beschermen alsof het haar veulen is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

beschermen alsof het haar veulen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 15:29

Gister gingen honey en jamaica de wei op voor een paar uurtjes. Een stalgenootje kwam naar me toe en vroeg of ze haar paard erbij mocht zetten omdat ze uit wilde mesten en alle bakken bezet waren. Nu weet ik dat haar paard niet de makkelijkste is naar andere paarden toe, en dat geldt zeer zeker ook voor jamaica.
Dus verteld dat het op haar eigen risico was.
Afijn, Noah erbij, en jamaica en noah steeds dreigend naar elkaar toe, zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurde eigenlijk.
Het opvallende was dat jamaica hon beschermde alsof ze haar veulen was, continu er omheen draaien, en als Noah te dicht bij kwam met het hoofd heel laag en de tanden bloot op noah af stieren.
Honey is 8, Jamaica 3.5.
Waarom zou ze zo beschermend zijn??

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:13

Is niet zo moeilijk toch Verward
Ze kennen elkaar door en door, staan dag en nacht bijna bij elkaar neem ik aan....
En dus ziet jamaica honey als het ware als moeder of andersom.
En beschermen ze elkaar, alleen is honey wat kleiner en kan minder dreigen doordat ze zo klein is Haha!
Misschien is dit de reden, ik heb dit zelf ook met 2 paarden die al vanaf hun 2de jaar bij elkaar staan, ze geven bijna hun leven voor elkaar *LOL*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:19

bij ons gaat dat ook zo: ze nemen het voor elkaar op.
Meestal beschermt de grotere de kleinere (ongeacht leeftijd) tegen nieuwe of vreemde paarden

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:33

Mijn verzorgpaardjes staan ook altijd bij elkaar. De ene trapt naar naar bijna alle paarden. Maar niet naar die ouwe. Ze ziet haar gewoon als een soort moeder ofzo en ze heeft ook echt niks te vertellen. In het weiland ook, als er een paard te dichtbij komt dan gaat ze erop af. Wel handig hoor, nooit last van wondjes door trappen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 00:53

hmmz, ze staan echt niet dagelijks bij elkaar. Ze staan naast elkaar, maar kunnen elkaar niet zien (is hon te klein voor Haha!). Als ze allebei naar buiten gaan gaan ze ook samen, maar vaak zat dat ik hon in de paddock zet en jamaica ga rijden. Ze hebben dus echt niet dagelijks contact ofzo

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 00:55

misschien merkt james wel dat er iets met honey is waardoor ze bescherming nodig zou hebben(dracht)
je weet het maar nooit met paarden , neem aan dat paarden zoiets ook wel aan kunnen voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:14

Sorry, totaal offtopic, maar kan het toch even niet laten. Waarom loop je in vredesnaam met je drachtige merrie het risico om een ander paard dat als moeilijk bekend staat, erbij te zetten Verward Snap ik niet...... Wees maar blij dat Jamey haar beschermd, die denkt tenminste na........