AArghh, zou ik zwanger zijn?????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

AArghh, zou ik zwanger zijn?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 23:56

Ik zit met iets heel stoms.....In augustus ben ik gestopt met de pil, gewoon om te voelen hoe het leven is zonder kunstmatige hormonen. Mijn vriend en ik hebben daarna alles heel veilig gedaan.....er is naar mijn idee niets mis gegaan. Maar goed, na 1 maand werd ik keurig ongesteld. Maar daarna helemaal niet meer Verward Ik snap het niet. Meestal hoor je wel dat het allemaal nog heel erg onregelmatig is, maar dat het twee tot drie maanden compleet weg blijft vind ik wel scary.....

Ik voel mij verder heel normaal enzo. Maar waar iki dus echt geeeen zin in heb is een zwangerschapstest doen......Hoe bedoel je kop in het zand steken Maar het KAN gewoon niet, alles ging veilig.

Wie heeft zo'n zelfde ervaring of weet mij te vertellen dat dit normaal is als je na 10 jaar stopt met de pil slikken????


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:00

Ik ben ook wel eens gestopt met de pil en toen sloeg ik ook een paar keer over, maar als je het heel zeker wil weten zou ik toch even een testje ophalen.

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:00

Tja de enige manier om het te weten te komen is toch een zwangerschapstest!
Ben ook eens een jaar gestopt met de pil na ong. 10 jaar gebruik, ik bleef toen echt keurig in dezelfde cyclus, maar ja niet iedereen zit het zelfde in elkaar.
Waarom wil je geen test doen?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 00:04

Ja, ik weet niet. Het is zo'n gedoe en ik ben er (bijna) van overtuigd dat ik gewoon niet zwanger kan zijn.....raar maar waar. Bovendien heb ik ook zoiets van: als ik dan toch zwanger zou zijn.....dan zou ik het kindje zowiezo wel houden, dus waarom zou ik dan nu testen? Ik merk het wel als ik dikker wordt....haha. Niet dat ik nu al echt een kindje zou willen, maar ja.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:06

Hoe denkt je vriend erover? Misschien wil je vriend wel weten of je nu wel of niet zwanger bent?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:25

Het is vrij normaal dat na langdurig pilgebruik je menstruatie tot een half jaar lang kan uitblijven.
Je hoeft dus inderdaad helemaal niet zwanger te zijn.

Maar waarom zou je jezelf in deze onzekerheid laten? Een zwangerschapstest is zo gekocht.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 00:58

Ik zou wel laten testen, bij ons op het werk was een paar jaar terug iemand die steeds aan het lijnen was en maar niet afviel. Je voelt hem al, toen ze naar de dokter ging uiteindelijk, was ze zeker vijf maanden zwanger. Ze had niets gevoeld van trappelen enzo. Zij dacht dat ze last van haar maag had ofzo. Dus je weet maar nooit en dan kan je beter voorbereid zijn en anders is het een opluchting als ik je zo hoor, als het niet zo is. Succes!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 01:17

Ik zou gewoon een test gaan doen! Dat is echt niet zoveel werk en dan weet je tenminste waar je aan toe bent Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 07:57

Het lijkt mij het verstandigste dat je toch zo'n test doet. Het is ook zo dat de foetus prenatale zorg nodig heeft hebt.
Als je zwanger bent merk je dat zelf vrij snel wel, vooral aan je lichaam, het verandert en aan je gevoelens, je wordt anders.
Iig dat is wat ik van vriendinnen heb gehoord.
Enne, je wordt niet altijd veel dikker hoor Knipoog


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 10:41

Het klopt natuurlijk dat je die eerste keer 'normaal' ongesteld bent geworden. Dat was nog gewoon je 'pil ongesteldheid' net zoals je die in je stopweek gehad zou hebben. Pas daarna komt je normale natuurlijke menstruatie weer op gang. Kun je je nog herinneren hoe je menstrueerde voordat je aan de pil begon? Was je toen regelmatig?

Voor de zekerheid even een testje doen, toch wel veel handiger als je het weet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:10

Je menstruatie kan idd een tijdje uitblijven of erg onregelmatig komen.

Ook kan het zijn dat je zwanger bent. Je kop in het zand steken (zoals je zelf zegt) is op geen enkele manier slim.
Stel je bent wel zwanger, het kindje lost niet in het niets op. Dus je kan nu je kop in het zand steken, maar na 9 maanden niet meer hoor! Haha!

En misschien ben je idd zwanger en wil je overgaan tot abortus, dan is dat ook een zaak om het snel te weten of je wel of niet zwanger bent.

