[WN] NK Reining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iski

NK Reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 09:03

Definitie van de mannelijke Reiner*:

Homo Sapiens waarbij het ego zich lineair, rechtevenredig verhoudt tot de inhoud van de geldbuidel en het IQ daar omgekeerd evenredig aan is. EQ is afwezig of slechts in geringe mate ontwikkeld. Verder voldoen ze aan criteria zoals omschreven in de DSM IV, Diagnostic Criteria American Psychiatric Association, hoofdstukken 312.34 (intermittend Explosive Disorder/impuls controle stoornis) en 301.7 (antisocial personality disorder/antisociale persoonlijkheidsstoornis).

Waar kom je ze tegen? Helaas nagenoeg overal, laatstelijk in overdaad gesignaleerd op het Quarter NK te Bunschoten...(kennelijk heeft iemand ergens het hek open laten staan).

Te herkennen aan: Grote bek, blik in de ogen van: waarom zien jullie MIJ niet staan, omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, doorlopend en dus onnodig ‘gezaag’ aan de mond van het paard en in de Nederlandse Western wereld een BNer…(in Nederland pfffff..ja dan ben je écht iemand).

* uitzonderingen daargelaten, iedere definitie bestaat bij gratie van de uitzondering. De reiner die zich in dit profiel meent te herkennen maar sommige woorden niet begrijpt mag zich een echte reiner noemen en heeft een deel van mijn defintie ter plaatse bewezen.

Mars

Re: NK Reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:06

hihi... oei hij is wel erg
maar er zit helaas wel een kern van waarheid in...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:11

Whahahaha... ik vind hem wel heel leuk!!!! Gelukkig val ik niet onder die catagorie dus voel ik me ook niet aangesproken.

En ik hoop dat ze ze na het Nk weer allemaal teruggestopt hebben achter het hek

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:17

Hoe zit het met de definitie van de vrouwelijke pleasure en/of halter types.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:20

Nou Blaze.. leef je uit zou ik zeggen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:21

Hahaha.... dat zijn van die nuffige dametjes met de neus hoog in de lucht die juist niemand om zich heen zien staan (grapje hoor... laat niemand zich nu aangesproken voelen.. voordat ik dadelijk weer iedereen over me heen krijg... )

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:46

best grappig,.....
en welke personen vallen hieronder?
iski schreef:
......omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, .......

bedoel je het gejoel tijdens het pattern????

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:48

crazycactus schreef:
Hahaha.... dat zijn van die nuffige dametjes met de neus hoog in de lucht die juist niemand om zich heen zien staan
.... en die als de jury de andere kant op kijkt het bit door de mond van hun paard raggen
OK, de raggers bij de pleasure waren in de minderheid, maar ze waren er wel! Helaas.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:51

jessiejanes schreef:
best grappig,.....
en welke personen vallen hieronder?
iski schreef:
......omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, .......

bedoel je het gejoel tijdens het pattern????
Ik denk dat bedoeld wordt: Buitenproportioneel gegil en gejoel, zelfs bij matige stops en gebrekkige leadchanges .
Ik vond dat gekrijs op de tribunes van sommige groepies ook heel irritant

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:03

Als nu iets heel mooi gaat kan ik me voorstellen dat er gejoelt wordt, maar voor slechte dingen joel ik ook niet hoor.... Maar ja de groupies moeten hun goeroe natuurlijk ten aller tijden steunen

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:09

Het gejoel en de keelklanken zijn bedoeld om de Jury en de andere deelnemers te imponeren. Het is veelvoorkomend groepsgedrag.

Deze behoefte om het groepsgevoel te bevredigen komt voort uit gebrek aan besef van eigen identiteit en dus sluit men zich aan bij iemand die "belangrijk" is. Deze op zijn beurt ontleed zijn gevoel van eigenwaarde aan de hoeveelheid 'groepies', een zichzelf in stand houdend systeem dus.

Een goede Jury kent en herkend dit gedrag en zal zich er niet door laten afleiden. Wat de Jury tijdens het afgelopen NK er van vond....daarover zal ik me niet uitlaten, is niet netjes en inside informatie wordt door mij niet gelekt.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 11:05

iski schreef:
Het gejoel en de keelklanken zijn bedoeld om de Jury en de andere deelnemers te imponeren. Het is veelvoorkomend groepsgedrag.

Deze behoefte om het groepsgevoel te bevredigen komt voort uit gebrek aan besef van eigen identiteit en dus sluit men zich aan bij iemand die "belangrijk" is. Deze op zijn beurt ontleed en ontleend zijn gevoel van eigenwaarde aan de hoeveelheid 'groepies', een zichzelf in stand houdend systeem dus.

