ook niet echt tijd voor gehad maar was wel leuk geweest als het van te voren bekend was gemaakt dat dit zou komen.

Niet banketstaaf bedoelt Bart maar wel jammer Schijnheilig .

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:19

ja pris, ik had het al een paar keer gehoord dat er mensen het spijtig vinden, maar dat is het nadeel van absolutisme, bart bnezit zowel de uitvoerende de wetgevende en de rechterlijke macht! rechterlijke; hij plaatst de slotjes
wettelijke; hij beslist wat er gebeurt
uitvoerende; hij voert alles uit op bokt
hij is dus een absoluut vorst! sewwes krijgen we allemaal een staatsgodsdienst opgelegd hehe Misselijk

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:20

Het was natuurlijk te verwachten, deze discussie..

Hoe zijn de moderators gekozen? Op de eerste plaats zijn het inderdaad mensen die wij (Heike en Bart) kennen en waarvan we weten wat we van die mensen kunnen verwachten.

Verder hebben we inderdaag gekeken naar wie er het meeste post op een forum.

Wat betreft die 'technische bekwaamheid' dat is totaal irrelevant. Het technische deel van het modereren stelt niets voor. Is simpelweg die knopjes onderaan ieder topic (die witte bolletjes) gebruiken of een bericht editen, net zoals je gewend bent.

Het gaat bij het modereren vooral om WAT je modereerd, ik denk dat we van het huidige team redelijk kunnen zeggen dat we weten wat we aan deze mensen hebben en hoe ze zullen reageren op problemen.

Verder is het zo dat heel dat moderatorschap IMO geen big deal is. Het is simpleweg zo dat er teveel berichten geplaatst worden om door ons (Heike en Bart) bijgehouden te kunnen worden. We kunnen echt onmogelijk alles zelf lezen en modereren. Daarom zijn deze personen nu 'verantwoordelijk' geworden voor hun forum. Het enige dat dat inhoud is dat deze mensen topics soms verplaatsen, soms een keer een titel wijzigen en heel soms een slotje plaatsen of een topic deleten (vooral dubbele of totaal nutteloze topics).

Ook is het zo dat deze mensen niet de vrije hand hebben gekregen. Iedereen meldt netjes in Moderator praat wat ze gedaan heeft of wat ze van plan is. Meestal wordt er eerst overlegd voor iets verwijderd wordt of voor er een slotje op gezet wordt.

Maar inderdaad, dit zijn voor het grootste deel de mensen die wij persoonlijk kennen. Dat ga ik echt niet lopen ontkennen. Hoop alleen dat de reden daarvoor nu een beetje duidelijk is.

Ook snap ik het dat er nu een hoop mensen zijn die zich gepasseerd voelen. Er zijn echter maar een tiental forums, we kunnen dus onmogelijk moderators kiezen zonder dat iemand zich gepasseerd voelt.

Verder zie ik er niet veel in die moderators via een of andere ingewikkelde stem en selectie methode te kiezen. Heike en ik zijn blij met het team dat we nu hebben, hoop dat jullie daar wat begrip voor op kunnen brengen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:21

maarreh wie hadden jullie dan als modderator willen zien? geef eens een lijstje van andere mensen
er zijn wel een paar eisen gesteld. je moet veel tijd hebben en ookr edelijk bekend zijn op bokt. ik vondt juist deze mensen erg goed gekozen. ook bij t desbetreffende forum. en ik dnek ook dat t belangrijk is dat de moderators onderling het ook goed kunnen vinden en een lijn trekken.
sorry maar ik vindt eigenlijk dat jullie van een mug een olifant maken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:23

wat boeit dit nou zeg?! wat boeit het nou ook wie het een beetje in de gaten houdt?!

pfff, gezeur! het gaat er toch om dat je hier kunt bokken en niet om wie het een klein beetje in de gaten houdt dat alles in goede banen blijft of wel dan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:23

zou het dan geen idee zijn da wij wel meekunnen lezen op moderatorforum maar niet kunnen typen zodat we toch war mee kunenn volgen wat er gebuerd en wta de reden ervoor is ?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:23

nou ja Pj je kan ook overdrijven hoor?? Hij dwingt ons niets op alleen vraagt hij zich aan bepaalde regels te houden. En als je daar moeite mee hebt. Wat doe je hier dan nog??

Als je hier zo van baalt wat doe je dan nog hier?? begin je eigen Forum dan ??

