gevallen met paard en al!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

gevallen met paard en al!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 20:15

vandaag ging ik het paard van iemand anders bij mij op stal rijden.
het is af en toe nogal een klier en zo begon hij ook, nou dat kon natuurlijk niet en gelukkig was er niet veel voor nodig tot hij dat in de gaten had.
het ging eigenlijk heel goed, hij is zo slecht aan het been dus heb hem een paar keer flinke schoppen verkocht.
hij liep zelf lekker nageefelijk(is nog vrij jong en niet zo veel gewend wat dat betreft)
en bovendien waren we ook gezellig samen met een duif in de bak.. Lips are sealed
maar toen viel dat paard dus!hij zakte zo door z'n voorbenen..het kwam echt onverwacht, het ging juist zo lekker..
hij viel op mijn voet maar uit een soort reflex zorgde ik er toen meteen voor dat hij niet verder op me viel(vraag me niet hoe...)
dat paard knalde met zijn ijzer tegen de wand dus meteen kwamen mensen aan gestormd die dachten: wat hoor ik nou..haha.
nou, al het zand weer afgeklopt en weer erop.
paard liep niet goed dus heb hem maar uitgestapt en zijn beentjes afgespoten, voelde niet dik ofzo..
net maar even de eigenaresse opgebeld...ik was best bang voor haar reactie maar ze zei: ach, dat kan gebeuren..
ik hoop alleen dat haar paard niet kreupel is(loopt pas weer een paar maanden na ruim een half jaar op rust..)
en mijn voet doet echt pijn..misschien wel gekneusd..laten we hopen van niet..zal toch echt moeten rijden...dan maar zonder beugels Tong uitsteken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:48

Oei, dat is even schrikken!
Ik heb precies hetzelfde gehad een jaar geleden, met een drachtige merrie Scheve mond .
Ze steigerde, ging in zijn achteruit, en stapte in de sloot . Boem daar lagen we. Ik had toen zo'n beetje alles gekneusd wat je kunt kneuzen Knipoog
Nou, succes met je voet, en het paard !

Groetjes, iris!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 20:50

das helemaal erg in de sloot!
ik merkte dat ik zelf eigenlijk niet eens zo erg geschrokken was, alleen zat overal zand..dat was toch wel wat minder(ook in mijn mond!!!! Vingers aflikken )

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:57

Een week geleden heb ik hetzelfde gehad. Ik was aan het galopperen en na de tweede bocht zakte hij opeens met een kreun door zijn voorbenen en lagen we beide op de grond. Ik keek achterom en zag mijn paard liggen en schrok mij wild ('hij zou toch niets hebben...'). Gelukkig stond hij meteen weer op en begon rustig door de bak te wandelen. Ik ben er meteen weer op gegaan en twee stalgenoten hebben gekeken of hij kreupel was, gelukkig niet! Vervolgens zijn we gaan stappen, draven en galopperen (ook met losse teugel) en dat ging super. 's Avonds nog wel naar het ziekenhuis met mijn pols, want die was geheel stijf en dik. Bleek niet gebroken, maar gekneust. Wat dagen ingetaped gelopen en de hele week niet gereden. Nu een dikke week later gaat het goed, weinig last nog van mijn pols (wat herstel ik toch snel he....). Gisteren weer voor het eerst gereden met brace (just to be sure) en dat ging super! Vandaag weer...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:52

Brr vreemd hoor. Waarom zou die dat doen dan of was het echt een ongelukje?
Ik ben ook wel eens onderuit gegaan met Camilla, op een buitenrit, ik heb toen een tijdje schrik gehad voor buitenritten maar ineens begon het weer te kriebelen. Als we dan aan het galoperen zijn ben ik nog wel bang als ze hard gaat dat we onderuit gaan maar gelukkig is dat nooit meer gebeurt.
Bij ons was het dus heel nat buiten en ik was aan het stappen maar ze schrok van duiven die uit het mais kwamen gevlogen, dus schoot ze ervandoor in galop. Een klein stukje later was een bocht naar links gevolgt door een bocht naar rechts, en ik voelde het aankomen ze gleed zo onderuit, links van het pad daar is een soort hele brede sloot met een soort moeras, daar vielen we dus in en mijn voet bleef hangen in de beugel, ze was eerst op mij gevallen maar snel stond ze al op. Gelukkig zijn mijn laarzen ietsje te groot bij de voet. Ze draafde weg en ik sleurde een stukje achter haar aan en ik probeerde met heel veel kracht mijn voet uit de laars te trekken en gelukkig lukte dat. Camilla rende de sloot in mijn laars viel eruit, recht in de sloot.
Ben toen samen met Camilla terug gelopen en ik had toen ook van alles gekneust.. Scheve mond
Ik vind dat altijd zo eng om samen met je pony te vallen!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:56

tsja, je hebt paarden en je hebt paarden... Knipoog Haha! . die van mij ging laatst met longeren onderuit. ze schrok van iets en deed van schrik d'r hoofd omhoog. Bloos dit kon alleen niet omdat ze een slof omhad *schrik* Haha! en daar ging ze: eerst viel ze op d'r kont, toen rolde ze helemaal om en daarna ging ze op d'r buik liggen. ze is even blijven liggen om van de schrik te bekomen. haha was een geweldig gezicht!! toch was dat van jou vast wel meer schrikken. helemaal als je een stel ijzers keihard tegen de bakrand hoort aanknallen!! Bloos Bloos Bloos Haha! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:34

