achjterovergeklapt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

linnesin
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: OV

achjterovergeklapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 16:23

Het al ongeveer 3a 4 weken geleden.

Ik ging met mijn pony naar school waar ik les kreeg van Lammert Haanstra. Eerst longeren en toen ff rijden. Alles ging allemaal hardstikke goed. Toen ik klaar was, en we naar de trailer liepen raakte ze in verzet. (doet ze meestal als ze de trailen in moet voor de 2e x) Nou iedereen stond er bij te kijken en ja je moet dit doen en je moet dat doen. Ik heb een poosje met haar gestapt na een aantal pogingen om de trailer in te gaan. Ze gingen er eerst met de longeerlijnen achter langs. Toen de pony steigerde trokken hun aan. Nou das het domste wat je kunt doen want geheid hij slaat je achter over.
Nou toen de helft weg was heb ik het nog een keer heprobeert en het wou weer niet. Er was ook een vrouw die een paard van 1,78 had met het zelfde probleem, en ik moest naar een longeerlijn aan de ene kant van het halster over de neus heen halen en in de andere ring van het halster steken. Als ze dan steigerde moest ik aan trekken, nou dat had ik een keer gedaan en vond het niks. Toen was er een man van de stal die het wel even zou doen. De pony steuigerde een paar keer en hij trok een aantal keer en toen klapte ze achterover met haar hoofd langs het beton heen. Ze had een dikke opgezwollen bult boven haar oog, en een grote kale plek. deze had ze ook onder de maantop precies tussen de oren. Haar achterbeen wat kapot en opgezet. En er kwam bloed uit haar oor.
Ze heeft er een dikke hersenschudding aan over gehouden. En ze staat nu nog steeds op rust. Ik spuit haar benen veel af, hield dr hoofd koel, en veel aan de hand gestapt.

Als jullie een foto van dit willen zien moeten jullie even naar mijn website gaan http://members.lycos.nl/sindyonline en dan naar de laatste pagina van de foto's rechts onderin.
Als je dan tog kijkt laat dan gelijk ff een berichie achter. Gaaaap


Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:30

Gadver! Ik lok ze altijd met voer naar binnen, en als ze dat niet doen, dan nemen we een longeerlijn, doen die om de buis, en dan zorgen we dat we die strak houden. Als ze een stapje zetten weer aantrekken, zodat ie weer strak staat. En nog steeds dat voer erbij. Meestal duurt het even voordat ze erin staan, maar ze geven altijd wel over.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

linnesin
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 16:37

Ja ik had pestvoer gepakt, dar kwam ze wel opaf maar niet de trailer voor in. Sin (pony) in een eigenwijsje. Je kunt trekken wat je wil maar dan gaat ze steuigeren.

linnesin
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 16:37

stijgeren sorry

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:20

o bah wat een vervelend verhaal!!

ik ken het probleem, mn paard vertikte het ook om de trailer in te gaan, toen is de vorige eigenaar een keer komen helpen en is er er met geweld een keer of 10 opgezet en vanaf nu gaat het gelukkig altijd goed!!

maar inderdaad, gaan trekken aan een pony/paard is het stomste wat je kan doen, zeker als je weet dat hij gaat steigeren, je kan het nooit met 1 of 2 mensen winnen van een ponu die steigert!!

volgende keer gewoon op jpuw manier doen!en laat iedereen met zn wijze tips het maar mooi lekker bij hun eigen paarden doen!

longeerlijn achter de kont langs, vanaf 2 kanten dat kan je wel doen, maar ga er niet aan de voorkant aanhangen!

ook niet als je met veel mensen bent, wat als ineens een clip van het touw kapot gaat?dan klapt de pony ook achterover!!

nu maar hopen dat je pony snel weer helemaal beter is!!!

sterkte ermee!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:48

ah wat erg zeg
en wat zei die man ervan
oliebol zeg een pony moet je met geduld in een trailer zetten niet met geweld, dan gaat ie zich alleen maar verzetten.
Volgende keer gewoon op jou manier doen, want nu is je paardje nu nog angstiger voor de trailer

linnesin
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 19:58

jaa daarom, in januari krijgen we onze trailer weer, en dan rijden we haar naar de manege, dan rij ik haar en als ze er de trug weg echt niet in wil dan ga ik over de weg, manege is lopend ong 10 min dus. Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:35

Alexander_ schreef:
hallo allemaal ik ben aangemeld vandaag en wil mijn eerste bericht aan jullie sturen ik ben alexander en dressuurruiter van beroep en heb de hengst kroonjuweel staan en ben daar mede eigenar van daarnaast staan er nog 16 andere dressuurpaarden en waaronder een zes tal pensionklanten . een daarvan is batje die wel bekend is onder jullie


Welkom Alexander, maareuh ik denk dat je beter een nieuw topic post om je voor te stellen Knipoog

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:27

verveelend dat t gebeurd is , maar de pony doet t zelf,moet ie maar normaal de trailer in lopen

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:31

laurake"]
[quote="Alexander_ schreef:
hallo allemaal ik ben aangemeld vandaag en wil mijn eerste bericht aan jullie sturen ik ben alexander en dressuurruiter van beroep en heb de hengst kroonjuweel staan en ben daar mede eigenar van daarnaast staan er nog 16 andere dressuurpaarden en waaronder een zes tal pensionklanten . een daarvan is batje die wel bekend is onder jullie


Welkom Alexander, maareuh ik denk dat je beter een nieuw topic post om je voor te stellen Knipoog
[/quote]

heee alex vind je je zelf niet een beetje te oud voor zo'n forum????

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:29

wat krijgen we nu maverick??? iedereen is toch welkom op bokt??
leuk dat je er bent alexander!! ik ben laatst bij batje wezen kijken op jullie stal en ik vond het super allemaal!

All people smile in the same language....

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:50

tessa3009 schreef:
wat krijgen we nu maverick??? iedereen is toch welkom op bokt??
leuk dat je er bent alexander!! ik ben laatst bij batje wezen kijken op jullie stal en ik vond het super allemaal!

bedankt Tessa!

Vind het inderdaad een beetje banketstaaf reactie.. volgens mij moet iedereen in het begin even zijn weg vinden op bokt, en dan is zo´n welkom niet echt aardig, toch?

Iig welkom Alexander! Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:32

tessa3009 schreef:
wat krijgen we nu maverick??? iedereen is toch welkom op bokt??
leuk dat je er bent alexander!! ik ben laatst bij batje wezen kijken op jullie stal en ik vond het super allemaal!


weet ik,ik ken alex,ben maar aan t plagen

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:21

Hey!

Ik heb heel goed nieuws voor je: Clickertraining!

Ga naar deze site: http://www.lambregtse.demon.nl

en kijk dan bij Howdydo. Ik zou zeggen:

Maak een afspraak met haar, zorg dat je een trainter hebt, en zet je paard za enkele keren zonder problemen in de trailer! Ik denk dat het een goed idee voor je is!

Ik hoop dat je een stap vooruit help hiermee! Sterkte!

Groetjes, Elise

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers