isolda kent alle pasjes nog....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 22:07

Verheven draf, verzamelde galop, Achteruit, zijwaarts en beide tegelijk. En dit alles met een uitstralende kalmte, alsof ze het iedere dag deed. En dat alles na zo'n 3 maanden niet rijden.
Goed he?? *LOL* *LOL*
Het gaat heel makkelijk, iedereen kan het. Voor alle oefeningen is er maar 1 ding dat je hoeft te doen. Verder dan 200 meter bij het weiland weg rijden. *LOL* *LOL*

Maar het ging vanavond heel goed, zelfs boven verwachting. Ik kon er zo opstappen, geen gekke sprongen, geen geren, geen gedrein. Met wat aanmoedigingen zo het hek uit en het kleine hoekje gereden. Alles oke! Dus een stukje verder proberen, we moeten tenslotte binnenkort weer buitenritten rijden. (en dan langer dan 500 m.)
Ze liep goed, ook al moest ikhaar af en toe wel even aanzetten. Af en toe de rem erop, en direct in zijn achteruit. Eigelijk is Isolda heel slim. Als ze niet verder wil, zoekt ze een stukje uit waar dat eigelijk niet kan. (voor een auto of een sloot oid)
Ze kan dan een stuk achteruit, totdat we er bijna in of op zitten, dus dan moet ze weer vooruit. Als je dan je mond op slot houd n maar hard genoeg trekt, dan kan je de bocht om. Heel vervelend, maar ik kan goed zuchten en tot 10 tellen. Overnieuw proberen en volhouden werkt goed bij Isolda blijkt.
We hebben een heel eindje bij het weiland weggestapt, ik was erg trots op mijn meissie. Ook al gingen we op de terugweg bijna aan de kletter, na een paar meter luisterde ze weer.
Udinnetje stond aan haar touw, ging ook heel goed. Alleen had ze haar beentje erovergegooid en heeft ze een klein schuurplekje eraan over gehouden. Ach ja, 1 van de velen. Ik weet niet wat dat kleintje doet, maar ze heeft overal al wel een klein wondje gehad. Geeft ook niets, het zag er mooi schoon uit. Morgen ga ik even heen en smeer ik er een beetje betadinezalf op. Heelt het wat sneller en blijft het lekker soepel, het plekje zit achter haar knietje.

Maar ik had dus een hele fijne avond met mijn meiden! Het was heerlijk rustig weer, heb lekker in een shirtje gereden tot iets van half 10. Heerlijk gewoon, Genieten met een hoofdletter G!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 08:42

ohhhh heerlijk toch!misschien was isol wel blij dat zij nu eindelijk weereens aandacht van jou kreeg Knipoog
echt gaaf voor je hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 09:07

Heerlijk he, om weer te kunnen rijden! Ze went er vanzelf wel aan om steeds wat verder weg te gaan en dan kan je weer helemaal genieten. En volgens mij had Udinde wel familie van Pablo kunnen zijn. Die was ook zo ontezetten eigenwijs. Klom bijvoorbeeld net 2 maanden oud over het hek heen om eens buiten de wei te gaan kijken (vertel dat maar niet aan Udinde Lachen ).

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:40

haha dus je kan zo de Z in met al die oefeningen alleen jammer dat ze nog niet in het boekje staan maar dat komt vast nog wel *LOL*

Toch braaf van je 2 meiden he? hoe gaat het met berber staat die nog alleen of loopt ze bij haar dochter en kleindochter in het land?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 13:18

berber staat nog in haar eentje. Weet niet, misschien laat ik haar daar ook nog wel even, er staat nog gras zat.
Ik heb geen zin in 2 klevende paarden. Ook al valt dat denk ik ook wel wat mee, Berber is aardig op haar zelf.
Er moet in ieder geval eerst gehooid, dan is het weiland wat groter. Nu hebben we een stuk afgezet, is te klein voor 2 ruziende merries!