pffff... Mijn merrie denkt dat ze een hengst is...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

pffff... Mijn merrie denkt dat ze een hengst is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 00:29

Hallow...

Dit weer is echt hèt moment voor mijn merrie Çandy...

Ik ging vandaag gezellie met haar wandelen, warme chocolademelk voor mij mee, peentjes en 2 appels voor haar, is tog gezellig? Heelas is er van Eten en drinken niet echt veel gekomen...

Çandy kwam haar stalletje uit. Winterdeken af, canvas op. Longeerbak in, ff lekker rollen. Nou, ploft gelijk neer, hopla, 10 keer om...
Toen lekker wandelen Boos! Heel de tijd snorken en snuiven (denk aan een arabier...) draven met dat staartje omhoog... En dan hoef ik nog niet te beginnen over auto's brommers en fietsen, en al helemaal niet over HONDEN... Als er een auto, fiets of brommer voorbijkomt: bokken en rondjes om mij heen rennen, alsof ik haar aan het longeren ben..
en bij een hond: Yes!! SPRINGEN!!! en dan nog ff lekker nabokken, en een lekker showdrafje inzetten! Ja, laat maar zien hoe goed je druk kan doen en moi kan draven.. Zit er dan toch arabier in... of lijkt dat maar zo?
't Was opzich wel leuk om te zien, en ik heb ook constant in een deuk gelegen omdat ze zo lomp deed, maar dit is tog echt baaaaal weer..?
Zijn jullie paarden en pony's ook zo druk?

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 03:03

Misschien toch wel handig om even na te denken over de redenen waarom de pony zich gedraagt zoals ze zich gedraagt? Het lijkt allemaal wel leuk zo, maar voor je het weet heb je een pony waar je weinig meer mee kunt beginnen omdat ze ongemerkt en onbegrepen allerlei verkeerde dingen leert.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 03:25

ik ken die tiepjes ja
als ik dan wat met ze ging doen , echt altijd gewoon het hoofdstel in , heb je toch net wat meer te vertellen. als ze er namelijk met je aan de haal gaan proberen ze het voor je het weet met normaal weer ook

maar ja erg leuk(not) als ze zo hyper zijn

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:17

Nu het wat kouder wordt hebben een aantal van mij dat ook, vooral mijn jaarlingen lopen te springen en gek te doen. Ik gooi ze nu dan ook eerst los in de bak met z'n drieen, laat maar lekker dollen!! Gelukkig kan ik weer gebruik maken van de bak, na al die regen was het niet mogelijk, maar nu het even droog is geweest en gaat vriezen, Joepie!! Ik heb weer een bak

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:54

Jaaaaaaaaa.. ik ken het ook.. Haha!

Banjer denkt vaak dat ze een echte wilde hengst is.... nek er op, staart erop, showen, flemen... Banjer is een echte wilde merrie-hengst... Haha!:D

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:58

Hengstengedrag is het toch niet hoor... 'Mijn' manegepony ging andere merries dekken enz. ... Dit is gewoon beetje hyperactiviteit, wel enorm gaaf natuurlijk. *zucht waarom doet Amadeus dat nou niet*

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 17:20

Nou, het is niet dat ik haar niet kan houden ofzo. In tegendeel. Ze blijft netjes naast me draven Lachen En lageveld, de reden waarom ze zich zo gedraagt: Het is heel koud ineens, en als je dan je dikke v8 kwijt bent, en je winterdeken wordt omgeruilt voor een canvas, omdat het lichetlijk hagelt, dan moet je flink in beweging blijven om het warm te houden. snappie?
Ik had het halstertouw aan de onderkant vastgemaakt, door de ring aan de linkerkant van haar neus, over de neus heen, door de ring aan de linkerkant van haar neus, weer naar beneden en door de ring waar het halstertouw zit. Ik ken mijn pony zo lang als ze leeft, en als ik haar hoofdstel in doe, neemt ze het bit tussen de kiezen, en neemt ze alsnog een loopje met me. Maar als ik het zo doe met het halstertouw, kan ze geen kant op. En als ze gaat trekken, doet dat zeer, want dan drukt het tegen haar neus aan. het enige wat ze dan kan doen is druk zijn, bokken en springen, maar ervandoor gaan, dat gaat niet!
Dat hengsten gedrag van Amadeus ken ik ook hoor (heettie zo)! Dat deed Shelby (mijn bijrijdpony vorig jaar) ook altijd. hihi, lollig hè! Die was lesbisch ofzow, denk ik. Hahaha. En showen ook, hoor, buiten! Kijk eens wat een mooie vlekken ik heb! Hebben jullie niet!!!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, BlueStocking, Cardy, gerlindie, ikkedus, Ilayla, jokari, laura22, Pellelilly, Sintara, Sky_As, tijger en 103 bezoekers