Wordt er strenger gepunt bij selectiewedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wordt er strenger gepunt bij selectiewedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 16:10

Vandaag dus de laatste selectiewedstrijd. Ik moest om 10.08 uur als 2e starten (is nooit zo fijn als je als 1 van de eersten moet).
Imker liep lekker voorwaarts, wijken voor de kuit ging perfect (liep niet over zijn buitenschouder weg) en ik had er echt een goed gevoel over.

Kom ik net op de club, ben ik 14e geworden, van de 20, met 148 punten. Lips are sealed Echt waardeloos. Superveel 5-en op mijn protocol en daarbij de vermeldingen dat Imker onregelmatig in de middendraf en middenstap was.... Nou, daar heb ik anders mooi niets van gemerkt. #$*&&)(#*&%)@^#, daar kan ik echt van balen, liep Imker eindelijk lekker voorwaarts en ontspannen aan de teugel * dat is bij ons een beetje problematisch * , krijgen we dit weer.
Dit zou ik wel met de Jury willen doen:

Punten juries altijd wat strenger bij selectiewedstrijden, of ligt het gewoon aan mij?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:00

Ahh das jammer ja.. soms kunnen punten gewoon tegenvallen terwijl je zelf er een heel goed gevoel over hebt!
Maar er word niet strenger gejureerd hoor bij selectiewedstrijden. Je kan ook gewoon mee doen aan die wedstrijden als je geen selectie rijd en dan zal het een beetje oneerlijk zijn als je dan zelfs ook strenger op je gelet word. Dus helaas.. De jury dacht anders over het proefje dan jij.. Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:08

Naar mijn idee wordt er tijdens selectiewedstrijden hetzelfde gepunt als tijdens normale wedstrijden.
Het zou ook niet eerlijk zijn als dat niet zo was, de proeven en zwaarte qua beoordeling zijn tenslotte hetzelfde voor de klasse die je rijdt, om wat voor wedstrijd het gaat mag niet meewegen.
Helaas voor jou zijn er blijkbaar toch hogere punten weggeven, alleen pech dat dit aan andere combinaties is gedaan.
Altijd jammer als je zelf het gevoel hebt dat je goed gereden hebt, en de beoordeling is dan maar zozo.
148 punten is overigens helemaal geen resultaat om je voor te schamen, maar ik kan me voorstellen dat je op meer gehoopt had.

De dooddoener "het is een jurysport" zal ik je besparen Knipoog , rest me niks anders dan je heel veel succes te wensen met de volgende wedstrijden !
Soms heb je gewoon pech, jouw tijd komt nog wel

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:46

Ik heb anders wel altijd het idee dat ze bij selectie wedstrijden de strengere juryleden laten jureren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:39

Citaat:
Superveel 5-en op mijn protocol en daarbij de vermeldingen dat Imker onregelmatig in de middendraf en middenstap was....

Ben maar blij dat je je proef uit hebt mogen rijden.
Ik mocht gaan bij een gespannen paard, was ook selectie Verward
Maar dat het over het algemeen strenger is weet ik niet.
Net hoeveel punten de jury die dag in haar tasje of koffertje heeft zitten Lachen

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:14

Had je toevallig D. de Waard als jury? Die jureerde ook op een dergelijke manier.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 14:15

Nee, het was ene Dielen, ik heb haar nog nooit gehad. Als het nou mw. v.d. Ven was geweest, dan had ik het wel geweten, daar heb ik een paar keer wat woorden mee gehad, die zou mij nooit een winstpunt toekennen.