koud...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

koud...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:00

hoi,
Mijn pony heeft dus schimmel en nou gaat hij bijna helemaal kaal worden volgens de dierenarts. Nou staat hij dus dag en nacht buiten zonder dek en nu wordt het ook nog hartstikke koud Frusty Hij is op zijn kont al helemaal kaal. De dierenarts zei dat dat niet erg was. Wat vinden jullie? Ik zou hem nou eigenlijk het liefst een dikke deken op doen
groetjes marlon

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:09

Gebruik je wel een middel tegen de schimmel??

Gebruik anders IMAVEROL.

Ja het word wel erg koud ,maar kan je hem dan niet s'avonds op stal zetten.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:09

Een koude kont lijkt me ook niet prettig.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:25

Ik zou hem toch een deken opdoen. Paarden met een dunne vacht staan nu met deken op. Dus jouw pony met een kale kont en misschien zometeen de rest ook kaal, moet er ook wel 1 op. Als hij buitenstaat moet hij wel een goede waterafstotende/dichte regendeken met voering op (zie div topics over Rambo en Bucas etc). Gebruik met die schimmel wel een dunne onderdeken die je regelmatig kan wassen, desnoods gooi je die onderdeken weg als de schimmel weg is (of heel heet wassen, liefst kookwas).

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 21:45

[quote="corina"]Gebruik je wel een middel tegen de schimmel??

Gebruik anders IMAVEROL.

Hoi,
Ik heb al in een eerder bericht geschreven dat ik hem heb gewassen met imaverol maar dat hij daar verkouden van is geworden. Nu heeft hij een spuit van de dierenarts gekregen en dan over 14 dagen nog een.
groetjes marlon

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:29

Als je hem een deken opdoet, kan het onder die deken gaan broeien. Dat wordt dan een lekker plekje voor de schimmel. Ik weet dus niet of dat nu wel zo verstandig is.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:24

Ik weet niet of het broeien de schimmel bevordert, wat ik wel weet is dat water en nattigheid dit doen. En onder een goed ademende deken broeit het volgens mij haast niet.