Een goede Jury kent en herkend dit gedrag en zal zich er niet door laten afleiden. Wat de Jury tijdens het afgelopen NK er van vond....daarover zal ik me niet uitlaten, is niet netjes en inside informatie wordt door mij niet gelekt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:06

Ik ken een ruiter die een beetje van de kaart was door het volkomen onverwachte joelen (heeft geen joelend groepje bij zich normaal gesproken). Aandacht was even weg en dan vergeet je zomaar een cirkel. Ruiter en groom waren wel zeer tevreden want los van die vergeten cirkel was het een heel net gereden DQ

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:07

Hahaha dan moeten jullie toch maar eens oefenen met joelen daar Anya...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:09

haha no way... vroeger deed ze altijd een spin te veel. Dat gaat nu goed. Nu moet ze maar geconcentreerd haar cirkels tellen
Gaat vanzelf een keer goed hihi

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:14

Ik ken dat. Ab had daar vroeger ook zo'n handje van. Altijd een spin te veel of te weinig of een cirkel.... Terwijl het paard heel mooi liep..... Ik heb vaak zat knarsetandend langs de kant gestaan..... Maar hij rijd de laatste jaren wel de goede patterns.

En ik moet heel eerlijk toegeven dat het me zelf ook nog wel eens overkomt

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:29

}> }> }> }>

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 11:34

Nee.....zo bedoel ik het allemaal niet. Het joelen en schreeuwen als groepsgedrag kennen we denk ik allemaal wel. Bij de reiners dienen de keelklanken nog een ander doel: diegene die de proef rijdt krijgt op die manier een 'seintje' wanneer hij b.v. zijn 4e spin gemaakt heeft. Komt omdat ze zelf niet kunnen tellen.

Kan ik me bij beginners allemaal wel voorstellen hoor maar wanneer je de vaardigheid niet hebt om tot 4 te tellen hoor je op een NK niet thuis en de grooms die het doen dus eveneens niet.

Einde input.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:20

Anya schreef:
Ik ken een ruiter die een beetje van de kaart was door het volkomen onverwachte joelen (heeft geen joelend groepje bij zich normaal gesproken). Aandacht was even weg en dan vergeet je zomaar een cirkel. Ruiter en groom waren wel zeer tevreden want los van die vergeten cirkel was het een heel net gereden DQ
Hey, die ruiter heb ik ook gezien!
De geluiden die tijdens haar proef van de tribune kwamen, waren oprechte uitlatingen van waardering door objectieve toeschouwers en in deze zin niet te vergelijken met het door Iski beschreven gejoel van subjectieve groepies/sekteleden.
Tot zover mijn volzin voor vandaag

@Iski: Je betoog is ietwat gecharcheerd, maar je slaat de spijker aardig op z'n kop!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:27

Wel heftig, maar leuk verwoord en voor het grootste gedeelte zeker waar.

Een (goed) jurylid zal zich zeker niet laten beïnvloeden door het gekrijs van de tribunes. Hij/zij heeft het overigens veel te druk met het zien van iedere onderdeel van de reining om ook nog eens die geluiden te gaan analyseren. Als het goed is hoort hij/zij ze niet eens tijdens de proef.

Overigens helemaal moeilijk wordt het in de spin als er nog een kwart bij moet .

Studie sociologie/psychologie gedaan Iski?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:47

crazycactus schreef:
Ik ken dat. Ab had daar vroeger ook zo'n handje van. Altijd een spin te veel of te weinig of een cirkel.... Terwijl het paard heel mooi liep..... Ik heb vaak zat knarsetandend langs de kant gestaan.....

Citaat:
Bij de reiners dienen de keelklanken nog een ander doel: diegene die de proef rijdt krijgt op die manier een 'seintje' wanneer hij b.v. zijn 4e spin gemaakt heeft. Komt omdat ze zelf niet kunnen tellen.
Kan ik me bij beginners allemaal wel voorstellen hoor maar wanneer je de vaardigheid niet hebt om tot 4 te tellen hoor je op een NK niet thuis.

eeeuhhhh, ojee.......
Gelukkig kan hij nu wel tellen Mag hij toch blijven

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:50

Yeahhhh... gelukkig maar want hij is toch wel weer van plan om wedstrijden te gaan rijden met zijn merrie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:38

pfff, ben ik blij dat ik een vrouwlijke reiner ben, hoe erg is het dan?

heel mooi geschreven trouwens
ik ben niet in bunschoten geweest dus heb niets gezien maar kan me er toch wel wat bij voorstellen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:51

moet je eerlijk zeggen dat als ik vroeger startte ,ik helemaal niks meer hoorde !!! Was alleen op dat apparaatje onder me aan het letten en probeerde het pattern te onthouden.... terwijl de zenuwen door me keel gierden... hihi.
Al met al kriebelt het altijd wel weer om te starten als ik ze zo bezig zie.... helaas gaat dat met die ouwe niet meer.

Edson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:10

waar je jezelf wel niet druk om maken....