Wie rijdt er ook alleen met een halster????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:36

Hey,
Ik rijd vaak met een halstertje op Odin. Ik vind het prettig om te rijden en het heeft ook veel afwisseling. Odin loopt dan nog steeds aan de teugel met een halstertje om, dat is wel grappig *LOL*
Ik rijd ook met halster als ik nieuwe dingen ga aanleren, het klinkt misschien raar maar het werkt wel. Nu kan ze dus al een beetje achterwaarts en schouderbinnenwaarts wat ze met een halstertje heeft geleerd

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:46

als je een bal wilt gebruiken is een skippiebal leuk!!! je hebt ook skippieballen waarvan de handvaten niet aan elkaar zitten (komt je pony ook niet vast te zitten) skippieballen zijn op de rommelmarkt voor een paar euro te krijgen: speelt je pony/paard lekker goedkoop Haha! Haha! Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:52

ja deed ik ook met destiny!
toen ik nog op de manege stond gingen we met een groepje meisjes met onze pony's zonder zadel, met alleen een halstertje om, buiten rijden! langs de straat enzo!midden in eindhoven haha en dan richting golfbaan of naar het bos! superleuk!!!

toch hebben pony's echt wel wat voordelen als je ze met paarden vergelijkt!
kan er veel meer 'gekke' dingen mee doen! zonder zadel achterstevoren zitten en dan springen!is ook kei leuk!!

zie mezelf al op Quentin zitten zonder zadel met alleen een halster....alleen als ik levensmoe ben haha!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:54

ja hoor met regelmaat kruip ik zo op haar rug zonder zadel en hoofdstel en maak een ritje, dit ook om een goede natuurlijke zit te vormen en ze is dan ook heel braaf

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:00

deed over mijn eerste pony altijd koppeltje duikelen... was een echte lieverd hoor. Met een aanloop midden op de rug springen, handen naar beneden aan de andere kant en met een koprol verder... En bokspringen op de kont... ff roepen zodat ze wist dat je eraan kwam en dan handjes op de kont en heel hoog springen... Gebruikte haar ook als duikplank. Gewoon tot de borst in het water zetten en dan van de kont afduiken... Speelde ook altijd indiaantje samen met mijn buurmeisje in het bos. allebei zonder zadel, alleen halster met touwtje eraan en dan tussen de bomen door tikkertje doen enzo... hihi vroeger......

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 07:52

Ik vind het is heerlijk om door bossen te crossen zonder zadel en een haltertje, reed uren door de bossen met mijn hengstje.
Zodra ik mijn paardje weer kan rijden ga ik het zeker snel weer doen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 08:57

ik deed dat ook met twink alleen nu staan we 's zomers niet meer in dat bos Verdrietig

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 09:40

Ik heb het wel eens in de bak gedaan, en stond ook versteld hoe goed ze dan toch nog op de hulpen was. Met hoofdstel heb je vaak het idee dat aan de teugels moet "trekken" om iets gedaan te krijgen, hoewel het met halster en weinig druk net zo makkelijk gaat...

diara
Berichten: 107
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 10:28

doe ik ook regelmatig,lekker relaxed.en aan een halstertje kan wanes ook lekker nageeflijk lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:06

Voor de flauwe kul doe ik dat ook wel eens.
of zonder teugels, alleen op je zit sturen.
Leuk om te doen en dan zie je dat je je teugels helemaal niet zo veel nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:19

op mijn vorige paard ging ik nog wel eens zonder zadel en alleen een halster met halstertouw onder de man het bos in. Inmiddels ben ik er achter dat niet ieder paard daar geschikt voor is Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:19

Yep ik doe dat met regelmaat! Maar dan niet met halster.. maar op een 'kale' pony. Leer je goed van zitten, en met je gewicht/benen sturen Lachen Ook springen is dan erg leuk Haha! Haha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:35

Ik kan dat idd ook weleens gaan proberen. Jur is zo'n brave sok! Maar zonder zadel het bos in, nee bedankt.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:11

ik deed dat weleesn
maar aangezien ik niet zonder adel mag rijden doe ik dat niet meer

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:33

Ja doe ik ook wel eens, mijn paardje vind het toch wel goed, k doe wel altijd een haltertouw om zijn nek Knipoog Ik rijd trouwens als ik zonder zadel rij ook liever alleen met halster omdat ik dan toch wat minder stil zit en anders is het nogal oneerlijk tegenover mijn paardje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:35

Ik rij ook weleens aan een touwhalster met bijbehorende teugels,
echter wel gewoon met zadel Haha!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:01

ja ik doe het ook regelmatig als ik ga wandelen en dan te lui ben om te lopen darinka resgeert mer halster net zo goed als met hoofdstel ze loopt zelfs aan de teugel met halster heel braaf

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:38

ik rij heel vaak zonder zadel en hoofdstel,soms met een halster+touwtje buitenrijden...

vind ik lekkerder en lunapaard ook!!!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:41

Ik rij al anderhalf jaar alleen nog maar met halster (Parelli-methode). Ik merk het verschil eigenlijk niet eens meer...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:41

ikke rij heel vaak alleen met halster+ hoofdstel! mooi makkelijk
en errug cewl!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:13

soms als mijn zusje en ik niet veel zin hebben om te rijden doen we dat wel eens. we zijn ook een keer met een halster en een touw naar het strand gereden wel eng maar het ging goed!! gelukkig was het in het najaar want in de zomer kan je geen kant uit op het strand met al die mensen.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:12

vandaag nog met mijn touwhalster ( en westernzadel) buiten wezen rijden, was wel heel koud maar goed je moet wat in de winter. Rij mijn verzorgfjordje altijd op touwhalster maar ga binnenkort overschakelen op bosal. Hoop dat het lukt Lachen