Succes! En zoals gezegd, doe een test of ga naar je dokter!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 12:30

Bedankt voor de tips. Jullie hebben wel gelijk, een test zou de onzekerheid oplossen, ook al zou ik zowiezo geen abortus doen. Mijn vriend weet het ook allemaal en hij kan het zich ook niet voorstellen dat er iets mis is gegaan. Hij schrikt zich waarschijnlijk wel dood als ik die test in huis heb gehaald. Maar ja, beter dat hij nu schrikt van die test, als dat hij over 9 maanden schrikt van een baby!

Die eerste ongesteldheid was na een maand nadat ik gestopt was. Dus dat was wel al een 'normale' ongesteldheid. Ik had ook minder last al van buikklachten die ene keer.

Opvallend is wel dat ik zeker 3 kilo ben afgevallen sinds september, zonder te lijnen. Kan dat ook met het stoppen te maken hebben? Dat is ook een reden dat ik niet denk dat ik zwanger ben....ik ben een stuk magerder geworden.

Mijn menstruatie voordat ik aan de pil begon.....hmmm, dat is dus meer dan 10 jaar geleden. Volgens mij was die wel heel regelmatig ja.

Nou, ik bespreek het ook nog allemaal even met mijn vriend!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:30

Ik ben ook al een tijdje gestopt met de pil die ik zo'n 12 jaar heb geslikt.
Na 1 maand ook keurig op tijd ongesteld geworden en daarna niet meer, zat flink in de rats want dacht ook dat ik zwanger was..normaal gesproken vond ik dat niet zo erg op mijn leeftijd (30) maar omdat ik medicijnen slik mag ik absoluut niet zwanger worden.
Zwangersschapstest gedaan...negatief...doktersbezoek...ja is heel normaal dat je lange tijd niet ongesteld wordt alles is een beetje erg in de war dan.
Bij mij lag het ook aan het medicijngebruik.
En ik heb zelfs gehoord van een meisje dat die een jaar lang nadat ze gestopt is met de pil niet ongesteld is geworden.

Gewoon voor je geruststelling even die test doen....en anders even naar de dokter.

Succes!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 15:09

Oh dat is wel gerustellend!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:25

Zo vreemd is het niet dat je afgevallen bent hoor, ook als je zwanger bent. Lachen
Het is heel verschillend, de ene vrouw komt wel 20 kilo aan en de andere valt 5 kilo af. Lachen
Als ik jou was zou ik gewoon een test gaan halen zodat je meer zekerheid hebt.
Maar als ik alle reacties lees hierboven lijkt dit me dus normaal (heb er geen ervaring mee) als je na een aantal jaren stopt met de pil.
Succes!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:57

Is opzich heel normaal als je een tijdje niet ongesteld wordt nadat je met de pil bent gestopt. Doe gewoon even een testje dan kun je daarna weer lekker slapen. Zoals buitenzorg al zei, dat kind lost niet in het niets op als je zwanger blijkt te zijn. Gewoon even actie ondernemen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 01:42

ik heb geen idee of je menstruatie onregelmatig wordt als je na jaren stopt met de pil ( en ook niet van plan om dat uit te gaan proberen , no kids hier) maare ik ben wel erg nieuwschierig dus hou ons op de hoogte. wie weet wordt er straks een babybokkertje geboren Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:09

chantal1 schreef:
Als je zwanger bent merk je dat zelf vrij snel wel, vooral aan je lichaam, het verandert en aan je gevoelens, je wordt anders.
Iig dat is wat ik van vriendinnen heb gehoord.
Enne, je wordt niet altijd veel dikker hoor Knipoog

Hoeft niet. Is vaak pas na een week of 10. I kwas zwanger en werd gewoon ongesteld. Tot er na 8 weken dus een miskraam kwam. Toen ik zoveel bleod verloor en het vruchtje vond wist ik beter. Dat terwijl ik toch 2 keer ongesteld was geweest.

Fiesta, freiberger, what else?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 19:48

rina schreef:
ik heb geen idee of je menstruatie onregelmatig wordt als je na jaren stopt met de pil ( en ook niet van plan om dat uit te gaan proberen , no kids hier) maare ik ben wel erg nieuwschierig dus hou ons op de hoogte. wie weet wordt er straks een babybokkertje geboren Haha!


Een baby-bokkertje.....hihi Haha! ik hoop het niet zeg! Ik heb in juli al een grote baby aangeschaft Tong uitsteken !!! Maar ik hou jullie op de hoogte!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:58

Haal gewoon een test! Dan weet je waar je aan toe bent. Ik wil je niet bang maken, maar toen wij besloten dat we wel kinderen wilden stopte ik met de pil en de volgende maand was ik al zwanger! Niks geen onregelmatigheden, niks overgeslagen gewoon pats boem..........dus dat kan ook Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Deeks93, Duran123, Es_ther, jmvdh, kiki1976, Kirrietje, moOby, MyWishMax, s_casper, Sabbientje, secricible, Selente, TheNovelist en 172 bezoekers