Een halfje wit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Een halfje wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 17:44

Vandaag afgesproken met Riëtte om nou eindelijk samen een buitenrit te maken. We staan niet zo gek ver bij elkaar vandaan dus het moest er maar eens van komen. Omdat ik op stal te lang stond te kleppen met de eigenaresse van Tinka en een ander stalgenootje had ik nog maar net het zadel erop liggen toen ik buiten de stal hoefgetrappel hoorde. Nee hoor, niet Amerigo, het was Des met Riëtte Haha!
Snel opgezadeld en toen samen naar de plas gegaan. Het was behoorlijk koud, snijdende wind, brrrr Scheve mond Toen op de zandpaden een stuk gedraafd en toen ben ik meegereden naar Bovensmilde, waar Des staat. Tinka wilde niet zo erg meer, het was van de stal af dus ze was niet vooruit te branden, maar Des had ook niet zo'n haast *LOL*
Riëtte is toen ergens de brug overgegaan en we hadden nog geen afscheid genomen of het begon zachtjes te sneeuwen/hagelen. Toen we de wind van opzij hadden was Tinka ineens links een wit paard en rechts nog bruin Haha! Het laatste stuk recht tegen de wind en hagel in was echt afzien, we hebben toen een heel lang stuk gedraafd en waren in no-time weer op stal. Met hele koude voeten en handen Lips are sealed
Toen even een dekentje erop en op stal gezet en de rest van de paarden binnengehaald en gevoerd. Dekentje er weer af, Tinka gevoerd en toen naar huis, op de fiets. BRRRRRR kan wel zeggen dat ik nu behoorlijk verkleumd ben, maar het was wel gezellig! Wel weer eens leuk om samen buiten te rijden ipv steeds in je eentje.
Volgende keer kom ik de kant van Riëtte op en gaan we een ander natuurgebied in wat ik nog niet ken. Handig, zo'n gids Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:55

Volgende keer gaan we zeker naar Fochteloo! Scheelt enorm dat die beide paarden er zo'n beetje hetzelfde tempo op na houden (Des iets langzamer als Tinka). Ik ben nu 3 uur onderweg geweest. Ik denk dat jij, als we het "normale"rondje doen rond Fochteloo (dan dus niet helemaal over veenhuizen) er ongeveer 3 uur over zult doen. Wil je wel de hele ronde over Veenhuizen, dan rij je er zo'n 4.5-5 uur over. Iets voor wat warmer weer mischien?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 17:59

Ja 3 uur vind ik mooi zat voor zo'n koude dag als deze, maar idd met mooier weer wil ik best een keer dat lange rondje doen. Eten en drinken mee en dan gezellig op pad.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 18:06


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:56

Haha leuke titel, hier heb ik nog geen sneeuw gezien, wel hagel.
Ik heb Omar maar op stal gelaten vandaag. Gaat het weer goed met Tinka d'r hoef?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 20:59

Tja er is nog steeds geen smid geweest, maar nu ik meer rijd lijkt de 'veerkracht' van de hoeven ook beter te zijn geworden. Die kleine scheurtjes die ze eerst na elke rit had, krijgt ze nu niet meer.
Hoeven zien er al een stuk beter uit, ik smeer ze regematig in met een bepaald spulletje waar de hoeven soepeler van worden en teer de scheur ook regelmatig in en hij scheurt geen mm verder meer. Maar desondanks rijd ik zoveel mogelijk op een zachte ondergrond (berm, zandpaden, enz).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:14

Cody schreef:
Toen we de wind van opzij hadden was Tinka ineens links een wit paard en rechts nog bruin Haha!


Hahahaha, ja zo'n paard had ik vanmiddag ook, zie [VvdD] Koud ritje in de Haarlerberg !! *LOL*

Vreselijk hè, die koude wind? Wij hadden nog het geluk dat we enigszins beschut reden in het bos, maar aan de andere kant lag een heideveld en daar kwam af en toe een flink koude windvlaag overheen...

Leuk dat jullie ook samen zijn gaan rijden! Wij zaten na de rit bij Lotje thuis in de keuken warme choco te drinken en toen zei Lotje: 'Was dit nou een meeting? Dan moeten we er wel een stukje over schrijven op Bokt!' *LOL*

Overigens werd de Bokt-meeting later nog uitgebreid met Jantien (de zus van Lotje) die thuiskwam toen wij net ons verslag zaten te schrijven. Of erger nog: toen was het zelfs een Bokt-mod-meeting... Tong uitsteken