jog, aan te leren, of kwestie van aanleg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 11:28

zaterdag op lois ging ie even in jog, en dat zit gewoon zo relaxed!!!!!!
Kan honey dit ook leren? Of moet een paard daar natuurlijke aanleg ofzo voor hebben (zoals Tölt bij ijsjes)
Als ze het kan leren is natuurlijk de vraagg, HOE?
zal waarschijnlijk niet al te simpel zijn


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:59

Oei, hier zal wel commentaar op komen, maar ik ben dus van mening dat elk paard kan leren joggen. Alleen is de ene er wel meer geschikt voor dan de andere. Een lange WPN'er heeft er meer moeite mee dan een compacte Quarter, en het achterbeen van een Fjord, Fries of Tinker heeft ook zo z'n beperkingen (deze paarden zijn gefokt op een "duwend" achterbeen, wat bv in het tuig heel goed is, maar met rijden soms een beperking).

Toch, met inzet (en talent) van de ruiter, en goede begeleiding, zou elk ras een aardig eindje moeten kunnen komen. Alleen is het stukje natuurlijke aanleg zoals quarters dat hebben, natuurlijk erg handig. Aan de andere kant kun je ook redeneren dat je dan de weg van de minste weerstand kiest, en dat het aanleren bij een niet-westernpaard misschien voor sommige mensen wel nog meer uitdaging heeft....

Moraal van het verhaal: JA, Honey kan het ook (leren) !


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:03

jep honey kan het ook , zeker als je weet dat die draaiorgel van sonja het kan .dan kan zelfs de lompste ezel het, maar ik zou het haar niet leren, ik vind trouwens dat fjorden en shetters helemaal niet geschikt zijn om western mee te rijden Extreme duivel Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:09

Niet boos op gaan reageren allemaal, PJ is een ettertje... *LOL*
Maf jong, ga patat bakken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:11

patat eten zeker , jij bakt Haha!
haha bij deze zijn jullie uitgenodigd bij sonja om patat te eten , ze gaat ervoor jullie bakken

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 12:29

Elk paard kan de jog leren. Sommige paarden kunnen heel gelijkmatig lopen, daardoor kun je heel gemakkelijk zitten tijdens de jog. Mijn paard (KWPN'er) kent ook de jog, echter zij gooit veel hoger op dan een Quarter en zal dus nooit zo comfortabel zitten als een Quarter.

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 19:43

Sommige quarters is het 'aangeboren' en hoeft het voor de wedstrijden alleen maar vervolmaakt te worden (hoofdje licht ingebogen). Een paard wat niet wil zal het ook nooit met plezier laten zien. Een goede jog vereist veel kracht uit de achterhand, sjokken kunnen ze allemaal *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers