leuke namen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

leuke namen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 11:30

wij hebben eind september mijn pony lynn laten dekken door juravel Haha! Kwijl mijn rijlerraar zegt dat een merrie ongeveer 50 weken moet rekenen. andere mensen roepen weer dat het 48 weken is.



en nog wat: weten jullie nog een leuke jongens naam met een j
of een leuke meisjes naam met een l

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:06

Een merrie draagt tussen de 340 en 345 dagen om exacte te zijn, maar net zoals bij de mensen gaan sommige over (dragen soms een jaar), zeker bij poney's en baren sommingen te vroeg, dus je hebt wel een richtdatum maar de boel in de gaten houden is natuurlijk belangrijk !

Wat namen betreft, je moet maar eens zoeken op internet, er zijn verschillende sites met paardenamen (via de portaalsites vind je er wel een paar), maar het origineelst is natuurlijk er zelf een bedenken. Eventueel een combinatie van de namen vande ouders of van de eigenaar of als er een meter en een peter is, van die. Een vriendin van mij haar paard heette Hyram : H (letter van het jaar) y (eerstel letter van de meter yvonne) ram (stukje van naam van de grootvader : ramiro). Ik ben tot nog toe nog nooit een tweede Hyram tegengekomen.
Ik heb er eentje die Quilon heet : Q voor de jaargang en zijn vader is Toulon !
Het zijn maar ideeën hé
Succes met de kweek !