Starten jullie in zwart of blauw, of anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Starten jullie in zwart of blauw, of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 11:54

Ik heb dus een heel mooi rijjasje gezien Kwijl
Eindelijk ook met mouwen die lang genoeg zijn. Deze is alleen in eht blauw. Verder heb ik alles in het zwart (en een grijs hoofdstel Knipoog )

Hier zie je dus maar weinig tot nooit iemand met een blauw jasje rijden. Hoe vinden jullie blauw? Als ik het jasje koop, dan koop ik niet direct een blauwe cap. Lijkt dat wel? Eigenlijk moet ik doen wat ik zelf mooi vind (en ik vind het wel mooi), maar wat vinden jullie? (ik rij dan lekker gekleurd: zwarte laarzen, witte handschoenen, grijs hoofdstel zwart zadel, zwarte cap en blauw jasje).

In welke kleuren starten jullie?


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:25

Ik start gewoon in zwart/wit. Hoewel ik blauw ook mooi vind en dan met cremekleurig eronder.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:29

Ik heb alles in blauw met creme. blauw vind ik wat chiquer en levendiger. Ik persoonlijk vind een zwarte cap bij een blauw jasje niet mooi, tenzij je er een zwart revers op hebt zitten. Maar blauw met verder wit en wel zwarte laarzen kan prima hoor!

Culemborg here I come!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:34

IK start met een blauw jasje en een zwarte cap. Staat best netjes hoor, ik krijg geen rare punten omdat ik met een blauw jasje rijd. Blauw vind ik nét iets sjieker dan zwart.
Op onze club mag je eigenlijk niet in het blauw starten, maar ik heb iets aan mij oren....

Toos paardloos

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:55

Een vriend van mij, waar ik mee ga als hij een wedstrijd heeft, als groom, rijdt ook met een blauw jasje.
Gewoon met een zwarte cap en een witte broek. Staat echt sjiek!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:02

Je ziet het veel nu.. creme/lichtgeel enz.bandages,sjabrak alles wat normaal wit is die kleur.
Ook vaak zie je bij een schimmel een blauw/zwart sjabrak begrijp het wel.. maar zelf vind ik alles zwart wit mooier (het tegen over gestelde van elkaar) maar dat is mijn mening

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:24

dat blauw/crème vind ik best chique, maar zelf vind ik toch gewoon zwart/wit mooier. M'n zadel en hoofdstel en laarzen en hoedje/cap zijn ook zwart (en ik heb net een supermooi zadeldekje van Sinterklaas gekregen met zwarte sponsorborduring *LOL*, dus ik ga abso niet met een blauw jasje gaan rijden. Maar als het de enige in je maat is, dan zou het mij niet uitmaken, als je het zelf maar mooi vindt!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:30

Ikheb alles ouderwets zwart.
Blauw vind ik erg mooi maar dan wel met blauwe laarzen en een bauwe cap of hoedje. Een blauw jasje met zwarte laarzen vind ik persoonlijk niets.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:31

ik heb als tenue zwart/wit. Heb ook wel eens een tijdje met ene groen jasje gereden, maar dat werd te klein Frusty Maar ja, voorlopig hou ik het nog bij mijn zwartje jasje Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:41

Ik vind zwarts zo doods en blauw chiquer; ik start dus ook in blauw jasje en verder creme. Ik vind bijpassende cap of hoedje wel zo mooi. Ik heb wel zwarte laarzen om de simpele reden dat blauwe naar mijn smaak minder mooi zijn en zeker minder mooi blijven! En ja mijn zadel en hoofdstel zijn (bij dressuur' ook zwart.

...

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:08

Ik heb alles 'gewoon' in het zwart-wit, vind ik ook gewoon netjes staan.
Donkerblauw lijkt me ook heel mooi, maar dan alleen als je alles donkerblauw hebt. Dus geen blauw jasje met een zwarte cap en laarzen, dan liever voor een zwart jasje kiezen Lachen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:10

Ik in het geel.. Haha! Schijnheilig
Haha nee das alleen bij SGW. Knipoog
Ik ook gewoon in zwart-wit. Toch vind ik dat wel het mooist denk ik. Blauw heeft ook wel iets maar ik hou het toch bij zwart-wit.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131995
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:16

Hier nog een liefhebber van blauw !
Ik heb een blauw jasje, blauwe cap en jawel: een blauw shabrak met een wit randje Knipoog (wit staat niet zo op m'n schimmel, dan is het net of hij "vergeeld" is).
Mijn laarzen zijn overigens wel zwart.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:01

