goedkope oplossingen voor accesoires

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

goedkope oplossingen voor accesoires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 00:00

Welke oplossingen hebben jullie bedacht voor paardedingen....
denk hierbij aan bijv. dekenrek, zadelbok, hoofdstelhangers enz...

Ik heb bijv. van stukken afvoerpijp een zadeldrager aan de staldeur zitten... kostte maar een paar euro, en voldoed net zo goed als een dure wegklapbare..

blikjes als hoofdstelhangers...

wie heeft er nog meer dingen "bedacht"?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:37

Ik heb op het onderstel van een oude ijzeren stoel (zo een met een plastic zitje) 3 buizen laten maken en er wieletjes laten onderzetten. Nu kan ik mijn western zadel overal mee naar toe nemen.
echt handig.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:47

in plaats van een dure paardenkast wat houten planken in elkaar zetten.
spijkers als hangers voor het hoofdstel.
een vuilniszak half openscheuren past bij precies over je zadel, niet helemaal vochtvrij maar wel handig als je zadel in de zon moet liggen, verkleurt ie niet.
of gewoon ouder wollen dekens als zweetdekens (lekker origineel Haha!)
verder heb ik dacht ik nog niks.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 01:32

Op de vorige stal, hadden we van die rollen waar kabels opgewikkeld worden (kleine natuurlijk Knipoog !), als trensen-houders. We hebben toen een avond geknutseld, en met "moosgummi" (van die "schuimplastik" platen) paardenhoofdjes gemaakt en er op geplakt. Daaronder staat de naam van het betrefende paard. Dit stond zó leuk, dat we ze in de nieuwe stal ook weer gaan maken!
De dekens hingen we eerst altijd over een stro-touwtje aan de box Clown . Nu hebben we van latjes en 2 stukken touw, een soort "touwladder" gemaakt en een klein stukje van de muur áán het plafond opgehangen.
O ja, nog wat! Omdat de handschoenen altijd kris-kras door de kast heen lagen, hebben wij het volgende gemaakt: aan de binnenkant van de kastdeur, hebben we een latje getimmert, en daarin een aantal kleine spijkertjes geslagen. Bij de Marskramer/blokker oid. kan je van die klipjes kopen om je handdoeken aan op te hangen. Die dingen klippen wij aan de handschoenen en hangen ze (paar-gewijs) aan die spijkertjes in de kast.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 08-12-02 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 09:46

Ik heb een lange PVC buis gekocht, in 3 stukken laten hakken, touwtjes gekocht, er door heen gehaald, vastgeknoopt, et voila je eigen dekenrek voor nog geen 3 euro!

Achter Isabeau zie je het rek hangen, krijg je een beetje een idee Haha!

Afbeelding

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:15

Ik heb vorig jaar voor nog geen euro zo'n hakensetje bij Zeeman gekocht. Daar zit van alles in.Er zitten zelfs dubbele haken in, dus een lange haak boven met een klein haakje eronder, daar hangt mijn hoofdstel aan. In mijn kast staat een korte tafelpoot op de grond vastgemaakt een stukje van de zijkant en daar staan mijn sjabrakjes tegenaan. Mijn voederton is een oude medicijnenton (gratis dus). En verder heb ik van die Xenos opbergboxen (goedkoop en in leuke kleurtjes als roze en paars) en heb ik handdoeken enzo van de zeeman. Daar kan je sowieso veel dingen vandaan halen die van pas komen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:36

In mijn kast heb ik een lange rails waar je van die plankendragers in kan steken. Je kunt plankendragers gebruiken voor een plank in je kast, maar ook als steun voor tuig. Een drager voor een werkblad met daarop een stok geschroefd is mijn zadelsteun. Allemaal perfect verstelbaar. Wil ik ook in mijn nieuwe kast (een grotere) Ik heb echte hoofdestelhaken, maar een dubbele laag mdf of ander plaatmateriaal kun je ook in de goede vorm zagen en ophangen. Kapstokhaakjes voor je overige hangende spullen... Een hoop is bruikbaar...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:45

Ik heb een steekwagentje om laten bouwen tot zadel wagentje inclusief bakken voor borstels en tuig.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:29

Zelf 2 dekenrekken geknutseld.
1tje van hout met 4 balken op de maat van Pinky's dekens.
1tje naast de stal van touw en zo'n dunne pvc buis. Hier hangt zijn zweetdekentje over.

Een pessoatuigje waar je in de winkel 35 euro voor betaald (en vervolgens 5 x gebruikt)

Een fleece onderdeken (van fleece, goh)

PVC buis als zadeldrager in mn kast

Volgensmij heb ik nog wel meer Verward Kan er alleen ff niet opkomen. Heerlijk zo goedkoop knutselen Lachen

Ohja en ik ben van plan een uitrijdeken voor over het tuig te maken, ook van wol of fleece.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:35

op de manege waar ik gereden heb hadden ze van die steunen waar je bij het behangen een plank op legt zodat je een soort werktafel krijgt als zadelbokjes. Best handig Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:38

oude binnenband van een fiets als stootteugel....

Veerkrachtig en niet duur...

Je suis Charlie.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:40

Ik wil binnenkort ook lekker gaan knutselen. Haha!
Heb al een zweetdekentje met zadeluitsparing gemaakt voor Onyx, maar die is niet zo goed gelukt omdat er een scheur in zat. Schijnheilig Maar wel bruikbaar, moet mijn moeder nog omstikken of hoe heet dat, en dan is ie klaar. Lachen
verder heb ik nog nooit wat zelf gemaakt. Schijnheilig
Maar wil binennkort een zweetdeken voor Camilla gaan maken, iig proberen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 35 bezoekers