Dat vind ik minder. Het is nog tot daar aan toe als ik eraf zou vallen, maar met paard en al vind ik toch...sja... *bibber* Haha!
Maar je hebt het wel goed gedaan, impulsief en snel gehandeld Lachen Wees trots op jezelf Plu *LOL*
Ik zou mezelf ook rot voelen, het is toch een paard van iemand anders. Gebeurt het met je eigen paard, ook heel sneu, maar je hoeft geen verantwoording tegen anderen af te leggen...gelukkig maar dat de eigenaresse zo begrijpend reageerde Lovers Those are the people! Party!!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:02

heey laura,
dat moet wel ff schrikken zijn geweest zeg!! Heb ook een keer met Pepper gehad, was nie zo fijn......
En Sandor deed het in de zomer ook met suf in het park, die was echt gewond dat was toen wel ff schrikken.
nou sterkte!
xx

PaulientjeJarig
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:57

ik heb het ook een keer gehad met een buitenrit.
Er kwam en scooter aan en die wou erlangs dus ikke netjes aan de kant Schijnheilig en die su**el blijft staan en begint te toeteren!!! Boos! Boos! Boos!
Dus ik dacht oke ik moet erlangs dus ik weer uit de berm en probeerde ervoorbij te gaan, geeft dat domme joch ineens gas en rijdt tegen mij en tarzan aan!!!! Scheve mond Boos! Boos!
Toen steigerde tarzan en vielen we samen in de sloot...
Het probleem was dat tarzan er niet goed uitkwam dus ik pakte mijn zweep en sloeg hem 3 keer keihard (het kon niet anders ) en gelukkig sprong hij uit de sloot.
Hij rende heel hard weg maar aan het eind van de weg bleef hij staan, draaide zich om en kwam terugrennen Lovers
Ik heb dat joch nooit meer gezien maar als ik hem nu zie nou........ Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 23:42

ja, het was zeker schrikken, maar gelukkig is het paard niet kreupel en heb ik er ook niets aan over gehouden!
nu vertelde de eigenaresse me dat ze zelf ook al een keer met hem onderuit was gegaan en hij ook een keer aan de longe..dus ik ben in ieder geval niet de enige...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:06

Heb het ook 's gehad met m'n dravertje, we werden gevolgd door een traktor en daar had ze schrik van. Sloegen we een wegje in en toen ging die boer gas bijgeven en voorbij proberen te steken, dus sloeg ze op hol op de straat ; even verder in een bocht met vuurwerk uit 'r ijzertjes onderuit! Paardje wat geschaafd, en ik ferm geschrokken ... m'n arm meissie

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:32

Met mijn eerste pony ben ik in de winter weleens onder uitgegleden in de buitenbak toen ze schrok van een fiets, maar toen was er niets aan de hand gelukkig Haha!
Ik ben met mijn tweede pony weleens achterover geslagen langs de weg, kreeg hem echt met geen mogelijkheid meer naar de grond en toen lagen we om(kon op tijd wegspringen gelukkig Haha! ).

Met dit paard ben ik één keer gevallen, het lint van de binnenbak was weg en ik reed dus in een 20x80 bak. Hij was net onder het zadel en nog niet zo in balans. Hij wilde links en ik rechts en toen viel hij om na een paar slingers...Verward Daarna gewoon verder gereden, want er was niets aan de hand met ons(rol meestal snel genoeg weg Haha! )

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:19

Ik heb ook een keer zoiets gehad, dat was bij mij eerste verzorgpony. Hij was nog niet ingereden en ik wilde graag een keer proberen om erop te gaan zitten. Die man zei dat het niet kon, maargoed *ben niet eigenwijs*
Na eerst een paar dagen geoefend te hebben, ik erop, zonder zadel, want dan was hij minder bang, en hij begint te steigeren. Dus ik glij er van achter af Bloos, het paard zakt door zijn achterbenen en kwam letterlijk op mijn schoot zitten Scheve mond
Paard en ik hadden niks, alleen beiden erg geschrokken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:30

Ben zo vaak met paard en al onderuit gegaan. Nooit iets bij opgelopen. Niets aan de hand. Een paar keer dat het paard uitsjiepte in de bak, en een keer dat iones in een luie galop zat buiten in het mulle zand en vergat zijn poten op te tillen............. en een keer dat we achterover in de sloot flikkerden omdat iones bang was voor een harmonieorkestje op straat dat nie doorliep, helaas lette hij niet op de sloot toen we achteruit liepen. De sukkel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:07

Ik ben ook een keer met Jurga onderuit gegaan, maar dat ging heel onbenullig. Ik was in het bos aan het stappen om een plas heen en toen ik het pad weer opstuurde gleed Jur zo zonder pardon die plas in. Zaten we ineens met zijn tweeen verdwaasd in een plas te kijken. *LOL*