stijf na kreupelheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

stijf na kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 21:33

Mijn pony is een aardig lange tijd kreupel geweest. Maar nu is hij helemaal stijf geworden en loopt dus een beetje onregelmatig. Van mn instructrice kreeg ik de tip om veel te stappen en af en toe een stevig drafje, maar absoluut niet te sukkelig en daarna weer stappen, enz. Zo doet hij niet te veel, maar heeft hij wel even de kans om zijn spieren te rekken. Wie weet raad om mijn pony weer soepel te krijgen???? Ik wil hem zeker niet overbelasten! Maar hoop wel dat hij snel weer wat soepeler wordt. (ps. hij liep rechtsachter kreupel)

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:11

Ik zou het advies van jouw instructrice opvolgen. Iig veel beweging maar op een laag niveau. Lekker voorwaarts. Succes!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 11:14

Het is logisch dat hij wat stijf is ...immers hoe soepel loop jij nog als je de hele dat met een steentje in je schoen hebt rondgelopen...dan ga jij ook je spieren anders bewegen en dan krijg je toch spierpijn en word je stijf.

Dat is met je pony ook aan de hand. Zoiets mag je dus niet overvragen, dus ga lekker rustig aan rijden, ongeveer een 20 minuutjes per keer, liefst dagelijks, waarbij je dus veel stapt en grote voltes rijdt. Blijf wel vragen, maar ga nooit dwingen.
een paar buitenritten kunnen echt wonderen doen!

umay

Berichten: 275
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:11

ik vind het advies van jouw instrustrice op wel goed
ik denk dat dat het best is.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:42

Toen mijnes 4 weken in de box had vertoeft begon ik dagelijks met 10 minuten aan de longeer lijn(hele grote volte!)

Paar rondjes stap en een paar rondjes draf en dit om de 3 a 4 dagen wat uitbreiden.
.
Daarna heeft hij wegens weer kreupelheid 5 maanden op de wei gelopen en later ben ik met conditie opbouw weer net zo begonnen.
Ging super, na 6 weken kon ik 3 kwartier les nemen.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 20:43

het zou het beste zijn als mijne ook het land in kon, maar jammergenoeg lijkt ons weiland meer op een meer en mag hij niet bij de anderen, omdat hij te dominant is. Hij loopt nu trouwens al beter, maar het lijkt nu of ie linksvoor iets onregelmatig loopt i.p.v rechtsachter. Bedankt voor jullie reacties!!!!