Hoe ziet jouw droompaard eruit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Hoe ziet jouw droompaard eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 18:20

Hey,
Naar aanleiding van het topic "welk ras zou je nooit willen hebben/kopen" , deze vraag dus : Hoe ziet jouw droompaard/pony eruit?

*Ras?
*Kleur? + mogelijke aftekeningen?
*Type? (Volbloed, warmbloed, koudbloed,...) weet niet of type het juiste woord is, maarja!!
*Hoogte?
*gebruiksmogelijkheden? (dressuur, springen,...)
*Karakter?
*...

Ik heb niet echt een beeld van mijn droompaard , maar ik wil doodgraag een spierwitte Lippizaner hengst ... zegt genoeg denk ik!!!
Droompony heb ik al gevonden ... ritchie Lovers ... is een New Forest pony van 4 jaar , nouja is me profiel staan fotos + uitleg. (haha , profielviews binnenhalen ... Knipoog !!!)

Laat maar komen , jullie droombeestjes!!!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:25

Mijn droompony heb ik al Lovers

Levi is zwart met enkel een kolletje, stoere lange manen.
Kruising Ijslander x Welsh/Arabier
Wil ik straks mee gaan dressuren, buiten rijden, soms een sprongetje en endurance mee rijden.
Heeft een vriendelijk karakter, verkeersmak, vind kinderen leuk, zou het liefst ín een kinderwagen duiken, alleen vind ik dat niet zo goed plan Knipoog

Je kan ook heel erg met hem lachen, kortom ik verveel me nooit met hem Lovers

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:27

Kijk maar in mijn profiel! Daar staat mijn droom pony! Lovers

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:30

me droompony heb ik na zoeken gezocht, en alweer een jaar! Lovers mijn Toscar!
Voor mij de idiale pony, en heb ook totaal gen behoefte aan een 2e pony/paard.

Over een aantal jaren, als ik klaar ben met me studies, en ik meer tijd heb en genoeg geld, wil ik wel een echt sportpaard. Een goede springer en en dressuur...
*denkt aan een mooie zwarte merrie (eventueel nog fokken Knipoog ) van rond de 165 en een mooi wit kolletje...*

Maar mij gaat het niet zozeer om het uiterlijk, het karacter vind ik belangrijker!
een werkwillig karacter, eerlijk en knuffelig paard...
mag best eigenwijs zijn!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:30

Mijn droompaard is het paard waar ik 100% contact mee heb, slecht eenmaal gehad en hij is nu dood. Maar ik dacht het en hij deed het zowel op stal als onder het zadel. Hij had ook wel zn eigen mening hoor, bleef wel een volbloed. Hij pakte mij zo giga terug als ik het verkeerd deed. Zo een paard zou ik wel weer willen hebben

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:55

ik ben er nog niet uit, de keuze tussen een warm of een koudbloed is ook zo groot. Maar is dan zo schattig fjordje ziet ben ik opslag verliefd en als ik dan weer zo'n mooie kwpn'er ziet dan heb ik zoiets dit is het.
Een echt droompaard heb ik niet, alle paarden zijn mooi!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:07

Een bonte of silver dapple ijslander, natuurtolter, ruin, met extra veel behang, 1.38m
verkeersmak en een werker/loper.

zo wie heeft hem voor me? Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:52

*ras :Egyptisch arabisch volbloed
*Kleur: gitzwart geen enkele aftekening
*Type? Volbloed
*Hoogte: minimaal 1.60
*gebruiksmogelijkheden: dressuur & springen
*Karakter: lekker druk, wel met een goud eerlijk karakter
*geslacht: hengst


Dat is mijn droompaard.
Die super kan lopen Kwijl

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:25

ik ben tevreden met mijn eigen paardje, je echte echte droompaard moet je lang zoeken, dat hoeft natuurlijk niet maargoed...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:25

*Ras? NRPS, zoals mn eigen wollebaal Lovers
*Kleur? + mogelijke aftekeningen? bruin.. klein kolletje 4 zwarte benen
*Type? (Volbloed, warmbloed, koudbloed,...) Volbloed/warmbloed
*Hoogte? E-pony/ klein paard
*gebruiksmogelijkheden? (dressuur, springen,...) zowieso dressuur en springen kan elk paard!
*Karakter?eigenwijs en eenkennig maar tch ook wel lief.. hij moet vrij koel van karakter zijn maar absoluut niet sloom!

Zoals ik nu lees heb ik mijn eigen pony omschreven..

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:49

* Fjord
* Wildkleur, maakt niet uit welke
* Koudbloed
* 1.40 - 1.50 m.
* Van alles, vooral recreatie, moet beetje dressuur en springen kunnen
* Lief, koppig, ondeugend
* Merrie

