rijden met vorst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar rijden jullie met vorst

binnenbak
38 (48%)
buitenbak
23 (29%)
langs de weg
12 (15%)
niet
5 (6%)

Totaal aantal stemmen: 78


shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

rijden met vorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 20:03

hey bokkers
hoe doen jullie dat, als het vriest rijden jullie dan??
waar in de binnebak, langs de weg, buiten bak, of niet??

ik moet helaas langs de weg, om in de binnebak te kunnen rijden.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:08

ik rij met vorst alleen buiten, en dan gewoon een buitenritje, relaxed en niet in het zweet rijden, want ik moet hem kurkdroog stappen, en in die kouw... dan bevries ik! Haha!
Kan wel op de club in de binnenbak rijden, maar moet toch nog naar stal stappen...

Tos heeft ijsvrij (buitenritjes worden niet als training gezien Knipoog )

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:15

Ik ga gewoon langs de weg, want wij hebben alleen een buitenbak en die is dan heel erg bevroren. Tenzij de eigenaar de bak gaat omploegen dan is ie weer berijdbaar maar dan is ie wel heel zwaar....

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:16

Rustig aan langs de weg. En daarna snel weer naar stal. Ik heb een bak dus rijd altijd langs de weg of longeer op het pad. Maar ik ben veel minder fanatiek als het zo koud is.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:16

Mijn keuze staat er niet bij...
Ook als het vriest rij ik gewoon. Of in het bos, of in de buitenbak.
En als de grond bevroren ga ik over de weg rijden

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:20

daar waar ik ga rijden zit een binnebak bij, dus ik heb geen problemen met vorst dit jaar, jeuj!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:39

Ik rijd zowel in de buitenbak als langs de weg, en zodra ik weer ga lessen ook 1x per week in een binnenbak, maar daarvoor moet ik ook over de weg.

Het is afhankelijk welk weer het is tijdens het vriezen.
Op het moment ligt er bij ons op de weg geen sneeuw of ijzel, hoewel misschien plaatselijk nog wat ijzel dat vanmiddag viel.
Dan vind ik het wel verantwoord nog om een buitenrit te maken, en probeer ik zoveel mogelijk in de berm te rijden. Scheve mond

Maar zodra het glad wordt buiten, door ijzel, ijs, of sneeuw... dan ga ik toch echt niet over de weg, ook al heb ik les in de binnenbak.
Niet onder het zadel, en ook niet met de trailer...

Zolang het nog kan (als het zand in de buitenbak niet hard/bevroren is) rijdt ik daar nog, en anders niet. Haha!
De paarden gaan wel elke dag in de wei en als dit te link wordt (glad bijv.) dan in de paddock.
Sterkte allemaal met de vorst! }>

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:19

Als het vriest rijd ik rustig in de buitenbak. Ik heb geen binnenbak. Maar inderdaad is de ijzel link. Vandaag op wedstrijd geweest met kennis en de trailer slipte wel een flink stuk op de terugweg.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:18

Lekker in de binnenbak!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:25

zolang de bak nog niet hard is rijd ik gewoon thuis.. en zodra de bak hard is gaan we naar de manege of me priveinstructeur Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 03:22

Ik rijd altijd in de binnenbak Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 10:20

binnebak!! Tong uitsteken *LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 10:26

Ik heb lekker een binnenbak tot onze beschikking, alleen moet ik zeggen dat dat ook niet altijd een succes is hoor...
Altijd smoor druk, iedereen van andere streken komen er met trailers, en heb altijd ruzie met de voorrangs regels *LOL*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:49

Ik rijdt als de bak recht is, in de buitenbak, als het niet glad is ga ik ook naar buiten langs de weg/fietspaden, schelpenpaadjes, en af en toe naar een binnenbak... Ik pas het dus aan aan de mogelijkheden. Als de bak droog is voor het gaat vriezen dan sleept de stalhouder de bak los en blijft de bovenlaag recht en los. Dan kun je best stappen en kleine stukjes draven (die van mij loopt niet zo lekker op hardere bodem, maar als die bovenlaag dik genoeg is, rijdt het best goed. Beter dan in de modder!)
De bak was gister mooi los en droog, dus ik hoop dat het zo droog blijft, dan kunnen we lang doorrijden!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:24

In de binnenbak, of als de 'rijwei'(eigenlijk gewoon een groot 'siergrasveld' waar ook als het niet anders kan gereden mag worden) of de buitenbak goed genoeg zijn om te rijden, dan rijd ik daar als de binnenbak te vol is.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:39

Buiten op de weg. De bak is bij ons al snel te slecht en dan moeten we naar buiten. Tenzij het glad is buiten, dan kan ik helaas niet zo veel doen. We laten de paarden dan maar in de bak rommelen of mogen ze op het land. Gelukkig kunnen we nu nog gewoon naar buiten.

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 16:34

obelix schreef:
binnebak!! Tong uitsteken *LOL*



etter }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:53

In de binnenbak, met de verwarming aan en muziek erbij. Ik ben geen bikkel en hoef het ook niet te zijn ook!

Ik denk dat als ik puur voor de lol bosritjes met een Fjord zou rijden, ik dat beest lekker zou laten staan ipv te bevriezen!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:54

In de binnenbak, en daarna lekker in de warme kantine gaan zitten Party!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:07

Zep schreef:
In de binnenbak, met de verwarming aan en muziek erbij. Ik ben geen bikkel en hoef het ook niet te zijn ook!


Vind ik ook hoor Zep, als je een binnenbak tot beschikking hebt... lekker gebruiken ook en niet de bikkel uit gaan hangen Knipoog

Ik heb geen binnenbak tot beschikking, tja... ik kàn wel ergens in een binnenbak gaan rijden, maar dan moet ik zo'n half uur over de weg, heen en terug. En dat heb ik er ook weer niet voor over. Kijk, als ik nou wedstrijden moest rijden, dan lag het anders, maar dat hoef ik ook helemaal niet, waarom zou ik dan zo moeilijk gaan doen?
Als het niet te hard gaat vriezen, kan ik gewoon in de wei blijven rijden, anders zal ik het ook met ritjes over de weg moeten doen *iets waar ik niet dol op ben Knipoog* En anders krijgt ze gewoon lekker rust Party!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:09

Binnenbak of strand Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:18

Thank God wij hebben een binnenbak. Lachen
Gister heb ik een buitenrit gemaakt maar weet je hoe koud!!!!! Weinig tot geen buitenritten voor ons deze winter. Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:24

Strand, bos en duin. En als het echt te hard waait alleen door het dorp naar het ieniemienie stukje bos en rijd ik daar een aantal rondjes.
Ik zou ook graag een "niet-bikkel" willen zijn, maar helaas heb ik geen verwarmde binnenbak ter beschikking!
*jaloers*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:23

Ik rijd in de binnenbak, of anders in het weekend naar het strand... en is de binnenbak zo overvol dan heeft meneer een dagje vrij.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:28

Ik rijd buiten, lekker zonder zadel, maar op een warme deken. Gewoon stappen en lekker warme kleding aan. De bak is hier met vorst niet begaanbaar en een binnenbak niet beschikbaar.