Ik ben het er mee eens dat bart en heike dit hebben gedaan en ze mogen ook het is hun Forum. En dat het mensen zijn die hier veel zij okee. Maar er zijn misschien mensen die ook hadden willen helpen en die niet gevraagt zijn.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:27

tja pris, wat doe ik hier dan nog ,je bentje wel gaan hechten aan een paar personen en hun paarden , mlet die personen heb je vaak steeds erg fijne chats soms wat onzinnig vooral als ik grand prix rijd he jippie hhaha maar tja ... denk er van wat je ervan vind,

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:28

PJ, als je zo'n problemen hebt met mijn 'absolutisme' waarom ben je dan nog op bokt? Heike en ik zijn het die deze site opgezet hebben, het domain hebben geregistreerd, de server hebben geregeld, de bandbreedte regelen, de software hebben gebouwd en bijhouden... Dus ja, deze site is van ons, niet van jullie.. Zo simpel ligt het. Als je dat niet aanstaat zijn er vast wel alternatieven te vinden voor je.

BTW Marjolein heeft nog een goed punt, het zijn inderdaad allemaal mensen die veel posten en veel tijd hebben. Een moderator die 1x per week komt kijken is natuurlijk niet echt practisch, dan moeten we alsnog alles zelf doen..

Wat betreft het Moderator forum, ik zou het het liefst ook open willen houden maar dan zijn we een aantal belangrijke voordelen kwijt en dan moeten we onszelf constant zitten verdedigen. Lijkt me niet bevordelijk. We moeten gewoon snel (en liefst rechtvaardig) op kunnen treden tegen 'zooi' op bokt. Dat kan het snelste als daar niet eerst een discussie aan vooraf moet gaan met 600 andere mensen.

En voor de moderators er waren zag jij toch ook niet waar Heike en ik het over hadden? Ik zie het probleem niet zo hoor. En het is echt niet zo dat we in dat forum gruwelijk over iedereen zitten te roddelen..

Het zijn vooral berichtjes als 'ik heb dit topic verplaatst', 'wat moet ik met dit topic', 'hier staat een dubbelpost, kan iemand die even deleten', dat soort spul. Niet bepaald spannend.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:31

nou nou zo kan het wel weer. Ik vind dat PJ het recht heeft om te zeggen en te vragen wat ie vind. En Bart, jouw laatste antwoord: auw!!!! niet handig, sorry.
Ander onderwerp?

Voorzitster AFM

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:32

heb altijd goede punten. Schijnheilig
maarreh wat ik me nu afvraag. wie had je dan moderator willen hebben en waarom? want ik kan me weinig betere mensen voorstellen dna de mensen die het nu doen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:34

Tuurlijk heeft ie dat recht, ik irriteer me alleen een beetje aan de manier waarop. Maar volgensmij heb ik z'n vragen en bedenkingen redelijk beantwoord..

Maar eeh, wat is er 'auw' aan m'n laatste reactie? Over dat het forum niet van jullie is?

Tja, ik kan natuurlijk wel zeggen dat het van jullie is hoor Knipoog Is het ook wel voor een groot deel. Denk ook dat Heike en ik erg open staan voor suggesties van gebruikers. Maar PJ doet net alsof het niet hebben van een complete democratie bij een forum een slecht ding is, daar kan ik het niet echt mee eens zijn.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:35

nee joh tuurlijk is dat forum van jullie. Ik heb nergens problemen mee. alleen de toon van jouw reply bevestigde het verwijt van PJ heel sterk. Terwijl ik denk dat het niet je bedoeling is zo over te komen. Vandaar.

Voorzitster AFM

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:36

Ik heb zoiets van: "wees blij dat bokt er is"
Ik ben blij dat ik geen moderator ben, al lijkt het me wel leuk.Maar dan is het toch een soort verplichting om veel te internetten. En tja ik internet veel, maar als het een verplichting wordt.....
Ik voelde me eerst gepasseerd (zo *pats boem* ff een stelletje moderators erbij) maar nu zie ik het relevante er wel van in. het werd gewoon veel te veel werk (logisch, heike en bart leven ook niet alleen voor bokt)
En tja wat is er logischer dan mensen te kiezen die hier allang komen en de "bokt-regels" (of is het een boktregel ->hou elkaar in ere!) kennen.
Ik vind het goed gedaan, bart en heike weten echt wel wat ze doen en ik geloof niet dat ze over'een nacht ijs' gaan.
kortom: TOPPIE!
moderators en vooral heike en bart. van mijn kant alleen maar een bedankje voor het bestaan van bokt. Enne...tja een post over dit onderwerp van heike en/of bart had leuk geweest.
Groetjes en liefs,
Petra

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Capriootje, ComscoreBot, GoogleAdsense, Jacquelinee_, Lara_, maessie, Meliaforever, moonsparkle, Niobe, Ruai, SUSANNEx, Vaiqua, vevina, Westhof, xCherissa en 64 bezoekers