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:56

*Ras maakt niet uit
*Kleur? + mogelijke aftekeningen? Het liefste wit met een blauwe glans eroverheen, verder geen aftekeningen
*Type? (Volbloed, warmbloed, koudbloed,...) weet niet of type het juiste woord is, maarja!! Koudbloed denk ik, ik houd meer van rustige paardjes die ook een beetje breed zijn.
*Hoogte? Boven de 1.65m
*gebruiksmogelijkheden? (dressuur, springen,...) ALLES! HIHI! van alles een beetje, ik zou er toch vooral recreatie mee rijden. Ik wil in ieder geen paard dat in de Z of in de ZZ heeft gereden, vraasg me niet waarom, dat wil ik gewoon niet.
*Karakter? Heel lief, voor mij dan. Bij andere mensen geeft 'ie soms een bokje ofzo. Ik moet alles met hem kunnen doen en echte dtrek aan de oren en de staart paard dus!
Eigenlijk dus gewoon zoals mijn verzorponytje was, maar dan in een witte versie en een beetje groter!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:01

alleen het karakter maakt eigelijk uit!
en die moet lief zijn!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:07

Ongeveer als de pony in mijn profiel, dus mijn eigen (anders had ik hem niet gekocht natuurlijk *LOL* ). Het was nog beter geweest als hij zo'n 8 cm groter was geweest, dus 1.56 Lachen . Dan had ik er net iets beter opgepast . Ook heeft hij een moeilijke rug, en een gevoelige (overgevoelige) huid, dat is ook niet zo makkelijk . Verder had hij best een dikkere nek en kont mogen hebben van mij Schijnheilig , maar zijn karakter is perfect, en hij voldoet aan mijn belangrijkst eisen Lovers

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:10

zo ziet mijn droompaard eruit Chacomo (v.Calypso I)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:21

Mijn droompaard, dat is absoluut Rembrandt van Nicole Uphoff. Ik zat met tranen in mijn ogen voor de TV toen hij de OS won.
Er staan hele mooie foto's van hem in mijn profiel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:34

Zo ziet mijn droompony eruit:

Afbeelding

Afbeelding

DIt is dus mijn eigen pony... Lovers

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:43

Uhm....even denken: het moet een volbloed arabier zijn. Voskleurig met een mooie witte druipkol en drie witten beentjes. Lange manen en ongeveer 1.47 hoog. Verder moet ze lief en aanhankelijk zijn en een beetje pittig. Heeeeee....klinkt als Cheyenne!!!!!

Afbeelding

Mijn droompaard dus! Lachen

Maar goed nog ff seri: mijn droompaard is een paard die volledig te vertrouwen is en allround qua rijstijl. Hij/ zij moet braaf zijn op stal. Een beetje intelligentie stel ik wel op prijs en ook een beetje pit. Liever een iets te voorwaarts paard als eentje die niet vooruit te branden is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 03:41

Sja...ik ben superblij met Bud Lovers

Maar mocht ik ooit tegen een Sorrel overo American Paint Horse met Baldface aanlopen, die aardig kan lopen in de reining, en superrustig en cool is...dan eeh...sja Haha! Dan heb ik mijn volgende droompaard gevonden Tong uitsteken Moet niet te groot zijn...rond de 1.50 ongeveer. Kort, breed, compact, brede boeg, stijl kruis, lage halsinzet, elegant klein hoofd, en een supermooie bos manen en een lange volle staart Lovers Het liefst de staart in 2 kleuren, en de manen in 1 kleur Tong uitsteken 4 witte benen tot de knieën/spronggewrichten...en geleurde kont, en witte vlekken op de rug en buik. Lovers Hmm...wordt nog hard zoeken Haha! Maargoed, a good horse has nog bad color...maargoed, als hij (liefst een hengst/ruin) ook nog die aftekeningen heeft is het erg mooi meegenomen! Haha! Oh!! En 2 maanogen aub Tong uitsteken

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 09:42

Maar bedenk nou eens een ander paard.
Waarvan je denkt als ik ooit nog eens een ander paard krijg wil ik ...................

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 10:23

Lex en Nowell komen aardig in de buurt van mijn échte droompaard.

Graag een Andalusier,beetje pit,vriendelijk en werkt graag.

Ach zo kunnen we nog wel even dromen voordat ik het geld bij elkaar heb voor een derde paard Lachen

boemel

Berichten: 8395
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:11

Er is absoluut niets, dat ik mis aan mijn paard, dus ze zal mijn droompaard wel moeten zijn. Ze is altijd lief op stal, netjes op stal, lief met poetsen en opzadelen, braaf bij de smid, makkelijk op de trailer, verkeersmak, makkelijk te rijden in het bos, fijn te rijden in de bak, doet in principe altijd haar best, houdt van springen, kan goed met andere paarden opschieten en zit fantastisch. Verder heeft ze goede gangen en vind ik haar ook best mooi.

Wat wil je nog meer!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:12

Daar kan ik vrij kort in zijn: Kijk maar in mijn profiel Haha!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:12

marleentjevb schreef:
ik ben er nog niet uit, de keuze tussen een warm of een koudbloed is ook zo groot. Maar is dan zo schattig fjordje ziet ben ik opslag verliefd en als ik dan weer zo'n mooie kwpn'er ziet dan heb ik zoiets dit is het.
Een echt droompaard heb ik niet, alle paarden zijn mooi!


Waarom neem je geen Groninger of zo? Zit er een beetje tussenin.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:19

* Halfo-Arabier of Welsh
* zweetvos of valk
* 1.48m
* houd van springen en buitenritten
* goede gangen, vooral draf
* bles of druipkol met sneb
* pittige pony maar betrouwbaar+eerlijk

hier zit dus ongeveer Passion in eigenlijk Lachen