Ik vind donkerblauw alleen mooi als je alles donkerblauw hebt, en daarbij creme.
IK rijd zelf zwart-wit of zwart-creme.
Je ziet het steeds meer, dat blauw-creme...
Ik hou het toch bij zwart-wit/creme, toch iets chiquer

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:08

HorseF@N schreef:
Ik vind donkerblauw alleen mooi als je alles donkerblauw hebt, en daarbij creme.
IK rijd zelf zwart-wit of zwart-creme.
Je ziet het steeds meer, dat blauw-creme...
Ik hou het toch bij zwart-wit/creme, toch iets chiquer


ik rijd zwart/ geel (creme) vind het erg mooi. blauw vind ik minder omdat je zadel enz ook zwart zijn en dan krijg je veel verschil


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:22

Ik start met een blauwe cap, een blauw rijjasje met zwarte revers, witte broek en zwarte laarzen. Zwart zadel en hoofdstel en een wit schabrak met een blauw randje.
Heb ooit eens gekeken bij de blauwe rijlaarzen, maar die waren niet mooi om te zien, ik vond ze te nep lijken, waren namelijk van leer!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:36

Dit is mijn wedstrijdtenue:

- Blauw rijjasje met zwart fluwelen kraagje
- Zwarte cap, zwarte rijlaarzen (kleurt mooi bij het kraagje van mijn jasje)
- Champagnekleurige rijbroek
- Champagnekleurig fluwelen zadeldekje
- Geel/wit/blauw geblokte rijbloes
- Champagnekleurig glanzende satijnen plastron (heb hem alleen om als ik alleen dressuur, vind zo'n ding zo irritant zitten, vooral bij 30 graden...)

Vind het een stuk mooier dan zwart-wit. Ik vind het er wat 'rustiger' uitzien. Dat contrast van zwart met wit vind ik zo 'hard'..
Laatst bijgewerkt door Lautje op 07-12-02 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:37

Ik heb ook een blauw jasje, en een zwarte cap, zwarte rijlaarzen en zwarte handschoenen.
Er zit een zwarte kraag op mijn jasje, dus een zwarte cap kan wel. Witte handschoenen vind ik niet mooi bij het springen. Ik heb ook een gelige rijbroek en bruin zadel, hoofdstel, martingaal (ik vind bruin leer het mooist). Lachen Plastrons vind ik lelijk, maar ik doe ook alleen maar springwedstrijden.
Hier is een foto: http://community.webshots.com/photo/368 ... 1431rgLeHi (click op de link) hij is helaas een beetje vaag.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:33

ik wil graag een grijs jasje voor het springen, maar ik heb geen idee waar ik die kan halen, iemand wel?
nu start ik gewoon in het zwart/wit

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:58

ik heb alles in zwart-wit..
blauw vind ik ook erg leuk.. maargoed ik heb nu al alles zwart dus ja.. geen geld voor blauw Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:59

Ik rij ook in het zwart/wit.
Ik vind een blauw jasje eigenlijk mooier, maar de bij vereniging waar ik lid van was, moest je in zwart starten. Nu mag ik het zelf weten, maar ik vind een blauw jasje met een zwart hoedje niet mooi, en toen ik de prijzen voor de (blauwe) hoedjes zag, was de keuze voor weer een zwart jasje snel gemaakt Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:36

germie schreef:
Hier zie je dus maar weinig tot nooit iemand met een blauw jasje rijden.


huh, dan kom ik zeker altijd op andere wedstrijden dan jij, ik zie nl wel altijd veel in blauw Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:07

Wij moeten in clubtenue starten, blauwe trui dus. In de winter mogen we ook in jasje mits dat jasje blauw is.
Dus ik start of in blauwe trui (:() of in blauw jasje. Lachen
Met blauw jasje heb ik nog niet gestart ben nog steeds opzoek...

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:06

hallo ik ben militair en ik start nu dus in het dagelijks teneu dat is een groen/bruin jasje creme kleurige broek stropdas om en een hoedje .mensen kijken je wel raar aan maar hier in de buurt zijn ze er nu wel aan gewend hoop ik zo niet hebben ze pech.juryleden weten meestal niet hoe ze moeten groeten dat is wel lache ik beng namelijk een militaire groet .

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:06

Op mijn vorige vereniging starte ik in het club tenneu en dat was een groen rijjasje met een witte rijbroek.
Nu start ik in een zwart jasje en witte rijbroek.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers