Ik weet het niet meer hoor!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Ik weet het niet meer hoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 18:32

Geef je je op voor een wedstrijd voor Amateurs en Open ( reining)
Dan wordt ik opgebeld dat ik alleen OPen mag rijden. Wat is nou het geval ik rij op een andermans paard. Namelijk een lespaard, dus ik betaal ervoor om op hem te mogen rijden en wedstrijden op hem te mogen rijden. Dus in mijn ogen is dat heel wat anders dan het geval dat je echt proffesional bent. Want dan wordt je er echt voor betaald om les te geven of om een paard te trainen. Dus daar vang je voor. Maar ik betaal er voor om les TE MOGEN krijgen EN om op het paard eenw edstrijd te mogen starten. Nu is de voorzitter van de WRAN er niet mee eens dat ik op dat paard Amateurs start. Wie kan mij helpen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:22

he
wat raar.
dan zou er dus niemand op een lespaard bij de beginner en amateur mogen starten? Verward Verward Verward
rare regel.
door wie werd je opgebeld?
Laatst bijgewerkt door Jos op 08-12-02 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:25

De WRAN heeft nooit gespoord...

En dat is mijn bescheiden mening. Voor mij geen WRAN wedstrijden. Jammer, maar daar hebben ze het naar gemaakt...

(en kom ajb niet met de opmerking: dan moet je maar lid worden om er wat aan te veranderen, want dat helpt toch niet)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:32

In het reglement van de wran staat iets over wel mogen starten bij bijvoorbeeld beginners op andermans paard als je een leasecontract hebt voor tenminste 6 maanden.

Ik weet niet hoe dat met amateurs zit...Ik heb het een keer zo half gelezen. Maar je zou er de reglementen op na kunnen slaan...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:40

in het regelboekje staat op blz. 26
Amateurs:
ruiters ingedeeld in deze groep zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299( dit zijn alle amateur onderdelen) en 401 t/m 499( dit zij de open onderdelen) in dien zij starten met een eigen paard.
ruiters ingedeeld in deze groep zijn tevens startgerechtigd in de disciplines401 t/m 499 op paarden van een ander, mits zij hiervoor geen vergoeding krijgen

in het wolters woordenboek van roel betekent het woord "TEVENS"
TEGELIJK, ZOWEL ALS, SAMEN, DAARBIJ, BOVENDIEN OOK.

ik snap het dus niet zo ,jullie wel Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:45

Nee...
Maar het verbaasd me niets....

En degenen die wel vergoeding krijgen, mogen die dan in de amateur? *LOL*
(sorry kon het niet laten)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:50

Haha! *LOL*

je bent dus Amateur, maar je moet open (proffessional) starten . Verward

is net zoiets als dat mensen zeggen " je mag hier wel western rijden , maar niet spinnen niet stoppen en geen circels"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:55

........En niet met stersporen rijden, en mag er dan ook een ander zadel op...?

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:19

Begin dit jaar kreeg ik een brief waarin vermeld stond dat ik was bevorderd naar gevorderde beginners aangezien mij dat nooit wat zei had ik gebeld naar het secretariaat. Hij kon het ook niet goed uitleggen .Dus zei ik dan start ik wel amateur. Maar ik had ook gezegd dat ik op een lespaard reed. Hij zei dat ik daarmee wel amateur mocht starten want ik betaal voor de lessen en voor de wedstrijden ( om hem te mogen huren) dus ik denk mooi datis geregeld en nu mag ik niet starten in de amateur. Probeer die man nu nog te bellen maar die EIKEL is nog steeds niet thuis. Heb Marcel Buchter ook gebeled en hij zegt dat we dan maar eventueel een lease contract moeten maken. Maar ja ik lease hem niet ik les eerop en betaal ervoor en ik betaal voor het huren van de wedstrijden.

Dus jah euh wat moet ik nou.... Verward ik weet het niet meer. Ik denk dat de WRAN nu wil zeggen van je koopt maar een eigen paard en daar start je maar mee. En aangezien ik die al heb maar nog te jong is om mee te kunnen starten

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:35

Jos schreef:
in het regelboekje staat op blz. 26
Amateurs:
ruiters ingedeeld in deze groep zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299( dit zijn alle amateur onderdelen) en 401 t/m 499( dit zij de open onderdelen) in dien zij starten met een eigen paard.
ruiters ingedeeld in deze groep zijn tevens startgerechtigd in de disciplines401 t/m 499 op paarden van een ander, mits zij hiervoor geen vergoeding krijgen

in het wolters woordenboek van roel betekent het woord "TEVENS"
TEGELIJK, ZOWEL ALS, SAMEN, DAARBIJ, BOVENDIEN OOK.

ik snap het dus niet zo ,jullie wel Verward




wat men bedoeld is****
je kunt blij zijn dat je niet je amateur status verliest !!!!!!!!!
als je start op het paard van een ander zonder er voor betaald te krijgen.
krijg je er wel voor betaald daqn ben je geen amateur meer.

beetje krom geschreven van de wran maar dat bedoelen ze.

dus Cool
amateur blijf je als
je start met je eigen paard in de open
je start met een paard van iemand anders zonder er een vergoeding voor te krijgen.
maar hoedan ook je mag met een paard van iemand anders alleen in de open starten.(uitzondering is als je van plan bent om het paard te kopen,en je wil proef rijden dan kun je een paar keer vrijstelling aanvragen.

dus ja chantalleke je moet gewoon open starten met een paard wat niet je eigendom is.en je blijft amateur als je er niet voor betaald krijgt.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:39

jah okey maar dan moeten ze die belofte niet maken dat ik en in de amateur en in de open mag rijden. Dus fout bij de WRAN

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:45

dank je Blaze
wel raar opgeschreven in dat Wran boekje hoor.

wel jammer dat je op deze manier op een lespaard dus bij de profs moet starten.
maar ..........als je dan wint, dan ben je wel heeeeeeeeeeeeel goed

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:49

jah maar jah ik ben amateur en ik vind het ontrecht dat ik dus open moet starten terwijl ik er voor betaal om op Heatwave te mogen starten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:52

Het is bij de AQHA niet anders hoor...
Misschien toch maar een leasecontractje maken?

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:56

Boos! jah moet dan maar inderdaad een leasecontract maken Dus ga dan wel meedoen in Kalverhoek. Als het nu ook nog goed gaat.


WRAN Chantalleke

Maar iedereen bedankt. Maar moet die man gewoon nog even bellen en dan horen jullie wel wat het wordt maar alvast bedankt

Doei

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:53

chantalleke ik had precies hetzelfde als jij, een paard die niet van mij was maar waarvoor ik dus ook niet betaald kreeg. en ik ben ook gewoon amateur.

de oplossing LEASECONTRACT.

wat hebben we gedaan: een lease contract laten opgestellen (een vriendin van mij is notaris Haha! ) waarin alles staat incl. alle dingen die de wran niet voorziet. want hun omschrijving van wat er in een leasecontract moet staan is ook al zo verhelderend }> niet dus. daarmee mocht ik dat paard gewoon bij de amateurs starten.

het paard stond bij die mensen thuis en zij wilde gewoon gebruik van die merrie kunnen maken, en hoe het paard werd gehouden wie bepaald of er ijzers onder moeten, en evt. dekens, al dat soort dingen. en op deze manier was alles goed geregeld.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 00:07

Kan je die verschillende dingen wat hun erin willen hebben voor mij pb en dan stellen wij dat ook op

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 00:09

want ik zit er echt mee en die man van de WRAN heeft mij niet terug gebeld

Simonus
Berichten: 47
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 05:08

Welcom to the real world Chantelleke!!! Goed alle regelementen lezen, WRAN, NRHA, AQHA, paard niet op jouw naam dan open starten, is overal hetzelfde hoe oneeerlijk het ook lijkt.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:06

Ach wat doet iedereen moeilijk. Hoeveel mensen starten er niet WRAN en rijden op een paard wat niet van hun zelf is. Vroeger deden ze nooit zo moeilijk (of ze wisten het niet Verward )
Chantalleke was zo eerlijk om te zeggen dat het haar paard niet is en wordt er nu meee 'gestraft'.
Zelfs bij de AQHA kun je op een ander zijn paard starten, als je maar weet hoe Schijnheilig Lips are sealed

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:44

Ook wel jammer van de WRAN eigenlijk, aan de ene kant willen ze juist meer mensen trekken om mee te doen maar ja, als dat zo onderhand alleen met een eigen paard kan... Ik heb een paar jaar geleden ook weleens gestart met een paard dat niet van mijzelf was. Nooit gemeld en ook niks te horen gekregen toen. Gewoon niet eerlijk zijn dus Knipoog

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 15:12

Inderdaad als de wran zo door gaat verliezen ze leden. En inderdaad Sugarmiss je word gestraft als je eerlijk bent dat heb ik nunwel gemerkt ,maar dan moet die secretaris maar niet beloven dat ik zonder gedonder amateur kan starten

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:00

schrijf een brief aan de voorzitter van de WRAN Jan Trel en leg het probleem uit. En dat het niet duidelijk is waarom de secretatis heeft gezegd dat het wel mag en nu weer niet.
Als maar genoeg mensen protesteren en dat duidelijk maken aan de WRAN gebeurd er misschien wel eens wat.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 16:07

het probleem is Jan trel want hij is de enige van het bestuur van wie het niet mag

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:10

En in de WRAN is geen democratische besluitvorming tijdens vergaderingen Verward